Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mensen in de kuiten willen bijten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

mensen in de kuiten willen bijten

Ongelezen bericht door Frenkie »

Sinds wij Timo hebben (hij woont bij ons vanaf 5 maanden oud) is hij al bang voor mensen. Als een mens hem aandacht wil geven rent hij zo snel mogelijk weg of kruipt ineen. Het is wel een stuk verbeterd in de tijd dat we hem nu hebben (iets langer dan een jaar). Hij voelt zich een stuk zelfverzekerder tegenover mensen. Nu is het sinds een tijdje zo dat hij bepaalde mensen die gewoon op straat lopen in de kuiten wil bijten of gewoon naar ze gaat blaffen. Ik kan maar niet ontdekken wat er met die mensen is dat hij dit gedrag vertoond, want hij doet het niet bij iedereen. Ze geven hem geen aandacht maar lopen gewoon voorbij. Ook doet hij zo tegen kinderen.

Is dit nou nog steeds angst en hoe kan ik het hem het beste afleren?

Groetjes

Afbeelding
starfleet
Erelid

Re: mensen in de kuiten willen bijten

Ongelezen bericht door starfleet »

[quote="Frenkie"]

Is dit nou nog steeds angst en hoe kan ik het hem het beste afleren?

Groetjes

Trainen op mensen negeren, afleiden en zijn aandacht vangen zou ik doen.

Als Buffy voorbijgangers ineens in de kuiten zou willen happen zou ik dat corrigeren, maar die heeft geen verleden.

Anne
Mark-fryslan
Zeer actief

Geef een positieve ervaring

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Strik een paar mensen voor de volgende oefening:

Vreemde gaat door de knieën en maakt zich dus klein. De vreemde kijkt de hond niet aan maar kijkt er langsheen of naar de grond. Laat de vreemde brokjes geven aan jou hond. Zo krijgt je hond een positieve ervaring bij vreemden. Dit kun je dan verder uitbouwen met vreemden die staan enz. Hou je hond wel aan de lijn als je denkt dat hij kan gaat bijten. Zo kun je je hond prima leren dat vreemden ook heel leuk kunnen zijn.

Verder kun je zelf aandachtsoefeningen doen met je hond. Dus er voor zorgen dat de aandacht volledig bij jou komt te liggen en niet bij de omgeving. Leer je hond "kijk eens?" je hond moet je dan stak aan blijven kijken. Neem in je linkerhand een handjevol met brokjes. Houd deze hand onder je kin en kijk je hond strak maar vriendelijk in de ogen. Je fluistert heel vrolijk “kijk eens?â€
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”