Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke commando's ?
Moderator: moderatorteam
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Welke commando's ?
Welke commando's heb je aangeleert
en vooral hoe ?
Zijn er ook commando's die je niet hebt kunnen aanleren ?
en vooral hoe ?
Zijn er ook commando's die je niet hebt kunnen aanleren ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Moos
- Zeer actief
Moos:
- Zit: koekje boven zijn neus houden en laten zitten
-Af: koekjes naar de grond schuiven, Moos volgde vanzelf
-Blijf: steeds iets verder weglopen als hij zat of lag
-Kom: hierkomen, lokken met een koekje
-Los: tja, dat kende hij op een gegeven moment gewoon nadat ik telkens als ik iets uit zijn bek pakte 'los' had gezegd
-Plaats: als pupje elke keer als we hem op zijn pleke legden 'plaats' gezegd, na een paar weken kende hij het commando
-HopHop; spring op de bank, in de auto etc. Ging per ongeluk
-Vrij: als een commando wordt opgeheven
-Hoog: rondje draaien op de achterpoten, geleerd door een koekje in de lucht te houden en te bewegen.
-Ga Saar pakken! dan daagt hij Saar uit om te spelen, hihi.
-Waar is de bal? gaat hij de bal zoeken.
-Waar is oma?: gaat hij mijn moeder zoeken.
Saar kent de basisdingen 'zit' 'af' 'blijf' 'kom' 'los'
De rest van de dingen die Moos kan zijn er bij hem langzaam ingeslopen, Saar is pas 10 maanden, dus dat soort geinige dingetjes hebben zich bij haar nog niet echt gevormd.
Alhoewel ze Moos wel nadoet bij de andere commando's, maar apart kent ze ze niet.
- Zit: koekje boven zijn neus houden en laten zitten
-Af: koekjes naar de grond schuiven, Moos volgde vanzelf
-Blijf: steeds iets verder weglopen als hij zat of lag
-Kom: hierkomen, lokken met een koekje
-Los: tja, dat kende hij op een gegeven moment gewoon nadat ik telkens als ik iets uit zijn bek pakte 'los' had gezegd
-Plaats: als pupje elke keer als we hem op zijn pleke legden 'plaats' gezegd, na een paar weken kende hij het commando
-HopHop; spring op de bank, in de auto etc. Ging per ongeluk
-Vrij: als een commando wordt opgeheven
-Hoog: rondje draaien op de achterpoten, geleerd door een koekje in de lucht te houden en te bewegen.
-Ga Saar pakken! dan daagt hij Saar uit om te spelen, hihi.
-Waar is de bal? gaat hij de bal zoeken.
-Waar is oma?: gaat hij mijn moeder zoeken.
Saar kent de basisdingen 'zit' 'af' 'blijf' 'kom' 'los'
De rest van de dingen die Moos kan zijn er bij hem langzaam ingeslopen, Saar is pas 10 maanden, dus dat soort geinige dingetjes hebben zich bij haar nog niet echt gevormd.
Alhoewel ze Moos wel nadoet bij de andere commando's, maar apart kent ze ze niet.

