Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vervelend bij pup.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Trixy
Vaste gebruiker

Vervelend bij pup.

Ongelezen bericht door Trixy »

Indja loopt nu de laatste maanden weer mooi aan de lijband, dus niet trekken en niet uitvallen naar andere honden.
Nu heeft mijn beste vriend een pupje gekocht, een border collie reutje, Stan, en hij is nu 9 weken oud.
Gisteren gingen we voor het eerst samen gaan wandelen (ze hadden elkaar al vaker bij ons thuis of bij die vriend thuis gezien) en Indja was echt vervelend aan het doen! Vanaf dat de pup voor haar liep kwam ze zot, trekken en sleuren om erbij te kunnen, dus laten we nu Stan achter Indja lopen. Maar dit is nog altijd niet goed genoeg, ze blijft vervelend doen, ze haalt dan weer rapper uit naar andere honden (en dit moet Stan echt niet zien), ze trekt aan de lijband, ze had totaal geen aandacht voor mij of voor wat ik ook zei tegen haar, zelfs koekjes haalden niets uit (terwijl ze hiervoor normaal ALLES doet), ze deed haar echt veel stoerder voor dan anders.
En vanaf dat Stan weg was met zijn baasje liep Indja weer normaal mee met mij.
Waarom doet ze dit nu?? Ik gok dat het is omdat Stan dus nog een pupje is en ze hem wil beschermen van alles en nog wat.
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Hoe reageert ze als zowel zij als de pup loslopen?
Trixy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Trixy »

Heeft ze nie zoveel intresse in hem, ze ruikt ff en vervolgens doet ze haar eigen ding maar ze houd de kleine wel steeds in de gaten. Als hij te ver wegloopt gaat ze erachteraan en loopt ze er wild tegenop.

Maar als er dan andere honden lopen (zowel veraf als dichtbij) gaat ze er volop naar toe en maakt ze ruzie.
Zonder pup erbij loopt ze enkel af op een hond als die dichtbij is en maakt ze enkel ruzie met grote honden (kleine hondjes vind ze super)
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Bescherming? Moedergevoelens?

Jacqueline
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Je hebt Indja geleerd om als ze alleen loopt zich netjes te gedragen. Dat is in 1 bepaalde situatie. Je netjes gedragen met een pup erbij is een nieuwe situatie, moet je het netjes gedragen opnieuw voor deze situatie aanleren. gaat als het goed is wel wat sneller dan de eerste keer bij het alleen lopen.
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”