Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Plassen van blijdschap
Moderator: moderatorteam
- mandy23
- Actief
Plassen van blijdschap
Mijn pup van nu 4.5 maand is nu toch wel zo goed als zindelijk. Alleen als mijn vriend thuis komt en hem begroet plast hij op dat moment waar hij staat.
Het is niet iedere keer zo.
Gaat dit nog over en komt dit omdat hij zijn blaas nog niet zo goed onder controle heeft?
Of blijft dat bij sommige honden.
Het zijn trouwens geen grote plassen meer hier en daar gedruppel.
Het is niet iedere keer zo.
Gaat dit nog over en komt dit omdat hij zijn blaas nog niet zo goed onder controle heeft?
Of blijft dat bij sommige honden.
Het zijn trouwens geen grote plassen meer hier en daar gedruppel.
Here I am, what are your other 2 wishes?!
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Het zijn onderdanigheidsplasjes en het beste is haar helemaal te negeren bij binnenkomst, zeker niet over haar heenbuigen om te aiien e.d. dan wordt het erger.
Meestal wordt het een stuk minder als je niet gelijk uitgebreid begroet en met de leeftijd worden ze vaak ook zekerder en blijft het plassen achterwege.
Anne
Meestal wordt het een stuk minder als je niet gelijk uitgebreid begroet en met de leeftijd worden ze vaak ook zekerder en blijft het plassen achterwege.
Anne
- mandy23
- Actief
Hij doet het inderdaad alleen als mijn vriend heel enthousiast doet tegen hem. Hij is een week weg geweest en dan natuurlijk erg blij om hem weer te zien. Als we rustiger binnen komen en hem rustig een aai geven gebreurt er niets.
Zal eens proberen om rustig te reageren bij binnenkomst om te kijken of het dan inderdaad helemaal weg blijft.
Zal eens proberen om rustig te reageren bij binnenkomst om te kijken of het dan inderdaad helemaal weg blijft.
- starfleet
- Erelid
Daar zit een tik angst bij (niets vervelends hoor). Als je vriend zo enthousiast doet, komt dat voor je pup net wat bedreigender over en zal hij zich helemaal uitsloven om te laten zien dat hij klein en onderdanig is, daar hoort dan dat plasje ook bij. Het is een vorm om te laten zien: "Ik ben klein en jij bent groot".mandy23 schreef:Hij doet het inderdaad alleen als mijn vriend heel enthousiast doet tegen hem.
Anne
- mandy23
- Actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Dusty hier doet het ook af en toe. Hij is alleen in het geheel niet bang hoor,maar als ik thuis kom en ze aanlijn om een plas te laten doen laat hij het ook wel eens lopen,blij dat ik thuis ben,leuk dat we uitgaan en dan van spanning niet op kunnen houden.
Ik kom heel rustig binnen en laat gelijk de tuindeur open,lijn ze buiten aan en ja...dan liggen er ook vaak wat druppeltjes. Maar ja,is dan in de tuin
Ik kom heel rustig binnen en laat gelijk de tuindeur open,lijn ze buiten aan en ja...dan liggen er ook vaak wat druppeltjes. Maar ja,is dan in de tuin
- mandy23
- Actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik vond het ook niet vervelend voor mezelf, maar wel voor hem. Ik kan me niet voorstellen dat het leuk voor een hond is om z'n blaas niet meer onder controle te hebben. Het heeft toch iets heel hulpeloos.mandy23 schreef:We gaan nu rustiger binnen komen om te kijken of het weg gaat.
Als dat niet zo is vind ik het ook niet zo erg. Ik begrijp dat wel meer honden dit hebben.
Succes!

Linda, Izzie en Bram
- mandy23
- Actief
Dat vind ik dus ook het rotte niet voor mezelf maar dus voor de hond. Gelukkig gebrud het niet iedere keer en nu misschien wel helemaal niet meer.Zoek stok! schreef:Ik vond het ook niet vervelend voor mezelf, maar wel voor hem. Ik kan me niet voorstellen dat het leuk voor een hond is om z'n blaas niet meer onder controle te hebben. Het heeft toch iets heel hulpeloos.mandy23 schreef:We gaan nu rustiger binnen komen om te kijken of het weg gaat.
