Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Roedelgevoel

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Roedelgevoel

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Niet echt een vraag, meer een observatie. :mrgreen:

Lilo past zich heel makkelijk aan aan (gelegenheids)roedels. Als we tien meter met een groep hebben gelopen, hoort ze bij de groep. Als we dan een vreemde hond tegenkomen, volgt ze de rest van de groep in de reactie, ze gaat nieuwsgierig snuffelen als de rest dat doet, en ze gaat hysterisch gillen als de groep vindt dat het een enge hond is. :roll:

Allemaal prima, maar als er dan mensen en honden de groep 'verlaten' om gewoon thuis lekker aan de koffie te gaan, blijft ze dat een beetje verwarrend vinden. Ze gaat wat nerveus heen en weer lopen tussen de weglopers en de blijvers, en als het gaat om hondjes waar ze het goed mee kan vinden moet ik haar echt even bij me roepen en wachten tot de anderen uit zicht zijn voor ze weer los kan.

Ik begrijp haar reactie wel een beetje, maar Jack heeft dit nooit (zo sterk) gehad, terwijl hij ook (eigenlijk nog meer) moeiteloos opgaat in een willekeurige groep honden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ghaya,mijn DH teef, heeft dat ook wel een beetje.
Als we bijv. met de buren in het bos lopen en we lopen wat uit elkaar dan rent ze maar heen en weer, soms echt een beetje te stressen omdat de groep niet bij elkaar is.
Op forumwandelingen doet ze het ook heel erg. Soms loopt Marjanne dan achteraan en ik vooraan en dan rent ze ook maaar heen en weer, kop tegen mn jas duwen alsof ze zeggen wil 'Vrouwtje!!! je loopt te hard, ze houden ons niet bij!' .....
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ja, maar da's meer 'herderen' denk ik?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

dat zou ook kunnen. Ik weet het niet. De andere herders van mij doen het vrijwel niet.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”