-
Rob*
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
Rob*
- Zeer actief
Mama Sanneke schreef:Ow Engelken tochAngel-eyes schreef:Enige wat Blisje nog niet zo snapt is het commando..."Blisje, ga eens voor mij naar de Gamma en een nieuwe decoupeerzaag halen"?......dan kan die eikel nooit mijn autosleutels vinden...zucht
En oh ja schiet me nog wat te binnen.....internet-bankieren doet ie ook niet de eikel, ik kan wel blijven smeken maar hij doet het ech niet he???
-
Reini
- Zeer actief
Tot nu toe heeft Vegas geleerd:
Zit: Door mijn hand vanaf zijn neus naar boven te bewegen nodigde ik hem uit te gaan zitten en zodra hij dan zat kreeg hij wat lekkers. Dit commando is het eerste wat ik heb aangeleerd en had hij snel door. Als handgebaar steek ik mijn wijsvinger in de lucht richting zijn neus.
Af: Vanuit de zit met mijn hand, met iets lekkers erin, vanaf zijn neus naar beneden. Als hij dan af ging riep ik heel blij 'af' en dan kreeg hij het lekkers. Dit heb ik vrij vlot aangeleerd alleen hij gaat niet vanuit staant af. Als ik af zeg, gaat hij eerst zitten en dan af
Als handgebaar wijs ik met mijn wijsvinger naar de grond.
Hier: Thuis tegen over elkaar zitten en dan de hond 'heen en weer' roepen met het commando hier. Als hij bij me was (of bij mijn vriend) dan kreeg hij wat lekkers. Buiten hebben we dit ook met de lange lijn geoefend zodat hij niet de kans kreeg een fout te maken. Als hij niet direct kwam dan haalde we hem binnen via de lijn. Dit commando heb ik erg weinig geoefend. Vegas reageert beter op fluiten. Als handgebaar trek ik mijn handen van mijn lichaam af naar me toe.
High Five: Ik weet niet meer precies hoe ik dit heb aangeleerd. Ik heb er verschillende methodes voor gebruikt. Met iets lekkers naar hem zwaaien werkte wel het beste geloof ik. Hij wilde het lekkers dan pakken met zijn poten, dan zei ik 'high five' en kreeg hij het lekkers. Als ik nu naar hem zwaai dan krijg ik de High Five
Nee: Dat commando is voor als hij iets wil pakken wat niet mag. We hebben het geoefend door iets lekkers in de hand te houden. Hand open en dan 'ja pak maar' te zeggen. Dat deden we dan een paar keer achter elkaar. Daarna zeiden we, met lekkers in de open hand, 'nee'. Als hij dan het lekkers wilde pakken sloten we de hand. Afwisselend met 'ja pak maar' bleef de hand uiteindelijk geopend met het commando 'nee'. In de oefenmanier werkt dit perfect maar ik het dagelijkse leven verloopt dat niet altijd zo vlekkeloos
Klaar: Dit hebben we hem aangeleerd om hem af te kunnen remmen als hij te wild wordt met spelen. Als hij te druk wordt of gaat dwingelanden dan zeggen we klaar en lopen we weg. Dit commando was moeilijk aan te leren en we hebben hierbij in het begin weleens een fysieke correctie moeten gebruiken. Nu is dat niet meer nodig want klaar = klaar
Wachten: Gebruiken we bij oversteken. Bij het naderen van de stoeprand zeg ik stoep! zodat ik zijn aandacht krijg, gevolgd door 'wachten'. We hebben het aangeleerd door bij iedere stoeprand, vanaf de eerste dag dat hij er was, te stoppen. Als hij dan door wilde lopen verhinderde we dat door de riem strak te nemen samen met het commando 'wachten'.
Over: Gebruiken we bij het oversteken. Na het commando wachten bij de stoep volgt over om de straat over te steken. Dit commando hebben we aangeleerd door bij de eerste stap om de straat over te steken het commando 'over' te geven.
Ik kan zo gauw geen andere commando's bedenken
Maar misschien schiet me straks nog iets te binnen.
Waar ik tot nu toe de meeste moeite mee heb om aan te leren (buiten volg en blijf om, daar zijn we nog maar net mee bezig) is om Vegas een koekje op zijn neus te geven en die hij dan pas mag pakken als ik 'ja pak maar' zeg. Ik krijg het koekje niet op zijn neus
I.v.m. zijn allergie mag hij voorlopig geen koekjes meer dus heb ik alle tijd hier een nieuwe methode voor aan te leren 
