maar nu..
ik heb nogsteeds vakantie, dus ik slaap wat langer uit, mijn moeder laat hem uit om half 8 speelt nog even met hem tot 8 uur en gaat dan de deur uit. ik kom meestal tussen 10 en half 11 beneden (dit eigenlijk ook al vanaf dat we hem 2 weken hebben, nooit geen probleem mee gehad) maar nu is het de laatste week hopeloos, eerst had hij het tapijt aangevreten, er zit nu een gat in van zo'n 10 bij 10cm, ik een spray gekocht 'get off' en dr opgespoten, dit hielp, hij kwam niet meer aan het kleed.
kom ik gisteren beneden, heeft hij dus op de een of andere manier de deur open gekregen van de gang en daar de spiksplinternieuwe schoenen van mijn moeder te pakken gekregen en helemaal gesloopt. toen ik beneden kwam was hij nog met de schoenen bezig, dus ik hem gelijk op z'n kop gegeven.
vanochtend kom ik beneden om half 10.. heeft hij wederom de gangdeur open gekregen en mijn nieuwe schoenen en de werkschoenen van mijn vader te pakken gekregen, ook die lagen in 1000 stukjes verspreid door de woonkamer..
hoe zorg ik er nou dus voor dat hij niet gaat slopen als hij alleen is, als wij er bij zijn kijkt hij niet eens naar schoenen ofzo..
ik heb zelf al zitten denken aan toch maar een bench.. maarja daar is mijn moeder weer op tegen dus dat gaat er niet komen, schoenen opruimen en hoogwegzetten, staat nu als eerste op mijn lijstje, en eventueel het kleed dan ook maar wegdoen.. maar toch.. we kunnen echt niets meer laten liggen sinds vorige week want hij sloopt het gewoon.. kussentjes, schoenen, stoelen, kleed, jas enz enz, en hoe hij het te pakken krijgt.. geen idee..
zo, wat een lang verhaal..., ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd, en vraag dus nu aan jullie wat hulp en tips, want ik vind het nu echt niet meer grappig dat hij steeds alles sloopt..
ohja, trouwens, overdag doe ik vrij veel met hem, ga geregeld een flink stuk met hem naar buiten, en ben nu met hem aan het trainen voor het los laten lopen, hij luisterd evrder goed naar de bassiscommando's (zit,af,naast,laag,blijf, hier enz) dus hij komt geen aandacht te kort in mijn ogen..