Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jaaaaa het werkt!!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Jaaaaa het werkt!!

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Wat zijn jullie toch geweldig, het doorlopen bij honden werkt!!!

Marcel zei woensdag ook al dat het goed gaat, maar ik moet het natuurlijk eerst met eigen ogen zien :wink:

Drie keer honden tegengekomen vanochtend:
1. Duitse herder die geen zin heeft in Bram. Ik liep direct door en Bram volgde keurig,
2. Bouvier die wel leuk reageert, maar niet wil rennen en springen. Even gekletst met de eigenaar (honden gesnuffeld), daarna doorgelopen en Bram volgde direct,
3. Twee Weimaraners, waarvan eentje graag wil spelen en rennen. Blijven staan en de honden laten rennen. Na een paar minuten merkte ik dat het andere baasje door wilde lopen. Heb even gewaarschuwd dat ik ook ga doorlopen, maar dat ik niet zeker weet of het nu ook werkt. 1 Keer Brammie geroepen en toen in vlotte pas en met hoofd strak vooruit doorgelopen. Na een minuutje hoorde ik een rennende hond en ja hoor, daar liep hij naast me. Heb hem helemaal doodgeknuffeld en volgestopt met lekkers natuurlijk :mrgreen:

Ik ben blij!!!

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

goed zo!!!!!!!!!!!!! :cheer:
Dat geeft de mens weer moed he! :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

estelle schreef:goed zo!!!!!!!!!!!!! :cheer:
Dat geeft de mens weer moed he! :mrgreen:
Ja!!! Ik heb direct m'n vriend gebeld en m'n moeder. Volgens mij dachten ze :piew: , maar ik moest het gewoon even kwijt. Ik was zo trots!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Goedzo :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

wat ben je dan trots he, ik kan me helemaal voorstellen, ik doe het ook hoor, en als ze niet snel komt dan trek ik een sprintje dat werkt ook heel goed, toppie hoor..zo wordt het wandelen weer lekker ontspannen.

groetjes,
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

:ok: :ok: :ok:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Gefeliciteerd! :ok: Leuk dat het werkt. :cheer:

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Go Brammieeeee :ok: :ok: :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

harstikke fijn :ok:

Alleen, een kleine aantekening. Ik doe dat ookaltijd, door lopen en niet blijven staan, en al helemaal niet blijven staan en blijven roepen, want dan maak je het je hond wel erg makkelijk niet te luisteren.

Mijn eigen ervaring is dat dit de ene keer beter werkt dan de andere keer. Soms duurt het langer, en vaak lijkt het een strijd wie de sterkste zenuwen heeft !

Verder, Bram is, begrijp ik, een ongecastreerde reu. Toen ik Spok pas had was dit een extra complicatie, omdat het net loopse teventijd was. En dan kon ik het wel fluiten met deze methode. Indien mogelijk altijd even bij de andere baas checken of het niet om een loopse teef gaat. Ik legde zo mogelijk altijd even uit wat ik ging doen, en meestal begrijpt de andere baas dat prima en belooft medewerking. Dat is voor je eigen gevoel toch prettiger.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Dat is mooi nieuws :ok:

Anne
Mark-fryslan
Zeer actief

Verstoppen

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Mijn hond gaat ook graag haar eigen gang. Zeker op bekend terrein. Ik sla dan wel eens snel een bochtje om en ren even snel uit beeld. De hond is mij dan kwijt en gaat mij dan zoeken. Ook verstop ik me wel eens achter een boom of struik. Dit om mijn hond te leren dat ze mij wel goed in de gaten moet houden.

Want dat is haar taak en niet de mijne. Als ze me dan vind maak ik er een leuk spelletje van. Goed zo! je hebt het baasje gevonden! Dat is een knappe hond! Op die tour. Anders leer je een hond al snel: "Ik kan mijn gang rustig gaan want het baasje wacht wel of komt mij wel halen" Die instelling wou ik wel graag vanaf natuurlijk.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Zoek stok!
Zeer actief

Zoie schreef: Verder, Bram is, begrijp ik, een ongecastreerde reu. Toen ik Spok pas had was dit een extra complicatie, omdat het net loopse teventijd was. En dan kon ik het wel fluiten met deze methode. Indien mogelijk altijd even bij de andere baas checken of het niet om een loopse teef gaat. Ik legde zo mogelijk altijd even uit wat ik ging doen, en meestal begrijpt de andere baas dat prima en belooft medewerking. Dat is voor je eigen gevoel toch prettiger.
Ja maar dat moet een baas toch altijd even zeggen? Bram kan er ook bovenop duiken terwijl ik sta te kijken!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Zoek stok! schreef:
Zoie schreef: Verder, Bram is, begrijp ik, een ongecastreerde reu. Toen ik Spok pas had was dit een extra complicatie, omdat het net loopse teventijd was. En dan kon ik het wel fluiten met deze methode. Indien mogelijk altijd even bij de andere baas checken of het niet om een loopse teef gaat. Ik legde zo mogelijk altijd even uit wat ik ging doen, en meestal begrijpt de andere baas dat prima en belooft medewerking. Dat is voor je eigen gevoel toch prettiger.
Ja maar dat moet een baas toch altijd even zeggen? Bram kan er ook bovenop duiken terwijl ik sta te kijken!
Ja, zou moeten, maar gebeurt niet altijd. Verder is loops een wijd begrip. Gaat loops worden, of is net loops geweest, valt niet altijd onmiddelijk te herkennen. Vooral voor mij in het begin niet, toen Spk op wel meer honden dook. Dat is er gelukkig een beetje uit. Tegenwoordig loopt Spok dan wel mee, maar dat is ook wel anders geweest.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:
Reini schreef:
Go Brammieeeee :ok: :ok: :ok:
néééééééééé!!! COME brammieeeee :19: :mrgreen: !!

klinkt veelbelovend hoor :ok: !
Aan het eind van de middag naar het niet zo drukke hondenstrand gegaan. Weer gewoon doorgelopen en meneertje komt keurig achter me aan. Het was dus niet eenmalig!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Heel goed :cheer:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik zei het je toch! :mrgreen:
Maarre... even zonder gekheid: hartstikke fijn voor jou en Bram!
Overigens is het inderdaad zo dat het met een loopse teef in de buurt wel eens anders kan gaan zoals Jan ook zegt.
Hoewel het me bij Billy eigenlijk toch wel meevalt. Zal ook wel per hond verschillen. Je zult het binnenkort wel merken in hoeverre Bram lekker luchten kan weerstaan :wink:

Groet,
Rami
Afbeelding
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Wat goed zeg, zeker mag je trots zijn :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”