Als dat niet zo is vind ik het ook niet zo erg. Ik begrijp dat wel meer honden dit hebben.
Succes!
- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- starfleet
- Erelid
Het is gewoon natuurlijk gedrag, ook bij honden onderling, niks zieligs aan Als hij helemaal geen controle had over zijn blaas, kon je dweilen, dan ging het niet om een piepklein plasje of een paar druppelsZoek stok! schreef: Ik vond het ook niet vervelend voor mezelf, maar wel voor hem. Ik kan me niet voorstellen dat het leuk voor een hond is om z'n blaas niet meer onder controle te hebben. Het heeft toch iets heel hulpeloos.
Succes!
Anne
- Zoek stok!
- Zeer actief
Okay okay, ik vind het gewoon niet prettig voor hem. Dan denk ik: doe nou maar gewoon normaal, ik ben het maar. Op je rug liggen zonder plassen is ook wel goedstarfleet schreef:Het is gewoon natuurlijk gedrag, ook bij honden onderling, niks zieligs aan Als hij helemaal geen controle had over zijn blaas, kon je dweilen, dan ging het niet om een piepklein plasje of een paar druppelsZoek stok! schreef: Ik vond het ook niet vervelend voor mezelf, maar wel voor hem. Ik kan me niet voorstellen dat het leuk voor een hond is om z'n blaas niet meer onder controle te hebben. Het heeft toch iets heel hulpeloos.
Succes!![]()
Anne

Linda, Izzie en Bram
-
miekmiek
Een paar druppels, daar is niets zieligs aan hoor. Op dat moment vermenselijk je hem teveel. Tommie heeft zo nu en dan nog wel eens problemen met zijn blaas. Wanneer hij teveel gedronken heeft en de aandrang niet goed gevoelt heeft kan hij het binnen niet ophouden. Hij zakt dan door zijn hurken, oren omlaag en laat alles in 1 keer lopen zonder er iets aan te kunnen doen. Op die momenten zie je echt aan hem dat hij het NIET leuk vind. Waarschijnlijk meer omdat hij bang is voor mijn reactie trouwens, in het begin hebben we daar wel eens fouten mee gemaakt.
Een paar druppels plas doen hem echter niets. Dat hoort toch een beetje bij het hond zijn.
Overigens zou ik ook aanraden om wat minder enthousiast binnen te komen. Grote kans dat het daarmee overgaat. Zo niet; wees dan maar blij dat het druppels zijn en niet zo'n oceaan als dat Tommie kan produceren.
Een paar druppels plas doen hem echter niets. Dat hoort toch een beetje bij het hond zijn.
Overigens zou ik ook aanraden om wat minder enthousiast binnen te komen. Grote kans dat het daarmee overgaat. Zo niet; wees dan maar blij dat het druppels zijn en niet zo'n oceaan als dat Tommie kan produceren.
- mandy23
- Actief
-
Petra68
- Actief
- Mijn ras(sen): yorkshire terrier
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Hmmm....vind "angst" wat overdreven.starfleet schreef:Daar zit een tik angst bij (niets vervelends hoor). Als je vriend zo enthousiast doet, komt dat voor je pup net wat bedreigender over en zal hij zich helemaal uitsloven om te laten zien dat hij klein en onderdanig is, daar hoort dan dat plasje ook bij. Het is een vorm om te laten zien: "Ik ben klein en jij bent groot".mandy23 schreef:Hij doet het inderdaad alleen als mijn vriend heel enthousiast doet tegen hem.
Anne
Het is in mijn ogen gewoon een kwestie van onderdanigheid en niet helemaal de blaas nog kunnen controleren op deze leeftijd.
Inderdaad negeren bij binnenkomst, of hem net buiten de deur begroeten ipv binnen.
Negeren en na een minuutje bij je roepen werkte hier prima, Nika deed het als pup ook.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017