Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
de hond de dupe
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
de hond de dupe
Wat vinden jullie er van
als de hond de dupe word als 2 mensen uit een gaan
de ander blijft achter met een hond die eigenlijk aan een ander hangt

- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik vind daar niets van. Een scheiding is niet leuk, niet voor mensen en dus soms ook niet voor dieren. Het leven is nou eenmaal niet altijd feest.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Re: de hond de dupe
Ik vind het voor de hond dan rot. Bij mij hangt als enige Beer erg aan mijn man, en die is erg veel van huis door werk en omdat hij trainer is van een voetbalelftal die vier keer in de week traint, of speelt en dan ook nog vrijwel een hele zaterdag weg is daardoor.Jose schreef:Wat vinden jullie er van
Beer vind mij oke, maar als mijn man thuis is dan is hij pas echt blij. Op de een of andere manier kan ik hem niet zo'n plezier doen als mijn man, terwijl die eigenlijk niks met hem doet, behalve dan dat hij bij hem zit. Ik ben degene van de lange losloopwandelingen en spelen en eten geven enzo.
Ik kan nooit mijn man zijn plaats vervangen, al zou hij hem heel zelden zien. Daarom vind ik het wel triest voor zo'n hond die zich vooral aan 1 baasje hecht. Maar zulke dingen zijn niet te voorkomen, zeker niet als mensen gaan scheiden.
- beppie
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
M@ri@nne schreef:Gewoon bij elkaar blijven voor de honden. En is het niet voor de honden dan ben je het de maataschappij wel verschuldigt.

Nou, ik zal je vertellen dat mede door onze hond mijn ex en ik toch langer bij elkaar zijn gebleven. Was natuurlijk niet de enige reden, maar het speelde zeker wel mee.
Twee maanden nadat ze was overleden, zijn we uit elkaar gegaan.
Maar goed, de vraag; het is klote, maar je doet er weinig aan denk ik

Een scheiding is ook voor de honden aanpassen.
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
Een scheiding of relatiebreuk is voor alle betrokken partijen (mens, dier en kind)
heel erg ingrijpend en gaat gepaard met veel verdriet van de dingen die gebeurd zijn.
Daarom zeg ik ook .. bij een breuk zijn er nooit winnaars, alleen maar verliezers.
En dat is voor iedere betrokken partij(mens, dier, kind).. waar die ook staat heel moeilijk en heeft tijd nodig om het te verwerken en om er mee om te gaan.
heel erg ingrijpend en gaat gepaard met veel verdriet van de dingen die gebeurd zijn.
Daarom zeg ik ook .. bij een breuk zijn er nooit winnaars, alleen maar verliezers.
En dat is voor iedere betrokken partij(mens, dier, kind).. waar die ook staat heel moeilijk en heeft tijd nodig om het te verwerken en om er mee om te gaan.
-
- Vaste gebruiker
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
bijeenblijven om de hond/kinderen is nooit goed die voelen de spanningen
als de andere de hond ook al hangt die aan hem/haar niet meeneemt om ervoor te zorgen zijn ze een hond niet waard.dus is de hond beter af bij zijn tweede keuze die wel van hem houd en zijn verantwoordelijkheid neemt.
simpel maar triest
als de andere de hond ook al hangt die aan hem/haar niet meeneemt om ervoor te zorgen zijn ze een hond niet waard.dus is de hond beter af bij zijn tweede keuze die wel van hem houd en zijn verantwoordelijkheid neemt.
simpel maar triest

de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Jose,
heb je het hier over Bullit,
dacht toch aan de foto's te zien dat ie bij jullie goed op zn plekkie zit,
temeer ook omdat ie volgens mij ook t merendeel van de tijd bij jullie gewoont heeft en dus lekker opgenomen is in jullie roedeltje,
bij elkaar blijven voor de honden werkt net zo min als voor de kinderen bij elkaar blijven (denk ik, kan alleen mezelf als voorbeeld nemen en ben er zelf op voorruit gegaan dat mn ouders uitelkaar zijn gegaan, dit is oa te zien in schoolresultaten)
hier is het zo dat als wij ooit uit elkaar gaan idd de honden bij diegene blijven waar ze het meeste naar toe trekken, zo kiest Umi bv onvoorwaardelijk voor mij, als ik ergens sta en Marinus ergens anders en hij roept haar komt ze naar mij toe en luistert ze totaal niet naar hem (als hij alleen is wel hoor
)
oftewel mijn mening is dat de hond gewoon bij diegene moet blijven waar de band het sterkste mee is (ongeacht of dat nou diegene is die op de stamboom als eigenaar vermeld staat), want daar doe je de hond het grootste plezier mee
temeer ook omdat ie volgens mij ook t merendeel van de tijd bij jullie gewoont heeft en dus lekker opgenomen is in jullie roedeltje,
bij elkaar blijven voor de honden werkt net zo min als voor de kinderen bij elkaar blijven (denk ik, kan alleen mezelf als voorbeeld nemen en ben er zelf op voorruit gegaan dat mn ouders uitelkaar zijn gegaan, dit is oa te zien in schoolresultaten)
hier is het zo dat als wij ooit uit elkaar gaan idd de honden bij diegene blijven waar ze het meeste naar toe trekken, zo kiest Umi bv onvoorwaardelijk voor mij, als ik ergens sta en Marinus ergens anders en hij roept haar komt ze naar mij toe en luistert ze totaal niet naar hem (als hij alleen is wel hoor

oftewel mijn mening is dat de hond gewoon bij diegene moet blijven waar de band het sterkste mee is (ongeacht of dat nou diegene is die op de stamboom als eigenaar vermeld staat), want daar doe je de hond het grootste plezier mee
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb dat bij ons in het park meegemaakt. Deze vrouw werd zo gek van de hond, die super veel verlatingsangst had en heel erg depressief was dat ze nu terug is bij de ex. Ben die ex daarna nog een paar keer tegengekomen met de hond en deze had geen verlatingsangst meer en was super vrolijk. Happy end (voor de hond dan).
-
- Zeer actief
inderdaad gaat het over Bullitcrutz schreef:Jose,
hier is het zo dat als wij ooit uit elkaar gaan idd de honden bij diegene blijven waar ze het meeste naar toe trekken, zo kiest Umi bv onvoorwaardelijk voor mij, als ik ergens sta en Marinus ergens anders en hij roept haar komt ze naar mij toe en luistert ze totaal niet naar hem (als hij alleen is wel hoor)
hij hing het meest aan Mandy haar ex
nu traint Mandy 2 a 3 keer per week met Bullit
en ik moet nu naaar 2 weken zegen
dat ie Zaterdag voor het eerst ging gillen dat zij weg liep
Ze beginnen dus samen nu een band te krijgen
Carmen ze komen er wel