Zit: Door mijn hand vanaf zijn neus naar boven te bewegen nodigde ik hem uit te gaan zitten en zodra hij dan zat kreeg hij wat lekkers. Dit commando is het eerste wat ik heb aangeleerd en had hij snel door. Als handgebaar steek ik mijn wijsvinger in de lucht richting zijn neus.
Af: Vanuit de zit met mijn hand, met iets lekkers erin, vanaf zijn neus naar beneden. Als hij dan af ging riep ik heel blij 'af' en dan kreeg hij het lekkers. Dit heb ik vrij vlot aangeleerd alleen hij gaat niet vanuit staant af. Als ik af zeg, gaat hij eerst zitten en dan af
Hier: Thuis tegen over elkaar zitten en dan de hond 'heen en weer' roepen met het commando hier. Als hij bij me was (of bij mijn vriend) dan kreeg hij wat lekkers. Buiten hebben we dit ook met de lange lijn geoefend zodat hij niet de kans kreeg een fout te maken. Als hij niet direct kwam dan haalde we hem binnen via de lijn. Dit commando heb ik erg weinig geoefend. Vegas reageert beter op fluiten. Als handgebaar trek ik mijn handen van mijn lichaam af naar me toe.
High Five: Ik weet niet meer precies hoe ik dit heb aangeleerd. Ik heb er verschillende methodes voor gebruikt. Met iets lekkers naar hem zwaaien werkte wel het beste geloof ik. Hij wilde het lekkers dan pakken met zijn poten, dan zei ik 'high five' en kreeg hij het lekkers. Als ik nu naar hem zwaai dan krijg ik de High Five
Nee: Dat commando is voor als hij iets wil pakken wat niet mag. We hebben het geoefend door iets lekkers in de hand te houden. Hand open en dan 'ja pak maar' te zeggen. Dat deden we dan een paar keer achter elkaar. Daarna zeiden we, met lekkers in de open hand, 'nee'. Als hij dan het lekkers wilde pakken sloten we de hand. Afwisselend met 'ja pak maar' bleef de hand uiteindelijk geopend met het commando 'nee'. In de oefenmanier werkt dit perfect maar ik het dagelijkse leven verloopt dat niet altijd zo vlekkeloos
Klaar: Dit hebben we hem aangeleerd om hem af te kunnen remmen als hij te wild wordt met spelen. Als hij te druk wordt of gaat dwingelanden dan zeggen we klaar en lopen we weg. Dit commando was moeilijk aan te leren en we hebben hierbij in het begin weleens een fysieke correctie moeten gebruiken. Nu is dat niet meer nodig want klaar = klaar
Wachten: Gebruiken we bij oversteken. Bij het naderen van de stoeprand zeg ik stoep! zodat ik zijn aandacht krijg, gevolgd door 'wachten'. We hebben het aangeleerd door bij iedere stoeprand, vanaf de eerste dag dat hij er was, te stoppen. Als hij dan door wilde lopen verhinderde we dat door de riem strak te nemen samen met het commando 'wachten'.
Over: Gebruiken we bij het oversteken. Na het commando wachten bij de stoep volgt over om de straat over te steken. Dit commando hebben we aangeleerd door bij de eerste stap om de straat over te steken het commando 'over' te geven.
Ik kan zo gauw geen andere commando's bedenken
Waar ik tot nu toe de meeste moeite mee heb om aan te leren (buiten volg en blijf om, daar zijn we nog maar net mee bezig) is om Vegas een koekje op zijn neus te geven en die hij dan pas mag pakken als ik 'ja pak maar' zeg. Ik krijg het koekje niet op zijn neus
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Dylan
- Actief
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
moet je even blis laten kletsen met de hond van de oom van pascal...Angel-eyes schreef:Enige wat Blisje nog niet zo snapt is het commando..."Blisje, ga eens voor mij naar de Gamma en een nieuwe decoupeerzaag halen"?......dan kan die eikel nooit mijn autosleutels vinden...zucht
als je daar komt moet je je tas dichthouden anders gaat ie net zolang in je tas of jas zoeken tot ie je sleutels heeft....
zo hebbeb we al meerdere malen na een verjaardag het hele huis daar overhoop kunnen halen en op de raarste plaatsen bossen sleutels gevonden...

