Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ideeën gevraagd!
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Goh leuk!
Heel leuk maar ook lastig om dingen in scene te zetten lijkt me. Als je en stel honden regelt dan gebeurd er gewoon iets en daar moet je het mee doen. Ik denk dat je heel goed het speelgedrag uit kunt leggen. Hoe ze elkaar ontmoeten enz. Dus stand van de staart, oren en de rest wat er tussen zit. Verder iets over verzorging? En een hond live iets leren is natuurlijk altijd leuk. Lijkt me een leuke dag worden heel veel succes!
Groetjes Mark
Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Nou dat ze een hond moeten roepen als er een aangelijnde hond aankomt is al een hele goedeInge O schreef:we hebben per groepje maar één dagje hoor, geen hele week :N:Rataplan schreef:...en de do's en don'ts in het park!
maar ik kan ze wel vast enkele voorbeeldjes geven.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Kika
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat ze kinderen moeten aanleren eerst te vragen of een hond geaait mag worden en dat ze de hond dan ONDER de kop moeten aaien, omdat honden vaak de handjes volgen, dus ook als die hoog boven het koppie hangen (heb ik ooit ergens gelezen en heb het uitgeprobeert met eigen dochter (4 jr) en het werkt geweldig)
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Hoi Inge,
Wat een leuk onderwerp!
Misschien kun je de mensen vragen het verschil in gedrag in angst en onderdanigheid?
Het verschil in angst agressie en domantie agressie.
Ook hoe ze een dominante hond kunnen herkennen. Zowel naar mensen toe als naar honden.
Hoe met een dominante hond in huis om te gaan. De "regeltjes".
Wat de lichaamstaal van een hond is als hij met een andere hond wilt spelen. Hoe dat er uitziet.
Hoe een jonge hond ( pup ) zijn onderdanigheid laat merken een aan volwassen ( vaak grote ) hond. Bek likken en dergelijke.
Misschien kun je uitleggen hoe een honden roedel in elkaar steekt? Is ook heel vaak gedrag va nhonden naar terug te herleiden en beter te begrijpen.
En dat je als je met een hond werkt en als je een hond hebt dat je vaak niet in mensentaal moet denken maar in hondentaal?
Ik noem maar wat zaken op...
Wat een leuk onderwerp!
Misschien kun je de mensen vragen het verschil in gedrag in angst en onderdanigheid?
Het verschil in angst agressie en domantie agressie.
Ook hoe ze een dominante hond kunnen herkennen. Zowel naar mensen toe als naar honden.
Hoe met een dominante hond in huis om te gaan. De "regeltjes".
Wat de lichaamstaal van een hond is als hij met een andere hond wilt spelen. Hoe dat er uitziet.
Hoe een jonge hond ( pup ) zijn onderdanigheid laat merken een aan volwassen ( vaak grote ) hond. Bek likken en dergelijke.
Misschien kun je uitleggen hoe een honden roedel in elkaar steekt? Is ook heel vaak gedrag va nhonden naar terug te herleiden en beter te begrijpen.
En dat je als je met een hond werkt en als je een hond hebt dat je vaak niet in mensentaal moet denken maar in hondentaal?
Ik noem maar wat zaken op...
- Zoie
- Zeer actief
het meeste is al genoemd. Misschien iets over preventie van hondengevechten, hoe je een situatie kunt herkennen waarin de honden op elkaar gaan klappen en wat je dan als baas dient te doen ( hond terugroepen ) want dat blijkt nogal eens moeilijk te zijn
Ik zou ook iets zeggen over het recht van een hond op zijn persoonlijke ruimte. Een hond die een opdringerige hond weg snauwt is niet agressief. Veel honden krijgen daarvoor m.i. ten onrechte op hun kop.
En nu ik het er toch over heb, misschien kan je ze i.h.a. iets over agressie bij honden vertellen en hoe je er als baas verantwoord mee om kunt gaan. Veel honden zouden in bepaalde omstandigheden maatschappelijk onaanvaardbaar agressief gedrag vertonen, maar zijn daarom nog geen valse rothonden.
Ik zou ook iets zeggen over het recht van een hond op zijn persoonlijke ruimte. Een hond die een opdringerige hond weg snauwt is niet agressief. Veel honden krijgen daarvoor m.i. ten onrechte op hun kop.
En nu ik het er toch over heb, misschien kan je ze i.h.a. iets over agressie bij honden vertellen en hoe je er als baas verantwoord mee om kunt gaan. Veel honden zouden in bepaalde omstandigheden maatschappelijk onaanvaardbaar agressief gedrag vertonen, maar zijn daarom nog geen valse rothonden.

-
maart
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Leerprocessen, hoe leert een hond?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
maart
- Zeer actief
voor mij zou de basis zijn dat een hond leert door wijze van beloning. al spelenderwijs alles aanleren aan je hond en straffen achterwege laten. het maakt het leerproces voor de hond veel aangenamer, de baas beleeft er veel meer plezier aan en niet te vergeten: de band hond-eigenaar geldt het hele leven lang
op die manier gaat je hond voor zijn baas door het vuur, je hebt een echte,trouwe vriend
op die manier gaat je hond voor zijn baas door het vuur, je hebt een echte,trouwe vriend
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Wanneer straf of belonen zin heeft en dus ook geen zin heeft, zodat fabels als "hij wist dat hij fout was" nou eens stoppen. Negatieve aandacht is ook aandacht, de timing van belonen/straf, dus effectief binnen eigenlijk een halve tel, maar na 2 sec neemt het rendement al af en na 5 sec. is de hond toch echt weer met iets anders bezig..dat soort dingen. Dat een hond een opportunist is en rangorde wel belangrijk is , maar hetgeen gedrag oplevert nog altijd de grootste motivatie is om gedrag te vertonen of te laten.Inge O schreef:euh, leerprocessen![]()
- daar kan je vast wel een week mee aan de slag
. als je er in het kort, voor mensen met weinig ervaring, de meest elementaire basis wil voor leggen, wat zou dan voor jou het belangrijkste zijn, eline?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
maart
- Zeer actief
dat is nou een grote reden waarom ik graag les van je zou krijgenInge O schreef:deze komt er zeer zeker in, want dat is voor mij één van de basiszaken. timing wilde ik zeker ook doen, het wordt alles bij elkaar al een heel lijstjeEline* schreef:Wanneer straf of belonen zin heeft en dus ook geen zin heeft, zodat fabels als "hij wist dat hij fout was" nou eens stoppen. Negatieve aandacht is ook aandacht, de timing van belonen/straf, dus effectief binnen eigenlijk een halve tel, maar na 2 sec neemt het rendement al af en na 5 sec. is de hond toch echt weer met iets anders bezig..dat soort dingen. Dat een hond een opportunist is en rangorde wel belangrijk is , maar hetgeen gedrag oplevert nog altijd de grootste motivatie is om gedrag te vertonen of te laten.Inge O schreef:euh, leerprocessen![]()
- daar kan je vast wel een week mee aan de slag
. als je er in het kort, voor mensen met weinig ervaring, de meest elementaire basis wil voor leggen, wat zou dan voor jou het belangrijkste zijn, eline?
.
ik hoop vooral dat ik ze zelf ook met een hond aan het werk kan zetten, om ze veel kleine details zelf te laten zien en ervaren.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
-
maart
- Zeer actief
als de honden nog in het wild leefden, lagen ze altijd in het gras. vooraleer ze in het gras gingen liggen, liepen ze rondjes, zodat al het gras mooi plat was. nu doet onze huishond dat dus nog, maar het heeft totaal geen functie meerTamara en Bowie schreef:Euhhh, deze is ook nieuw voor mijmaart schreef:zoals vb. waarom draait een hond eerst enkele cirkeltjes vooraleer hij gaat gaan liggenWat is hier de reden van, ben ik ook wel benieuwd naar!
- Zoie
- Zeer actief
Die stoppen dus nooit. Vandaag nog kwam ik in gesprek met bazen die dus geloven dat hun hond als zij het zeggen heel goed weten dat ze niet hadden mogen slopen bij afwezigheid van de baas. Niet omdat het ze nooit verteld is dat dat niet kan, maar omdat ze het domweg niet geloven.Eline* schreef:[
Wanneer straf of belonen zin heeft en dus ook geen zin heeft, zodat fabels als "hij wist dat hij fout was" nou eens stoppen. .

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Nee inderdaad, dat hoor ik nog bijna dagelijks. Zo van; ik kijk naar het vernielde kussen en dan kruipt hij al voor me. Nou ja............Zoie schreef:Die stoppen dus nooit. Vandaag nog kwam ik in gesprek met bazen die dus geloven dat hun hond als zij het zeggen heel goed weten dat ze niet hadden mogen slopen bij afwezigheid van de baas. Niet omdat het ze nooit verteld is dat dat niet kan, maar omdat ze het domweg niet geloven.Eline* schreef:[
Wanneer straf of belonen zin heeft en dus ook geen zin heeft, zodat fabels als "hij wist dat hij fout was" nou eens stoppen. .
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Sorry ff off topic: Wat een gave fotoEuekalipta! Ben een enthousiast amateur fotograaf. Zo'n mooi plaatje heb ik nog niet geschoten van mijn hond.Eukalipta schreef:ik zoou zeer zeker de verschillende manieren van trainen belichten.
Zeker omdat er tussen de verschillende soorten nogal wat verschillen bestaan.
de ene echt gericht op gehoorzaamheid en de ander vooral gericht op natuurlijk gedrag.
Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
- Dibbes
- Zeer actief
-
Daan
hier nog wel hoor. De ligzakken worden vakkundig van een kuil voorzien.maart schreef:als de honden nog in het wild leefden, lagen ze altijd in het gras. vooraleer ze in het gras gingen liggen, liepen ze rondjes, zodat al het gras mooi plat was. nu doet onze huishond dat dus nog, maar het heeft totaal geen functie meerTamara en Bowie schreef:Euhhh, deze is ook nieuw voor mijmaart schreef:zoals vb. waarom draait een hond eerst enkele cirkeltjes vooraleer hij gaat gaan liggenWat is hier de reden van, ben ik ook wel benieuwd naar!
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Mark-fryslan
- Zeer actief