Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

plasvraagje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

tutjehola
Actief

plasvraagje

Ongelezen bericht door tutjehola »

Hi,

Mijn derde hondje is sinds vorige week vrijdag bij ons. Het is een schat, en hij doet het geweldig. Nu heb ik alleen een vraagje over zindelijkheid.
Ik snap dat het een hele tijd kan duren voordat het echt goed gaat met buiten plassen, maar wat ik nou zo raar vind:

Overdag gaat het prima, doet hij keurige plassen buiten, een enkele plas binnen.
In de loop van de avond maakt hij druppel plasjes, en lekt hij waar hij staat.
`s-nachts doet hij het super, om half elf gaan we naar bed en tot half acht slaapt hij uit, doet dan een keurige plas buiten.(dus niets binnen).
Die gekke plasjes in de avond vind ik zo raar, ik dacht aan een blaasontsteking, maar dat is het niet. Hij is in de avond veel rustiger als overdag, maar lekt dus om de vijf minuten, echte ienie mienie plasjes.

Oh ja, hij is 10 weken
Willem, Nixs, Noppes.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

is er misschien een tijd in het begin van de avond dat hij veel drinkt? na het eten ofzo?
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Kan het misschien zijn dat jullie dan met hem aan het spelen zijn geweest of dat hij wat drukker is geweest? Uit enthousiasme??
tutjehola
Actief

Hij krijgt drie keer per dag eten, rond 17.00 de laatste keer. Het geplas begint rond acht uur, nadat hij nog een keer is uitgelaten.
Volgens mij is het overdag hectischer, omdat er dan drie kinderen rondlopen en drie honden.

Maar in de avond speelt hij wel meer alleen, zou het daardoor komen?
Het slaat echt nergens op, piepkleine plasjes.

Overigens vind ik het absoluut niet erg dat hij binnenplast hoor, vind het alleen vreemd en kan het niet thuisbrengen
Willem, Nixs, Noppes.
Bubba&Dana
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Bubba&Dana »

mijn dana deed dat ook heel erg
zodra het avond werd was het ook overal kleine plasjes
toen dacht dus ook aan een blaasontsteking maar dit bleek dus niet te zijn.
nu geef ik haar niet zo veel drinken meer en gebeurd het eigenlijk niet meer.
als ie druppelt en hij doet dat als ie aan het spelen is kan het ook uit anthousiasme zijn
dat zie je namelijk ook vaak als een jonge hond aan wordt gehaald door iemand vreemds dan zijn ze zo blij dat ze dr van moeten plassen.
bubba heeft dat nu nog steeds met een vriend van ons als die binnekomt en die haalt hem aan dan druppelt bubba dus ook
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Afbeelding
tutjehola
Actief

Het is geen vreugde plas, maar idd kleine plasjes in de plashouding.
als hij buiten heeft geplast, plast hij net zo vrolijk twee minuten later weer binnen. Hij is wel constant met ballen, flossen en andere dingen in de weer.
Overdag spelen de andere twee nog mee, maar `s-avonds speelt hij alleen.
Na het eten drinkt hij wel, niet overmatig. OVerdag drinkt hij ook na het eten, alleen komen die mini plasjes dan niet.

Ik denk in ieder geval niet dat het een blaasontsteking is, dus het zal er wel bijhoren. Ieder hondje doet het toch weer anders en op zijn manier!
Willem, Nixs, Noppes.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Hier was het ook altijd 's avonds dat er piesjes in huis werden gedaan. Gewoon goed opletten, het gaat wel over. In het begin dronk ze 's avonds ook erg veel, nu weet ze dat de bak er de hele dag staat, dus drinkt ze de hele dag door kleine beetjes.
De kleine deed het trouwens ook tijdens het spelen, gaf ze zichzelf geen tijd :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”