Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom doet ze dat?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Waarom doet ze dat?

Ongelezen bericht door Frederique »

Ik heb lang getwijfeld of ik deze vraag hier zou posten maar doe het nu toch maar.
Het is geen probleem ofzo, maar gewoon iets wat ik me afvraag :denken:

Iedere ochtend sta ik op, maak mijn ontbijt klaar, peuzel dat op en daarna geef ik Devlin te eten.
Daarna ga ik richting badkamer om me klaar te maken voor de dag.

Iedere ochtend komt Devlin me na haar maaltijd achterna de badkamer in om me een lik in mijn knieholtes te geven. Daarbij kijkt ze me met een gelukzalige blik die nog het meeste hierop lijkt :mann: aan.

Waarom doet ze dat???
Ik verbeeld me altijd dat het haar manier is om "dank je" te zeggen voor haar eten, maar ergens zegt me iets dat het dat niet is :mrgreen:

Iemand enig idee w'rom die kleine wervelwind dat doet? :U:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

geen idee, maar ik iets soortgelijks.

lola komt vaak gewoon bij je liggen op haar rug ff lekker kroelen.

maar als ze gegeten heeft gebeurt het volgende:

ze vliegt met een rotgang op me af, gaat naast me liggen, rolt op haar rug en gaat helemaal bewegen met kont en schauders, slangachtig en maakt hele harde bromgeluidjes.

ik kroel dan 5 seconden op haar borst of pak haar pootjes en dan is het over.

ook alleen als ze gegeten heeft..

we hebben gewoon gekke honden denk ik :mrgreen:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hier komen ze ook altijd even kroelen na het eten :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Ace geeft altijd 1 blaf als hij klaar is met eten
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

whahaha, elke hond heeft dus iets geks om te laten weten dat ze lekker gegeten hebben! :ok:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik weet niet wat het betekend. Hier hebben we ook een avondmaaltijdritueel.

Als Vegas binnen tien seconden zijn bak leeg heeft komt 'ie naar me toe gerent met zo'n kop van: wow zag je dat!!!!
Snel rent hij dan weer terug om te kijken of er misschien iets is bij gegooit. Eenmaal aangekomen constateert hij de lege bak waarna hij weer naar me terug om met een kop van: Nou, dat was het dan en dan vleit hij zich tegen me aan op de bank.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:whahaha, elke hond heeft dus iets geks om te laten weten dat ze lekker gegeten hebben! :ok:
's Avonds na het eten doet ze eigenlijk niet veel geks.
Behalve als ik haar eens wat extra's door haar eten doe. Dan weer wel :mrgreen:
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Mijn hond komt na het eten niet veel verder dan een zucht en daarna een beste boer....

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Mark-fryslan schreef:Mijn hond komt na het eten niet veel verder dan een zucht en daarna een beste boer....

Groetjes Mark

Is dat niet gewoon je vrouw?
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Re: Waarom doet ze dat?

Ongelezen bericht door Podenji »

Frederique schreef:Iedere ochtend komt Devlin me na haar maaltijd achterna de badkamer in om me een lik in mijn knieholtes te geven. Daarbij kijkt ze me met een gelukzalige blik die nog het meeste hierop lijkt :mann: aan.

Waarom doet ze dat???
misschien vind ze het fijn dat je je dan eindelijk gaat wassen :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Angel-eyes schreef:
Mark-fryslan schreef:Mijn hond komt na het eten niet veel verder dan een zucht en daarna een beste boer....

Groetjes Mark

Is dat niet gewoon je vrouw?
Ach ja zadelpijn is ook niet alles
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

Re: Waarom doet ze dat?

Podenji schreef:
Frederique schreef:Iedere ochtend komt Devlin me na haar maaltijd achterna de badkamer in om me een lik in mijn knieholtes te geven. Daarbij kijkt ze me met een gelukzalige blik die nog het meeste hierop lijkt :mann: aan.

Waarom doet ze dat???
misschien vind ze het fijn dat je je dan eindelijk gaat wassen :mrgreen:
Nee dat zal het niet zijn, ik lig iedere avond in bad en iedere ochtend stap ik onder de douche :19: :mrgreen:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Hier ook altijd standaard na het eten lekker likken :mrgreen: Nanni zegt een keer hoi en geeft snel een lik. Tuana springt tegen mij op (dat mag ze) en laat haar uitgebreid kroelen en gaat mijn gezicht likken (lekker na pens eten :N: )
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Je knieholtes zijn gewoon lekker voor Devlin :pffff:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik denk idd gewoonte. Een hond pikt snel iets op wat jij fijn vindt. Als je er goed op gaat letten dan zie je dat als je zelfs het meest vreemde gedrag gaat belonen, ze dit gaan herhalen.

Als de honden hier gegeten hebben, dan loop ik altijd direct naar de keuken om het diepvriesvlees weer uit de vriezer te halen voor de volgende dag.
Standaard komt Kaya dan naar me toe om tussen mijn benen door te lopen en haar kont te laten kriebelen :19:
Altijd hetzelfde ritueel.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inge O schreef:honden zijn heel erg gewoontedieren, en ontwikkelen alles bij elkaar wel een boel patronen waar ze dan een beetje in vast zitten zonder dat ze nog weten hoe ze er ooit bijgekomen zijn :denken: . als je als baas ook routines hebt (en wie heeft dat niet?) plakken ze er nog váker 'een eigen dingetje' aan vast.
hier hebben ze een hoop verklaarbare en onverklaarbare routines : als ik de oprijlaan naar het hek afloop om het te sluiten, gaan ze áltijd als zes koetjes daar staan grazen :roll: - anders eigenlijk nooit. als ik de voeremmer voor de paarden neem moéten ze even blaffen - als we de paarden gaan voeren moét kwiebus iets in de bek hebben, maakt niet uit wat (doet-ie anders nooit :denken: ). voor ze gaan eten moét attack nog even iets met haar bal, als is het maar eventjes opgooien en vangen.....enz. enz.

