Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ongelooflijk, maar toeval ??

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelooflijk, maar toeval ??

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Hij ligt nu op de zetel alleen te slapen, dat heeft ie in geen maanden gedaan.
Heb hem deze ochtend een samenstelling van Bachbloesems gegeven.
Is dit nu toeval, of word hij er echt rustiger van.
Ben er wel blij mee hoor !! :wink:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
casper
Actief

Ongelezen bericht door casper »

Denk toch echt dat het geen toeval is, bach bloesem werkt gewoon goed, zeker bij dieren. Heb het zelf mogen ervaren met onze kat.

Kat Charlie komt uit het asiel. Ze hebben hem met nog 12 andere katten in niet zo'n goede staat uit een huis gehaald. Hij zat heel zielig in een hoekje in zijn binnenhok toen we bij het asiel gingen kijken, maar 1 blik in die ogen was voor ons genoeg om te weten dat hij bij ons een tweede kans zou krijgen (... of eigenlijk een 3e want hij was al een keer geplaatst, bij een mevrouw die hem heeft terug gebracht omdat ze een "schootkat" wilde en nee... dat was hij toen niet... hij was een doodsbang kattemonstertje dat alleen maar heeel stil in een hoekje wilde zitten en hij vond mensen heeeeeeel eng!)

Anyway, een maal bij ons in huis heeft hij een maand lang letterlijk in de kast gezeten. Hij kroop in een hoek van de kledingkast en kwam er alleen uit als wij niet thuis waren. Ik heb toen aan een vriend (die aan bach remedie doet) het verhaal verteld van Charlie de kat, en hij heeft een "op maat gemaakt" bach bloesem mengsel gemaakt. Ik ben nog nooit zo verbaasd geweest!!!

Na 3 dagen liep Charlie met opgeheven staart parmantig door de kamer waar wij op dat moment ook waren! Op dag 4 kwam hij rustig naast me op de grond zitten, niet omdat ik hem riep of opppakte maar gewoon omdat ie dat blijkbaar prettig vond, en op dag 5 zat ik op de grond te telefoneren en komt m'neer gewoon bij me op schoot zitten !

Intussen is Charlie bijna 7 jaar bij ons, hij vind vreemde mensen nog steeds eng, maar zolang wij in de buurt zijn vindt hij het al snel prima. Verder is 1 van zijn grootste hobbies op schoot zitten... die mevrouw die hem weer heeft weggedaan weet niet wat ze mist!

Groetjes,

Ellen
kattekop
Actief

Ongelezen bericht door kattekop »

Zo dat is echt een succesverhaal zeg, met die kat! Ik heb hier ook een kat die niet zo lekker in zijn vel zit, hij komt wel een kopje geven, maar na 2 aaitjes bijt hij en haalt ie uit. Misschien zou bach bloesem ook wat voor hem zijn. Hoe geef je dat, zijn dat druppels die je over zijn eten doet of zo? Bij hem in de bek doen is onmogelijk. En waar haal je op maat gemaakte druppels? Zijn die duur?
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Het kan heel goed zijn Sanneke dat Luka baat heeft bij de Bach Bloesems.
Hij krijgt toch ook al een tijdje de Rescue druppels, niet?

Gewoon blijven geven dus :ok:
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

kattekop schreef:Zo dat is echt een succesverhaal zeg, met die kat! Ik heb hier ook een kat die niet zo lekker in zijn vel zit, hij komt wel een kopje geven, maar na 2 aaitjes bijt hij en haalt ie uit. Misschien zou bach bloesem ook wat voor hem zijn. Hoe geef je dat, zijn dat druppels die je over zijn eten doet of zo? Bij hem in de bek doen is onmogelijk. En waar haal je op maat gemaakte druppels? Zijn die duur?
de prijs viel me nog mee 8,50voor op maat gemaakte druppels, nu ik het omreken bijna 20 gulden dus :mrgreen:
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
casper
Actief

kattekop schreef:Zo dat is echt een succesverhaal zeg, met die kat! Ik heb hier ook een kat die niet zo lekker in zijn vel zit, hij komt wel een kopje geven, maar na 2 aaitjes bijt hij en haalt ie uit. Misschien zou bach bloesem ook wat voor hem zijn. Hoe geef je dat, zijn dat druppels die je over zijn eten doet of zo? Bij hem in de bek doen is onmogelijk. En waar haal je op maat gemaakte druppels? Zijn die duur?
Een van mijn beste vrienden maakt bach remedie, vandaar dat het flesje mij niets heeft gekost. De kosten kan ik je dus helaas niet vertellen. Ik weet wel dat het mengsel van Charlie was gemaakt met 3 verschillende bloesems (Trauma, angst en ... nog 1), aan de hand van de achtergrond van Charlie die meerdere keren is verhuisd in korte tijd en waarschijnlijk niet een heel toppie leven heeft gehad voor hij bij ons kwam.

De druppels gingen gewoon door zijn drinken en een paar over zijn brokjes... hihihi, zomaar in zijn bekkie gooien ging bij hem echt niet! Hij liet zich echt niet aaien, dan kwam er een geluid van een leeuw uit! Echt zonder dollen, nog nooit een kat zo'n geluid horen maken!

Ik moet er wel bij zeggen dat wij Charlie nooit zomaar oppakken of aanhalen (nu ook nog niet, terwijl hij graag bij je wil zijn), we laten hem zelf naar ons toekomen. Het is en blijft een kat met een heftig verleden en door de door hem ingebouwde afstand te respecteren, komt hij juist naar je toe. Katten blijven natuurlijk wel altijd eigengereide monstertjes :wink:

Succes en ik hoop dat de druppels ook bij jouw kat helpen.

Groetjes,
Ellen
kattekop
Actief

Ongelezen bericht door kattekop »

Dank voor de info. Ik zal mijn dierenarts die ook homeopathie doet, eens vragen of ze een adresje weet waar ik bachbloesem voor mijn kat kan laten maken. Misschien doet ze dat zelf wel...
Afbeelding
casper
Actief

Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”