Vandaag kwamen we bijvoorbeeld een Ierse Wolfshond tegen. Nou, Lilo helemaal uit haar dak. Baas van de hond stelde voor om gewoon een eindje samen te lopen, prima idee, maar hoewel Lilo wel even aan zijn kont gesnuffeld heeft bleef ze de longen uit haar lijf gillen tegen hem (en die arme hond best een beetje onder de indruk, want het is een doetje
Ik probeer in zo'n geval dus zo normaal mogelijk te doen, praatje maken met de andere baas (boven Lilo's herrie uit), frolicjes uit gaan delen (dan staat ze ook gewoon rustig *naast* die hond te wachten op haar frolicje
Rottweilers, flatcoats, zwarte labradors (op een paar uitzonderingen na) allemaal idem dito, blaffen *of* grote paniek, terwijl ze bijvoorbeeld herders (waar Jack nog wel eens achterlijk op reageert) al heel snel accepteert. Met haar eigen formaat en kleiner gaat het bijna altijd meteen goed, en vandaag kwamen we een kennis tegen met een podenco (die heel erg op Jack lijkt) en een podengo, en die vloog ze zo ongeveer om hun hals, zo leuk vond ze ze.
Ik kan natuurlijk met een grote boog om alles heen lopen wat groot en donker is, maar dat lost het probleem niet echt op. Misschien ook dat het in de loop der tijd vanzelf wel beter zal gaan, maar ik sta open voor suggesties om het proces te versnellen.