Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blaffen naar andere honden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Blaffen naar andere honden

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Hoe kan ik daar nou het best op reageren? Ik weet dat de algemene stelregel is om af te leiden en door te lopen, maar dat vind ik met Lilo geen optie, omdat ze *eigenlijk* heel graag contact zoekt met andere honden en het toch wel de bedoeling is dat ze uiteindelijk met zoveel mogelijk honden overweg kan. We zijn al van blaffen naar alle honden gevorderd naar alleen blaffen naar vreemde, donkere en/of grote honden, maar ik heb niet de indruk dat mijn houding daar enige invloed op heeft gehad.

Vandaag kwamen we bijvoorbeeld een Ierse Wolfshond tegen. Nou, Lilo helemaal uit haar dak. Baas van de hond stelde voor om gewoon een eindje samen te lopen, prima idee, maar hoewel Lilo wel even aan zijn kont gesnuffeld heeft bleef ze de longen uit haar lijf gillen tegen hem (en die arme hond best een beetje onder de indruk, want het is een doetje :roll: )

Ik probeer in zo'n geval dus zo normaal mogelijk te doen, praatje maken met de andere baas (boven Lilo's herrie uit), frolicjes uit gaan delen (dan staat ze ook gewoon rustig *naast* die hond te wachten op haar frolicje :roll: , en heeft ze het ingeslikt dan begint ze weer. :roll: :roll:

Rottweilers, flatcoats, zwarte labradors (op een paar uitzonderingen na) allemaal idem dito, blaffen *of* grote paniek, terwijl ze bijvoorbeeld herders (waar Jack nog wel eens achterlijk op reageert) al heel snel accepteert. Met haar eigen formaat en kleiner gaat het bijna altijd meteen goed, en vandaag kwamen we een kennis tegen met een podenco (die heel erg op Jack lijkt) en een podengo, en die vloog ze zo ongeveer om hun hals, zo leuk vond ze ze. :roll:

Ik kan natuurlijk met een grote boog om alles heen lopen wat groot en donker is, maar dat lost het probleem niet echt op. Misschien ook dat het in de loop der tijd vanzelf wel beter zal gaan, maar ik sta open voor suggesties om het proces te versnellen. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Yep hier idem dito met Pancho, gaat op 40mtr afstand al lopen gillen al ie een hond ziet.....

corrigeren helpt niet en troosten mag natuurlijk niet. Pancho laat zich niet afleiden, dus hier gaat het een gedragstherapeut worden.

En het maakt niet uit of we de hond voor de eerste keer zien of voor de tigste keer.
Hij blijft het doen.

Ikzelf denk dat het te maken heeft met zijn asielverleden in Ayamonte, waar hij tesamen met heel veel andere honden geleefd heeft.

Heb ook advies gevraagd inmiddels aan een Bachtherapeut.

Misschien ook een optie voor Lilo?
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Eukalipta schreef:Yep hier idem dito met Pancho, gaat op 40mtr afstand al lopen gillen al ie een hond ziet.....

corrigeren helpt niet en troosten mag natuurlijk niet. Pancho laat zich niet afleiden, dus hier gaat het een gedragstherapeut worden.

En het maakt niet uit of we de hond voor de eerste keer zien of voor de tigste keer.
Hij blijft het doen.

Ikzelf denk dat het te maken heeft met zijn asielverleden in Ayamonte, waar hij tesamen met heel veel andere honden geleefd heeft.

Heb ook advies gevraagd inmiddels aan een Bachtherapeut.

Misschien ook een optie voor Lilo?
Mja. Nee. Kijk, Pancho blijft het dus doen. Maar Lilo wil juist heel erg graag Dikke Vrienden worden met alle honden, en zodra het een beetje goed is met een andere hond, is het ook helemaal goed. Haar probleem is alleen dat ze zo heftig reageert op honden die ze als bedreigend ziet. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”