Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slopen tijdens alleen zijn...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Lavandula
Vaste gebruiker

Slopen tijdens alleen zijn...

Ongelezen bericht door Lavandula »

ik heb mijn hond nu bijna 8 weken, hij is bijna 6 maanden oud. vanaf het begin dat ik hem heb hem ik hem getraind met alleen zijn, dit ging harstikke goed en en hij kon op een gegeven moment 3 uur achtereen alleen zijn. dit heb ik natuurlijk rustig opgebouwd.. beginnen met 5 minuten, als hij stil was naar binnen en belonen, en steeds wat langer oprekken. als we weggingen ging hij keurig in zijn mandje liggen en als we terug kwamen lag hij daar nogsteeds heerlijk te slapen.

maar nu..
ik heb nogsteeds vakantie, dus ik slaap wat langer uit, mijn moeder laat hem uit om half 8 speelt nog even met hem tot 8 uur en gaat dan de deur uit. ik kom meestal tussen 10 en half 11 beneden (dit eigenlijk ook al vanaf dat we hem 2 weken hebben, nooit geen probleem mee gehad) maar nu is het de laatste week hopeloos, eerst had hij het tapijt aangevreten, er zit nu een gat in van zo'n 10 bij 10cm, ik een spray gekocht 'get off' en dr opgespoten, dit hielp, hij kwam niet meer aan het kleed.
kom ik gisteren beneden, heeft hij dus op de een of andere manier de deur open gekregen van de gang en daar de spiksplinternieuwe schoenen van mijn moeder te pakken gekregen en helemaal gesloopt. toen ik beneden kwam was hij nog met de schoenen bezig, dus ik hem gelijk op z'n kop gegeven.
vanochtend kom ik beneden om half 10.. heeft hij wederom de gangdeur open gekregen en mijn nieuwe schoenen en de werkschoenen van mijn vader te pakken gekregen, ook die lagen in 1000 stukjes verspreid door de woonkamer..

hoe zorg ik er nou dus voor dat hij niet gaat slopen als hij alleen is, als wij er bij zijn kijkt hij niet eens naar schoenen ofzo..
ik heb zelf al zitten denken aan toch maar een bench.. maarja daar is mijn moeder weer op tegen dus dat gaat er niet komen, schoenen opruimen en hoogwegzetten, staat nu als eerste op mijn lijstje, en eventueel het kleed dan ook maar wegdoen.. maar toch.. we kunnen echt niets meer laten liggen sinds vorige week want hij sloopt het gewoon.. kussentjes, schoenen, stoelen, kleed, jas enz enz, en hoe hij het te pakken krijgt.. geen idee.. :19:

zo, wat een lang verhaal..., ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd, en vraag dus nu aan jullie wat hulp en tips, want ik vind het nu echt niet meer grappig dat hij steeds alles sloopt..

ohja, trouwens, overdag doe ik vrij veel met hem, ga geregeld een flink stuk met hem naar buiten, en ben nu met hem aan het trainen voor het los laten lopen, hij luisterd evrder goed naar de bassiscommando's (zit,af,naast,laag,blijf, hier enz) dus hij komt geen aandacht te kort in mijn ogen..
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Kan het zijn dat je hond nog aan het wisselen is en last heeft van zijn tanden?

Heeft hij genoeg botjes/kluiven e.d. liggen om mee aan de slag te gaan?

Verder inderdaad maar voorlopig alles op niet puppy hoogte opbergen.
Lavandula
Vaste gebruiker

volgens mij is hij momenteel niet aan het wisselen, dat was een paar weken geleden. net nog even gevoeld en alles zit keurig vast in zijn bek. wat er aan speelgoed voor hem ligt: een calcium kluif (middenmaatje) 2 chipjes dingen speciaal voor honden, een trek touw (bijna al helemaal aan gort) een nep worstjes touw, een piep beestje, een balletje met een rammeltje erin, een lapje waar die helemaal gek op is.. dus volgens mij ligt er redelijk genoeg om zich mee te vermaken.

het gekke is ook, dat als hij s'middags alleen is niets sloopt en gewoon gaat slapen ofzo tijdens het alleen zijn, maar s'ochtends is het dus steeds mis.

is het misschien een idee om hem vast te leggen?
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Lavandula schreef:
is het misschien een idee om hem vast te leggen?
Nee! Dat is zeker geen goed idee!

