Toen ik 2 weken geleden thuiskwam was Nika's oor gescheurd, in de punt zat een scheur van 1,5 cm. Dat moet veroorzaakt zijn door of Danco, of Snoepie, aangezien Marouck op dat moment in de bench zat. Van beide kan ik het me eigenlijk niet voorstellen, maar toch. Danco gaat eigenlijk nooit een gevecht aan met 1 van de teven maar vliegt zijn mand in bij een snauw, Snoepie beheerst de hondentaal niet en gaat na een snauw gillen, vechten heb ik haar nog nooit zien doen. Het meest voor de hand is dat Danco het bij Nika veroorzaakt had, ondanks dat ik het me eigenlijk niet voor kan stellen.
Oor was gehecht en genas goed, dus tot zover prima.
Tot 2 dagen geleden. Ik sta in de keuken om mijn eten voor te bereiden en buiten knallen Nika en Marouck in elkaar. Gevolg was dat Nika's oor weer gescheurd was, nu was halverwege het oor een scheur van bijna 3 cm overdwars, het hing nog maar aan een flapje vast.
Weer naar de dierenarts en gehecht, op hoop van zegen dat het weer aan elkaar groeit.
Nu probeer ik een verklaring te vinden voor het feit dat Nika nu 2x een aanvaring met verwonding heeft gehad met honden waar ze normaal nooit problemen mee heeft.
Nika gaat achteruit, haar spieren in d'r achterhand nemen af. Ze heeft waarschijnlijk dus ook pijn. Kan dat een oorzaak zijn?
Thuis gaat het nu wel weer goed, Marouck en Nika laten elkaar met rust. Als ik weg ben hou ik ze nu wel gescheiden. Nika krijgt nu pijnstilling in de hoop dat haar dat wat steun geeft. Ze loopt niet goed, is stijf in d'r achterhand. Ze ligt de hele dag op de bank, is "down".
Ik vrees voor de koudere en natte periode die eraan komt, ik ben bang dat ik binnenkort een zware beslissing zal moeten gaan maken.