-
Reini
- Zeer actief
Oh ja, als ik een speeltje wil wat op de grond ligt zeg ik: Vegas pak chicken/bal/worstje/touwtje en breng bij mama.
Als ik wil dat hij het bij mijn vriend brengt zeg ik: Vegas pak chicken/bal/etc. en breng bij papa
Dat kan hij heel goed, zelfs met gestolen voorwerpen
Als ik wil dat hij het bij mijn vriend brengt zeg ik: Vegas pak chicken/bal/etc. en breng bij papa

- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Je hebt zo van die sleutelhangers die een melodietje spelen als je fluitAngel-eyes schreef:Mama Sanneke schreef:Ow Engelken tochAngel-eyes schreef:Enige wat Blisje nog niet zo snapt is het commando..."Blisje, ga eens voor mij naar de Gamma en een nieuwe decoupeerzaag halen"?......dan kan die eikel nooit mijn autosleutels vinden...zucht
![]()
![]()
...ja lach maar he???ik moet dan wel met een gewone ouderwetse rotzaag gaan zagen, omdat hij gewoon te lui is(en dat istie echt) om te zoeken naar de sleuteltjes.
En oh ja schiet me nog wat te binnen.....internet-bankieren doet ie ook niet de eikel, ik kan wel blijven smeken maar hij doet het ech niet he???
misschien dat hij dan wel gaat zoeken.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- M@scha
- Zeer actief
zegt je vriend ook : bregng bij papa?Reini schreef:Oh ja, als ik een speeltje wil wat op de grond ligt zeg ik: Vegas pak chicken/bal/worstje/touwtje en breng bij mama.
Als ik wil dat hij het bij mijn vriend brengt zeg ik: Vegas pak chicken/bal/etc. en breng bij papa![]()

-
Reini
- Zeer actief
Ja zeker!!massam schreef:zegt je vriend ook : bregng bij papa?Reini schreef:Oh ja, als ik een speeltje wil wat op de grond ligt zeg ik: Vegas pak chicken/bal/worstje/touwtje en breng bij mama.
Als ik wil dat hij het bij mijn vriend brengt zeg ik: Vegas pak chicken/bal/etc. en breng bij papa![]()

- M@scha
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
blijven ben ik nu al een tijdje mee bezig en dat gaat redelijk goed,Reini schreef:Tot nu toe heeft Vegas geleerd:
Kent Luka ook
Af: Vanuit de zit met mijn hand, met iets lekkers erin, vanaf zijn neus naar beneden. Als hij dan af ging riep ik heel blij 'af' en dan kreeg hij het lekkers. Dit heb ik vrij vlot aangeleerd alleen hij gaat niet vanuit staant af. Als ik af zeg, gaat hij eerst zitten en dan afAls handgebaar wijs ik met mijn wijsvinger naar de grond.
Kent Luka ook
Kent Luka ook, maar hoort het niet altijd
High Five: Ik weet niet meer precies hoe ik dit heb aangeleerd. Ik heb er verschillende methodes voor gebruikt. Met iets lekkers naar hem zwaaien werkte wel het beste geloof ik. Hij wilde het lekkers dan pakken met zijn poten, dan zei ik 'high five' en kreeg hij het lekkers. Als ik nu naar hem zwaai dan krijg ik de High Five![]()
Pootje geven kan hij ook
Nee: Dat commando is voor als hij iets wil pakken wat niet mag. We hebben het geoefend door iets lekkers in de hand te houden. Hand open en dan 'ja pak maar' te zeggen. Dat deden we dan een paar keer achter elkaar. Daarna zeiden we, met lekkers in de open hand, 'nee'. Als hij dan het lekkers wilde pakken sloten we de hand. Afwisselend met 'ja pak maar' bleef de hand uiteindelijk geopend met het commando 'nee'. In de oefenmanier werkt dit perfect maar ik het dagelijkse leven verloopt dat niet altijd zo vlekkeloos![]()
Kent hij ook
Klaar: Dit hebben we hem aangeleerd om hem af te kunnen remmen als hij te wild wordt met spelen. Als hij te druk wordt of gaat dwingelanden dan zeggen we klaar en lopen we weg. Dit commando was moeilijk aan te leren en we hebben hierbij in het begin weleens een fysieke correctie moeten gebruiken. Nu is dat niet meer nodig want klaar = klaar![]()
Is bij ons genoeg
Kent hij ook
Dat is bij Luka volg
Ik kan zo gauw geen andere commando's bedenkenMaar misschien schiet me straks nog iets te binnen.
Waar ik tot nu toe de meeste moeite mee heb om aan te leren (buiten volg en blijf om, daar zijn we nog maar net mee bezig) is om Vegas een koekje op zijn neus te geven en die hij dan pas mag pakken als ik 'ja pak maar' zeg. Ik krijg het koekje niet op zijn neusI.v.m. zijn allergie mag hij voorlopig geen koekjes meer dus heb ik alle tijd hier een nieuwe methode voor aan te leren
hij moet dan blijven liggen terwijl ik de clown uithang, is ook zeer bevordelijk voor de lachspieren van de buren

