Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

slim

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

slim

Ongelezen bericht door **Tamara** »

De laatste dagen gaat het echt super met chika. ze negeert andere honden compleet lijkt wel. Er liepen 2 jack russels voor ons (+/- 10 meter) die aan uitvallen waren aan de lijn grommen etc. de mevrouw moest ze steeds meetrekken en chika ging lekker haar eigen gang en reageerde niet. zo ook niet op een paar honden die we vandaag zagen.
Nu kwam er alleen vanuit het niks inene een losse rotweiler teef op ons afgelopen en die was nog op 10 meter afstand en toen gingen de haren wel omhoog en wilde ze erop af spurten. Het verschil was dat deze hond los was en die andere vast. ze heeft duidelijk heel erg goed in de gaten wanneer een hond bij haar kan komen en wanneer niet, slim dus...
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Wat fijn zeg! Het zal je een goed gevoel geven dat het beter gaat :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Waar kan ik lezen wat je probleem was en hoe je het hebt opgelost? Andere topic?

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Nou ik heb even gezocht maar kan het nergens vinden, leg het wel even in het kort uit.

Chika als pup van 8 weken hier in huis. Tot 9 maanden heel sociaal naar andere honden, ze liep los. Begon inene op honden af te rennen om te knokken. Dus elke keer als we een hond tegen kwamen moest zij aan de lijn, aan de lijn laten snuffelen ging ook steeds fout. Ik steeds zenuwachtiger bij het zien van een hond, dat ging op haar over etc. Op een gegeven moment haar gestraft bij het zien van een hond dat ze begon te borstelen en toen was het hek helemaal van de dam, ging ze op soms wel 50 meter afstand uit d'r dak naar een hond. Ik kreeg geen contact meer niks het enigste wat ze wilde was knokken.

Nu zijn we iets van 8 maanden verder en na consequent oefenen kan ik nu normaal honden aan de lijn passeren, kan op de hondentraining weer IN de groep staan i.p.v 6 meter erbuiten en gaat steeds beter.

Wat ik heb gedaan is afleiden met koekjes en in het begin was dat dus al op een behoorlijke afstand proberen contact te krijgen. dit steeds verder uitbreiden. haar naar mij laten kijken als een hond passeert.
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

**Tamara** schreef:Nou ik heb even gezocht maar kan het nergens vinden, leg het wel even in het kort uit.

Chika als pup van 8 weken hier in huis. Tot 9 maanden heel sociaal naar andere honden, ze liep los. Begon inene op honden af te rennen om te knokken. Dus elke keer als we een hond tegen kwamen moest zij aan de lijn, aan de lijn laten snuffelen ging ook steeds fout. Ik steeds zenuwachtiger bij het zien van een hond, dat ging op haar over etc. Op een gegeven moment haar gestraft bij het zien van een hond dat ze begon te borstelen en toen was het hek helemaal van de dam, ging ze op soms wel 50 meter afstand uit d'r dak naar een hond. Ik kreeg geen contact meer niks het enigste wat ze wilde was knokken.

Nu zijn we iets van 8 maanden verder en na consequent oefenen kan ik nu normaal honden aan de lijn passeren, kan op de hondentraining weer IN de groep staan i.p.v 6 meter erbuiten en gaat steeds beter.

Wat ik heb gedaan is afleiden met koekjes en in het begin was dat dus al op een behoorlijke afstand proberen contact te krijgen. dit steeds verder uitbreiden. haar naar mij laten kijken als een hond passeert.
Oke bedankt. Fijn om te horen dat het toch werkt. Ik zit nu met hetzelfde probleem. Jou verhaal geeft me moed om door te zetten.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Owja zeker doen. vandaag passeerde we een pup en die was aan onze kant van de straat en op 5 meter afstand. Chika zit aan een flexlijn van 8 meter dus in princiepe had ze er zo opaf kunnen gaan. Dat deed ze niet, ze keek en ging verder met haar eigen ding, nou ik had nooit gedacht dat we zo ver zouden komen hoor. En dat was niet omdat het een pup was want dat verschil maakt ze niet, maar omdat het aan de lijn liep was het kennelijk niet bedreigend.
En ik kan zeggen dat dit een stuk relaxter lopen is. Ik relaxter, zij relaxter, het is een wisselwerking.
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Waarschijnlijk reager je zelf ook anders als je ziet dat een hond los loopt of niet.
Lekker dat het zo goed gaat :ok:
weg gehaald zit een virus in
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ja, wel als ik zie dat de hond op ons afkomt omdat ik weet dat dat niet goed gaat... als de hond niet komt reageer ik niet anders, maar in dit geval had ik de hond niet gezien dus het is ook wel zo dat chika uit zichzelf reageert.
Ja ben echt blij hoor :smile1:
Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Proficiat! :cheer: Zo zie je maar weer, de aanhouder wint!!! :ok:
Groetjes, Monique

Afbeelding
Plaats reactie