Hij kan zich dan proberen los te worstelen en verstrikt raken in de riem, of het touw, of waar hij dan ook mee vast ligt. Bovendien leer je hem dan dat alleen zijn heel vervelend is, want dan moet hij vast liggen in de kamer.

Ik denk dat het ook het beste is om alles gewoon even goed op te bergen voorlopig zodat er niks te slopen is. :wink:
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Kan je moeder voordat ze weggaat, de hond niet bij jou op de slaapkamer zetten?
Dan is hij niet alleen en slaapt waarschijnlijk gewoon verder bij jou....
Lavandula
Vaste gebruiker

@ Nance; dat zou idd een idee kunnen zijn, maar het punt is dat hij niet boven mag komen/ komt, en ik :slaap: dus boven..

ik heb net het kleed de deur uit gedaan, en de hele woonkamer inclusief gang en keuken nagelopen of het puppy proef is.. als hij nu nog wat weet te slopen weet ik het niet meer haha tenzij hij natuurlijk de bank opeens erg leuk gaat vinden :denken:

Misschien zit hij niet lekker in zijn vel? gezien het feit dat hij nu sinds een week pas sloopt, en hij opeens ook zijn behoeftes weer in de tuin gaat doen, terwijl ik elke 3 uur ongeveer wel met hem buiten loop...
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

De oplossing is dat jij ook vroeger op staat. Hij is klaarblijkelijk onrustig omdat je moeder weg gaat en jij er wel bent.
Lavandula
Vaste gebruiker

dit heb ik toevallig vanochtend gedaan, opgestaan op het moment dat mijn moeder de deur uit ging, maar waar het mij om gaat, is dat ik zometeen weer moet studeren, en hij dus gewoon de ochtend alleen is.. en als hij smiddags alleen is, doet hij dus niets..
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

Saar kan prima alleen thuis zijn. Ze gaat lekker rustig liggen slapen, geeft geen kik.
MAAR...... als ik thuis ben, nog uit lig te slapen terwijl mijn vriend haar uit laat en naar zijn werk gaat dan gaat ze toch liggen piepen om aandacht. Omdat ze wéét dat ik thuis ben in de slaapkamer en zij alleen in de huiskamer.
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Als je je hond zo lang alleen wilt laten op deze leeftijd dan zul je hem denk ik op moeten sluiten in een bench. ( dat kan ook een klein kamertje zijn waar hij verder niks stuk kan maken) Leer hem maar dat dat zijn vaste plekje is. Dan kan hij geen ongewenst gedrag ontwikkelen terwijl jij ligt te pitten. Anders gaat hij toch op onderzoek uit en aan alles lopen vreten.

Dat is nu eenmaal zijn natuur. Straf je de hond bij het zien van kapotte schoenen dan leer je je hond mischien dat schoenen in combinatie met het vrouwtje narigheid betekend. Niet dat hij fout was met stukmaken ervan. Ik zou er in het bijzijn gewoon goed op letten en goed gedrag belonen. Dus de schoen ruilen voor iets leukers. Een speeltje of even spelen. Doet hij iets wat niet goed is dan zeg je gewoon "Nee"en stop je met het spel. Zit je op een puppycursus? Lees je boeken?

Dus ruim je schoenen op of bedenk iets anders zodat je hond niet de kans krijgt om dingen stuk te maken. lang uit slapen en een jonge hond gaan ook niet echt goed samen maar ja.

Succes ermee

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Gewoon zorgen dat alles op puppy hoogte is zodat hij er niet bij kan. Zorgen dat er genoeg speeltjes en kluifjes liggen voor hem en desnoods nog meer. En echt, het slopen gaat over :wink:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Re: Slopen tijdens alleen zijn...

Ongelezen bericht door starfleet »

Lavandula schreef:
ohja, trouwens, overdag doe ik vrij veel met hem, ga geregeld een flink stuk met hem naar buiten, en ben nu met hem aan het trainen voor het los laten lopen, hij luisterd evrder goed naar de bassiscommando's (zit,af,naast,laag,blijf, hier enz) dus hij komt geen aandacht te kort in mijn ogen..
Geen aandacht maar wel gezelschap te kort. In ieder geval zou ik gewoon wat eerder opstaan en er dan een uur flink mee aan de slag. Als je gaat studeren is dat thuis? Waarschijnlijk is hij veel rustiger als je hem eerst hebt laten uitrazen en dan gaat zitten studeren met de hond slapend aan je voeten of met een lekker kluifje in zijn mand.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”