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
Reini
- Zeer actief
Voordat Vegas kwam hebben we het erover gehad hoe we voor hem zouden 'heten' en unaniem is dat papa en mama geworden.massam schreef:coole vriend!!
als ik dat mijn vriend zou vragen zou hij kijken alsof hij water zag branden!!
Mensen kijken weleens raar hoor in het bos. Ik heb het zelf al lang niet meer in de gaten maar als ik iemand dan eens raar zie kijken moet ik ook wel lachen om mezelf

-
Rob*
- Zeer actief
Dylan schreef:irritant is dat he![]()
Die van mij willen maar niet leren hoe ze een nieuwe fles drinken uit de garage moeten gaan halen, en de afwas doen wil ook niet zo lukken
![]()
Aha nog zo eentje?????Nou halen doet meneer wel hoor, een biertje is geen probleem, haalt ie zo uit de schuur, alleen onderweg zuipt het etter hem zelf leeg...en wat krijg ik????een leeg blikje waar het kwijl langs druipt
-
Reini
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
kwijl is ook vochtAngel-eyes schreef:Dylan schreef:irritant is dat he![]()
Die van mij willen maar niet leren hoe ze een nieuwe fles drinken uit de garage moeten gaan halen, en de afwas doen wil ook niet zo lukken
![]()
Aha nog zo eentje?????Nou halen doet meneer wel hoor, een biertje is geen probleem, haalt ie zo uit de schuur, alleen onderweg zuipt het etter hem zelf leeg...en wat krijg ik????een leeg blikje waar het kwijl langs druipt

-
Reini
- Zeer actief
Nou, Luka doet het hartstikke goed dusMama Sanneke schreef: blijven ben ik nu al een tijdje mee bezig en dat gaat redelijk goed,
hij moet dan blijven liggen terwijl ik de clown uithang, is ook zeer bevordelijk voor de lachspieren van de buren
Blijf is ook een moeilijk commando hoor en laat je buren maar lekker lachen

