Spike is nog maar twee weken bij ons en moet dus nog erg wennen. Als hij alleen thuis is, begint hij dingen te vernielen zoals kussens of planten iig losse dingen, gelukkig (nog) geen meubels. Nu willen we tijdelijk D.A.P. gaan proberen. Hoe het werkt weet ik wel en ik weet ook dat niet iedere hond er op reageert, maar voor die 24 euro is het wel het proberen waard vind ik.
Maar toch heb ik nog een vraag. Een vriendin van mij heeft een Stafford die helemaal gek wordt alleen, hij heeft zich letterlijk een keer door een deur heengevreten naar een andere kamer toe. Bij hem werkt D.A.P perfect!! Hij heeft totaal geen problemen meer met alleen thuis zijn en vernielt niks meer. Alleen zodra de navulling op is, gaat hij gelijk weer vernielen. Laatst kwam ze thuis, was de hele drempel opgekauwd, ze kijkt naar het stopcontact, blijkt de D.A.P. op te zijn. Ik wil dus niet dat Spike eraan verslaafd raakt ofzo en dat hij er straks niet meer zonder kan. Het is gewoon bedoeld om hem rustig te maken, omdat hij net verhuisd is naar een nieuw huis en nieuwe mensen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Kunnen we het gewoon een maandje gebruiken tot hij gewend is en rustig is of kan dit problemen veroorzaken?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
D.A.P vraagje
Moderator: moderatorteam
- Pearl
- Vaste gebruiker
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik dnek dat je beter kan investeren in het kalm opbouwen van het alleen zijn. Hoe lang laat je de hond alleen nu? Hoe ver ben je met opbouwen?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
- Aantal honden: 1
- Pearl
- Vaste gebruiker
Fijn om te horen, ik wilde dus idd weten of hij dan later wel weer zonder D.A.P. kan, maar dat kan dus wel.diana25 schreef:ik denk dat d.a.p. goed kan gebruiken ter ondersteuning van het alleen zijn weer rustig opbouwen .een collega van mij had ook dit probleem en het heeft super geholpen hij is nu zonder d.a.p. weer alleen thuis.
@Eline, hij kan ongeveer twee uurtjes alleen thuis zijn, maar als dat langer wordt, gaat hij slopen. Helaas moet hij op zaterdags ivm werk langer alleen zijn dan dat (doordeweeks is er bijna de hele dag iemand aanwezig), dus dan willen we D.A.P. gaan gebruiken om te zien of hij dan rustiger blijft.
You can either agree with me or be wrong...