Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poep

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Poep

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Vanochtend lag er een bruin/zwarte verrassing op met te wachten in de keuken. Nu ik er zo bij nadenk, denk ik dat hij al rond een uur of 12 gepoept heeft. Ik hoorde toen een blaf beneden, maar dacht 'hij zal wel iets vreemds gehoorde hebben' en toen ben ik weer direct in slaap gevallen.

Bram heeft zelfs als pup maar twee keer binnen gepoept. Moet ik de volgende keer als hij blaft naar beneden gaan? Ik wil natuurlijk niet dat het voor hem een mogelijk wordt om aandacht te krijgen (dus 'heee als ik blaf komt Linda beneden').

Graag advies.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Poep

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Zoek stok! schreef:Vanochtend lag er een bruin/zwarte verrassing op met te wachten in de keuken. Nu ik er zo bij nadenk, denk ik dat hij al rond een uur of 12 gepoept heeft. Ik hoorde toen een blaf beneden, maar dacht 'hij zal wel iets vreemds gehoorde hebben' en toen ben ik weer direct in slaap gevallen.

Bram heeft zelfs als pup maar twee keer binnen gepoept. Moet ik de volgende keer als hij blaft naar beneden gaan? Ik wil natuurlijk niet dat het voor hem een mogelijk wordt om aandacht te krijgen (dus 'heee als ik blaf komt Linda beneden').

Graag advies.
zelf ga ik altijd wel naar ferrero toe als ik hem in de nacht hoor blaffen doet hij eigenlijk zelden hij houd het bij heel hoog piepen, hij doet dit namelijk alleen maar als er ook echt iets is.
hij is inmiddels 6 maanden en ik doe dit al vanaf het moment dat hij een eigen slaapplaats heeft.
mijn ervaring is dus dat het hier niet uitgebuit word, ferrero heeft geen moeite met alleen zijn en doet ook niets extra's om mijn aandacht te krijgen op zulke momenten.
mijn oude westie doet het echter wel sinds hij zijn partner verloren is maar dat is een situatie die voor jou helemaal niet van toepassing is dus ik zou er gewoon heen gaan.
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Bowie
Actief

Ongelezen bericht door Bowie »

Hier ook hoor, Chanti blaft eigenlijk alleen maar als er echt iets aan de hand is, deed ze als pup ook. Dus ik ging altijd naar beneden en meestal stond ze dan bij de tuindeur omdat ze heel nodig moest.
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik ga dan toch altijd maar even kijken, ik ben ook eens te laat geweest en toen bleek hij spuitpoep te hebben :N:
Djinny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Djinny »

Ik ga ook altijd even kijken.
Gisteren liet Djinny zich ook horen beneden aan de trap.
Ze mag dan altijd even boven op bed liggen, maar ze ging deze keer niet liggen, maar op de rand van het bed zitten.
Ik weet dat ze dan naar buiten moet.
Voordat we haar uit konden laten had ze al op de hobbykamer gescheten.
Niks aan te doen.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik zou wel even gaan kijken. Zowel Moos als Saar zijn 's nachts alleen maar wakker als er echt iets is. Diarree, spugen of plassen.
Ze hebben allebei nooit misbruik hiervan gemaakt, ze slapen zelf ook liever door 's nachts, dan zijn ze echt wel moe, en ze maken me dus alleen maar wakker als er echt iets is.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Als hij echt nooit 's nachts blaft, zou ik wel even gaan kijken die enkele keer dat hij het wel doet.

Anne
pat1976
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door pat1976 »

Hier idem, Angel blaft 's nachts alleen als er echt wat aan de hand is
Op honden.blogo.nl vind je handige tips, nieuws, leuke filmpjes en diverse opmerkelijkheden!!!
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Mijn hond heeft wel een tijdje geblaft om aandacht te trekken. Ik wachte dan even tot het geblaf was gestopt. Dan ging ik een minuut later eventjes kijken als ze stil was. Ik heb mijn hond ook wel eens aan de dunne gehad. Dan ging ik er snachts een paar keer uit om te kijken of ze er ook uit moest. Dat was nooit het geval. Wel vond ik dan elke morgen een mooie plas dunne poep op de vloer. Toen blafte ze niet helaas. Want zoiets ben je liever even voor.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik ga de volgende keer kijken en hem zo weinig mogelijk aandacht schenken. Bram is een ontzettende aandachttrekker, vandaar mijn zorg dat hij dan elke keer 's nachts gaat blaffen.

Zo goed overwogen was het trouwens niet dat ik niet ging. Ik hoorde 1 keer blaf en was 2 seconden wakker....toen lag ik alweer te snurken. Ik ben niet zo makkelijk echt wakker te krijgen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:Ik ga de volgende keer kijken en hem zo weinig mogelijk aandacht schenken. Bram is een ontzettende aandachttrekker, vandaar mijn zorg dat hij dan elke keer 's nachts gaat blaffen.

Zo goed overwogen was het trouwens niet dat ik niet ging. Ik hoorde 1 keer blaf en was 2 seconden wakker....toen lag ik alweer te snurken. Ik ben niet zo makkelijk echt wakker te krijgen.
Dat leer je vanzelf wel denk ik.

Ik ben ook niet heel makkelijk wakker, gewoon gemiddeld. Maar ik word midden in de nacht al wakker als ik 1 keer een pootje op het parket hoor trippelen :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”