Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hij is weer hartstikke bang

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

BeëlzeBubble
Zeer actief

Hij is weer hartstikke bang

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Casper (een ex-zwervertje uit Griekenland) is nu ruim een jaar bij ons. Toen we hem kregen was hij zowat overal hartstikke bang voor. Het laatste half jaar ging het heel goed met hem. Het is wel een hond met een gebruiksaanwijzing maar als je weet hoe hij in elkaar zit en welke situaties je moet vermijden is het voor het grootste gedeelte een hond als alle anderen.

Maar sinds een week ofzo is het weer helemaal mis met hem. Nu zitten we dus midden in een verbouwing. Mijn man is thuis maar staat het grootste gedeelte van de dag herrie te maken in het onderhuis. Wandelingen waarbij hij normaal meeloopt is hij er niet bij. Overal in huis breek je je nek over de dozen, gipsplaten en rollen zeil.

Zou het kunnen zijn dat Cas daardoor zo over de zeik is? Ik weet dat katten om de kleinste dingen helemaal van slag kunnen zijn dus misschien is dat met honden ook wel zo. Zou hij echt een (tijdelijke?) terugval kunnen hebben vanwege de onrust in huis en omdat de dagelijkse routine op zijn kop staat?
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik denk dat dat heel goed mogelijk is. Ik merk het hier heel erg bij Saar. Ik ben vorig weekend verhuisd, dus er was ook ene hoop onrust, dingen gingen anders dan normaal en overal dozen e.d.

Saar begon opeens te slopen, kon moeilijker alleen zijn, wilde constant in mij nek liggen, en was vreselijk druk. :wink:
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Moos schreef:
Saar begon opeens te slopen, kon moeilijker alleen zijn
Dat heeft Casper ook nu ja...

Nou, hopelijk is het iets tijdelijks dan. Doen we voor nu alles weer gewoon even een tandje rustiger aan met hem.

Succes met Saartje.

Afbeelding
Moos
Zeer actief

BeëlzeBubble schreef:
Moos schreef:
Saar begon opeens te slopen, kon moeilijker alleen zijn
Dat heeft Casper ook nu ja...

Nou, hopelijk is het iets tijdelijks dan. Doen we voor nu alles weer gewoon even een tandje rustiger aan met hem.

Succes met Saartje.
Hier is alles nu weer rustiger, en Saar gaat ook al beter. Het slopen is veel minder. Alleen zijn gaat iig goed voor een uurtje of 2, langer hebben we nog niet gedaan in het nieuwe huis.
Ze is nog wel druk, maar Saar is ook 10 maanden, dus een lekker puber, dat speelt denk ik ook wel mee :wink:

Jij ook succes met Casper! Duurt de vebouwing nog lang?
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Moos schreef: Duurt de vebouwing nog lang?
Over een week zou de ergste herrie voorbij moeten zijn en de ergste zooi weg. Dan moet er nog een hoop geschilderd worden maar daarbij kan ik ze gewoon mee naar beneden nemen. Gooi ik de tuindeur wel open dan kunnen ze lekker zelf wat rondscharrelen.

Afbeelding
Moos
Zeer actief

BeëlzeBubble schreef:
Moos schreef: Duurt de vebouwing nog lang?
Over een week zou de ergste herrie voorbij moeten zijn en de ergste zooi weg. Dan moet er nog een hoop geschilderd worden maar daarbij kan ik ze gewoon mee naar beneden nemen. Gooi ik de tuindeur wel open dan kunnen ze lekker zelf wat rondscharrelen.
Hopelijk gaat het dan meteen weer een stuk beter!
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Basco is bij ons nu ook stressy i.v.m. de verbouwing, ook begonnen met slopen. Nu gaat het langzaam een beetje beter.
Tsja als je veilige hol ineens helemaal op de kop staat....is ook wel onveilig natuurlijk...Dus lijkt me dat het daar zeker wel door kan komen.

Carmen
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Kan Casper niet ergens een weekje uit logeren? Of kan dat niet i.v.m. zijn angst?

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
BeëlzeBubble
Zeer actief

Mark-fryslan schreef: Of kan dat niet i.v.m. zijn angst?
Groetjes Mark
Nee, dat zou inderdaad niet goed gaan, helaas.

Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

BeëlzeBubble schreef:
Mark-fryslan schreef: Of kan dat niet i.v.m. zijn angst?
Groetjes Mark
Nee, dat zou inderdaad niet goed gaan, helaas.
Ach sneu joh. Het scheelt zoveel stress he. Nou ja als het niet gaat dan gaat het niet. Je kunt iets kalmerends geven misschien?

Groetjes mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ja goed idee, ik zal morgen wel een nieuw flesje Rescue gaan halen.

Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Vervelend, zo'n terugslag. Maar vind het wel verklaarbaar als ik zo over de verbouwing (onrust in huis) lees. Het is denk ik een kwestie van Casper door deze periode heen helpen. Rescue kan daarbij inderdaad een prima hulpmiddel zijn.
Wat ook kan helpen is, ondanks het verbouwen, de dagelijkse routine van Casper zo veel mogelijk bij het 'oude' proberen te houden. Zit zelf ook in verhuis/verbouw-situatie en merk dat Billy wel wat uit zijn doen is maar omdat we verder zo 'normaal' mogelijk doen (qua aandacht, wandelen, spelen) en de vast plekken voor eten en slapen niet veranderd zijn, is het eigenlijk best goed te doen.
Overigens is Billy ook nogal gevoelig voor mijn stress. En verhuizen/verbouwen levert, voor mij, althans, best wat stress op. Ik probeer dan ook zo ontspanen mogelijk te zijn :wink:
Ik weet niet of dat jou/jullie ook het geval kan zijn?

In ieder geval: sterkte. (En gelukkig is een verbouwing iets tijdelijks...)

Groet,
Rami
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Rami schreef: En verhuizen/verbouwen levert, voor mij, althans, best wat stress op. Ik probeer dan ook zo ontspanen mogelijk te zijn :wink:
Ik weet niet of dat jou/jullie ook het geval kan zijn?
Ja, ik loop zelf ook een beetje met mijn ziel onder mijn arm. Ga dus extra lang met ze uit steeds. Wel inderdaad zoveel mogelijk op dezelfde tijden.

Zo te horen zal het inderdaad een tijdelijke terugval zijn. Vind het zo sneu voor dat beestje als hij zo bang is.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”