-
Rob*
- Zeer actief
Mama Sanneke schreef:Je hebt zo van die sleutelhangers die een melodietje spelen als je fluitAngel-eyes schreef:Mama Sanneke schreef:Ow Engelken tochAngel-eyes schreef:Enige wat Blisje nog niet zo snapt is het commando..."Blisje, ga eens voor mij naar de Gamma en een nieuwe decoupeerzaag halen"?......dan kan die eikel nooit mijn autosleutels vinden...zucht
![]()
![]()
...ja lach maar he???ik moet dan wel met een gewone ouderwetse rotzaag gaan zagen, omdat hij gewoon te lui is(en dat istie echt) om te zoeken naar de sleuteltjes.
misschien dat hij dan wel gaat zoeken.
Hij is gewoon lui Sanneke, en dat luie gedoe van hem gaat gepaard met een soort chronische aandoening....het OID-syndroom....oftewel oost-indische doofheid
-
Rob*
- Zeer actief
massam schreef:kwijl is ook vochtAngel-eyes schreef:Dylan schreef:irritant is dat he![]()
![]()
Ja maar de alcohol is dan wel weg en ik mot geen kwijl op een leeg blikje heinekes
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Het commando "naast" kent hij nu ook.
Maar... als hij nu trekt aan de lijn, stop ik en komt hij nu automatisch naast me staan of zitten Is dat een goeie manier om te tonen dat we niet voorruit gaan tenzij hij bij me blijft, of zit ik weer fout ?
Het probleem is dat hij niet naast blijft, ik bedoel niet dichtgeplakt maar rustig lopend in mijn buurt, hij gaat altijd weer voorruit lopen.
Hij heeft altijd zo'n haast.
Kan ik dat combineren met blijven, of is dat te verwarrend ?
Maar... als hij nu trekt aan de lijn, stop ik en komt hij nu automatisch naast me staan of zitten Is dat een goeie manier om te tonen dat we niet voorruit gaan tenzij hij bij me blijft, of zit ik weer fout ?
Het probleem is dat hij niet naast blijft, ik bedoel niet dichtgeplakt maar rustig lopend in mijn buurt, hij gaat altijd weer voorruit lopen.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
Rob*
- Zeer actief
Mama Sanneke schreef:Het commando "naast" kent hij nu ook.
Je kan ook een TT kopen hoor, dan plakt ie wel tegen je aan, en waar je ook stopt daar zakt ie op de grond, werkt perfect zo'n ding en iedereen kan zo'n ding kopen op internet
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Angel-eyes schreef:Mama Sanneke schreef:Het commando "naast" kent hij nu ook.
Je kan ook een TT kopen hoor, dan plakt ie wel tegen je aan, en waar je ook stopt daar zakt ie op de grond, werkt perfect zo'n ding en iedereen kan zo'n ding kopen op internet
Hij moet niet tegen me aanplakken, gewoon rustig wandelen.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
Rob*
- Zeer actief
Mama Sanneke schreef:Angel-eyes schreef:Mama Sanneke schreef:Het commando "naast" kent hij nu ook.
Je kan ook een TT kopen hoor, dan plakt ie wel tegen je aan, en waar je ook stopt daar zakt ie op de grond, werkt perfect zo'n ding en iedereen kan zo'n ding kopen op internet![]()
Oh oke, ja dan is slaan meestal wel goed genoeg hoor.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Angel-eyes schreef:Mama Sanneke schreef:Angel-eyes schreef:Mama Sanneke schreef:Het commando "naast" kent hij nu ook.
Je kan ook een TT kopen hoor, dan plakt ie wel tegen je aan, en waar je ook stopt daar zakt ie op de grond, werkt perfect zo'n ding en iedereen kan zo'n ding kopen op internet![]()
Oh oke, ja dan is slaan meestal wel goed genoeg hoor.
Ik moet positief denken, ik moet positief denken, ik moet positief denken,
ik moet ...

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- M@scha
- Zeer actief
heinekes krijg je koppijn van!Angel-eyes schreef:massam schreef:kwijl is ook vochtAngel-eyes schreef:Dylan schreef:irritant is dat he![]()
![]()
Ja maar de alcohol is dan wel weg en ik mot geen kwijl op een leeg blikje heinekes![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
brand en hertog jan.. wel van kwaliteit weten als je bier drinkt he! blis wil je gewoon behoeden voor kats (kater in het groesbeeks)

- Mark-fryslan
- Zeer actief
In principe doe je het goed vind ik: Trekken is vooruit willen dus niet belonen is dan stilstaan.Mama Sanneke schreef:Het commando "naast" kent hij nu ook.
Maar je hebt twee dingen:
1 Het volgend: Je hond zit aan je been geplakt, kun je een hond prima aanleren maar hou het leuk dus een paar passen en niet altijd 500meter in een recht stuk. Het volgen gebruik je om een lastig punt te passeren ( b.v. een andere hond of mensen met een kind)
2 Ontspannen meelopen: De hond loopt lekker mee en trekt niet aan de riem. De hond mag best even wat meer naar voren of naar achteren lopen. De hond loopt niet overal te snuffen en houd de baas goed in de gaten. De baas loopt ontspannen en zit niet steeds aan de riem te trekken.
Veel mensen halen deze twee dingen door elkaar en zijn dan teleurgesteld als hun hond geen 10 minuten aan het been vastgeplakt wil blijven zitten. Dus bij het volgen regelmatig belonen en hou het bij korte stukjes. Zeker bij het aanleren is dit erg belangrijk. Hou het leuk! Tenminste dan vind ik.
Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
- M@scha
- Zeer actief