Nadat het net een maand of 3 goed is gegaan is Joep op het moment weer helemaal uit z'n doen als het om harde geluiden gaat. Angstig, weglopen enz. Vooral op de hondenschool heeft hij het op dit moment heel erg, juist omdat daar op dit moment in verschillende lessen veel geknalt wordt als vuurwerk training. Op advies van mijn trainster heb ik knalerwtjes gekocht en een klappertjes pistool. Het probleem een paar maanden geleden was dat hij de knal die hij hoorde associeerde met mij omdat ik op dat moment met hem liep.
Nu ga ik dus bezig met de erwtjes en de klappertjes. Uiteraard wil ik het liefste voorkomen dat hij de knallen met mij gaat associeren. Is het handiger om de situatie zo normaal mogelijk te houden, wandelend, hij snuffelend en dat ik ongezien iets knal... of.... moet ik iemand anders vragen te knallen terwijl ik met hem loop en wat spel/oefeningen met hem doe? Maak ik het bij dit laatste alleen maar erger omdat hij dan mij EN het spelen zou kunnen associeren met de knalletjes De bedoeling is uiteindelijk dat hij wat stabieler wordt in het op mij gaan leren vertrouwen. Nu gaat het maanden goed en dan weer maanden fout
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vuurwerk training
Moderator: moderatorteam
- Domie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
vuurwerk training
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Hoi even snel,
Ik weet van de Gaus scholen dat er cd is met tal van geluiden. Vuurwerk en onweer. enz. Die kun je dan gewoon zacht afspelen en ondertussen met je hond aandachtsspelletjes doen. Dat is het elke dag een tandje erbij en zou de hond aan geluiden moeten wennen. Ik vergeet het steeds dus ik kom daar niet doorheen. zo'n traingsperiode Opzich zou het moeten werken.
Groetjes Mark
Ik weet van de Gaus scholen dat er cd is met tal van geluiden. Vuurwerk en onweer. enz. Die kun je dan gewoon zacht afspelen en ondertussen met je hond aandachtsspelletjes doen. Dat is het elke dag een tandje erbij en zou de hond aan geluiden moeten wennen. Ik vergeet het steeds dus ik kom daar niet doorheen. zo'n traingsperiode Opzich zou het moeten werken.
Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Yep, als je hond toch angstig reageert ga je te snel. Zodra je hond lekker ontspannen is met op de achtergrond het knallen en hij/zij speelt lekker kun je er een tandje bij doen. Maar je hebt een heel jaar om toe te werken naar 31 december. Nu nog maar drie maanden.Inge O schreef:ik denk dat je heel erg moet opletten met dit soort trainingen. op zich kunnen ze best werken, maar ik denk dat je ze dan wel heel correct en geleidelijk moet toepassen.
als je de training verkeerd aanpakt (wat naar mijn ervaring op hondenscholen soms gebeurt) kom je van de regen in de drop. je hond kan er een regelrechte fobie voor ontwikkelen, er dus nog veel meer op gaan focussen ipv. minder.
Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -