Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Happen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Pino sheltie
Vaste gebruiker

Happen

Ongelezen bericht door Pino sheltie »

Ik heb voor het eerst een pup en hij hapt naar je benen hoe kan ik hem dat het beste afleren??
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Pupjes hebben die neiging nog weleens ja :mrgreen:
Ik zou er niet teveel aandacht aan schenken en het compleet negeren en kijken of dat werkt en alternatieven bieden om de tanden in te zetten.
Bijt de pup in de daarvoor bestemde spulletjes,botjes,kong of wat je daar ook voor gebruikt kun je dit wel belonen.
starfleet
Erelid

Re: Happen

Ongelezen bericht door starfleet »

Pino sheltie schreef:Ik heb voor het eerst een pup en hij hapt naar je benen hoe kan ik hem dat het beste afleren??
Lantaarnpaal spelen, dan vinden ze het meestal niet meer interessant. Wapperende broekspijpen of bewegend voeten des te meer.

Je kan ook een alternatief aanbieden om in te bijten, een flostouw o.i.d. maar ik deed dat alleen bij in handen happen in het begin. Bij broekspijpen bleef ik staan en we zijn de puppentijd doorgekomen met maar een gescheurde (slechte kwaliteit van Bristol) broek.

Anne
Pino sheltie
Vaste gebruiker

Thnx voor de tips, in handen bijten moet hij ook nog afleren maar ja het zal allemaal zijn tijd nodig en geduld nodig hebben. :wink:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Pino sheltie schreef:Thnx voor de tips, in handen bijten moet hij ook nog afleren maar ja het zal allemaal zijn tijd nodig en geduld nodig hebben. :wink:
Het is maar net hoe storend jij het vindt he. In m'n benen happen vond ik behoorlijk storend en stilstaan hielp bij mij niet. Ik heb dus 'nee' gezegd en liep dan door.

Ook mbt handen moet je grenzen stellen. Gaat het te hard, dan zeg je heel hard AUW. Gaan hij daarna nog door, dan is het spel afgelopen. Daaaag puppy, ga maar lekker zelf spelen als je zo hard bijt.

Overigens gaat het over hoor. Bram was ook een ontzettende bijter, maar doet dat nu alleen als ik aangeef dat we gaan worstelen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Pino sheltie
Vaste gebruiker

In broeken happen is zo ver als klaar alleen als je thuiskomt maar ja dat is gewoon omdat hij blij is als je thuiskomt. Ja en in blote benen happen vind hij nog wel heel erg leuk :mrgreen:

Het handen happen gaat nu ook goed, hij bijt alleen als het mag. :mrgreen: :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Pino sheltie schreef:In broeken happen is zo ver als klaar alleen als je thuiskomt maar ja dat is gewoon omdat hij blij is als je thuiskomt. Ja en in blote benen happen vind hij nog wel heel erg leuk :mrgreen:

Het handen happen gaat nu ook goed, hij bijt alleen als het mag. :mrgreen: :mrgreen:
Goed zo, gewoon doorzetten, de pup wordt vanzelf ouder :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Het is inderdaad wel even vervelend, maar er komen andere tijden :wink:
Pup bij mij ouders had er ook een sterke neiging daar en heeft niet zo heel lang aangehouden.
Dus nog eventjes pijn lijden en dan is het vast en zeker over
het is al op de goede weg zo te lezen :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”