dachten we dat wij al gek waren, zijn onze beesten nog gekker :mrgreen: .

goed mogelijk dat je devlin, de eerste keer dat ze dat deed, even lief heb toegesproken, dus ja, dan doe je dat als hond 's anderendaags weer....en weer....en voor je het weet ben je verslaafd aan baasjes' knieholtes :mrgreen: .
Goede uitleg, daarom ben ik ook altijd voorzichtig met het ontwikkelen van gewoontes. Bijvoorbeeld: niet altijd een snoepje geven als we in de auto gaan. Misschien is het zakje een keer op en is Bram dan vreselijk teleurgesteld dat hij niks krijgt. Honden ontwikkelen echt snel gewoontes, dat is me al wel duidelijk geworden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Zoek stok! schreef:
Inge O schreef:honden zijn heel erg gewoontedieren, en ontwikkelen alles bij elkaar wel een boel patronen waar ze dan een beetje in vast zitten zonder dat ze nog weten hoe ze er ooit bijgekomen zijn :denken: . als je als baas ook routines hebt (en wie heeft dat niet?) plakken ze er nog váker 'een eigen dingetje' aan vast.
hier hebben ze een hoop verklaarbare en onverklaarbare routines : als ik de oprijlaan naar het hek afloop om het te sluiten, gaan ze áltijd als zes koetjes daar staan grazen :roll: - anders eigenlijk nooit. als ik de voeremmer voor de paarden neem moéten ze even blaffen - als we de paarden gaan voeren moét kwiebus iets in de bek hebben, maakt niet uit wat (doet-ie anders nooit :denken: ). voor ze gaan eten moét attack nog even iets met haar bal, als is het maar eventjes opgooien en vangen.....enz. enz.

goed mogelijk dat je devlin, de eerste keer dat ze dat deed, even lief heb toegesproken, dus ja, dan doe je dat als hond 's anderendaags weer....en weer....en voor je het weet ben je verslaafd aan baasjes' knieholtes :mrgreen: .
Goede uitleg, daarom ben ik ook altijd voorzichtig met het ontwikkelen van gewoontes. Bijvoorbeeld: niet altijd een snoepje geven als we in de auto gaan. Misschien is het zakje een keer op en is Bram dan vreselijk teleurgesteld dat hij niks krijgt. Honden ontwikkelen echt snel gewoontes, dat is me al wel duidelijk geworden.
Ja klopt.
Ik doe het zelf wel heel veel standaard gewoonte dingen, ten eerste omdat ik zelf een gewoonte mens ben ( :N: ) en ten tweede omdat Moritz dit in beginsel heel erg nodig had: heel veel rust en dat creeerde ik door regelmaat.
Nadeel is absoluut dat ze bij wijze van spreken geheel van slag zijn als ze dat koekje niet op dat moment krijgen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Stang schreef: Ja klopt.
Ik doe het zelf wel heel veel standaard gewoonte dingen, ten eerste omdat ik zelf een gewoonte mens ben ( :N: ) en ten tweede omdat Moritz dit in beginsel heel erg nodig had: heel veel rust en dat creeerde ik door regelmaat.
Nadeel is absoluut dat ze bij wijze van spreken geheel van slag zijn als ze dat koekje niet op dat moment krijgen.
Ik ben ook een gewoontemens, maar ik doel op dingen die ik eigenlijk niet wil hebben als gewoonte maar die er heel snel insluipen bij honden. Denk aan het dwangmatig met een balletje willen spelen enzo. Soms geef ik een keer toe aan iets, maar dan bedenk ik me snel dat ik dat niet nog een keer moet doen, omdat Bram het dan als gewoonte ontwikkeld heeft.

En soms zijn het echt stomme dingen die gewoonte worden. Ik heb van die kauwstaafjes. Die houd ik voor z'n neus, dan neemt hij het niet. Dan leg ik het op de mat en loopt hij erheen om het alsnog te pakken. Blijkbaar heb ik een keer gelachen toen hij zo'n staafje niet wilde hebben (op zich niks bijzonders, want hij pakt eten wel vaker niet aan) en heb ik daarmee de gewoonte in gang gezet. Nu gaat het standaard zo en alleen met dat soort staafjes.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:

Inderdaad een hele goeie uitleg :ok:
Als ik na mijn werk Devlin bij mijn moeder ophaal komt ze meteen met een bal aandragen. Ze weet dat er dan gespeelt wordt. Ook zo'n gewoonte inderdaad :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Zoek stok! schreef:

Als het zakje op is dan is het op, ze wennen snel dus ook aan dingen als het er niet is, dat kan je ze dus ook aanleren om te beseffen dat wanneer iets op is er verder geen gezeur is.
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Wat Inge O zegt over dat die rituelen rust brengt voor de honden herken ik inderdaad. 's Morgens na het uitlaten krijgen ze eten voor ik wegga.
Dikke kus op die zwarte doppen en ze kijken niet op of om als ik de deur uitga. Het is allemaal zo "gewoon" geworden dat ik er al niet eens meer bij stil sta. Zeg ik dat ik boodschappen ga doen, ploffen ze rustig op hun plekken neer. Kom ik thuis uit mijn werk, dan stuiven de honden mee naar boven omdat ze weten dat dan de hondenkleren aangaan.
Zodra we weer beneden zijn, pakt Juda een speeltje in de bek want er moet even gesjord worden. Izzy loopt heen en weer te drentelen voor de achterdeur, omdat ze weet dat die open gaat. En zo zijn er veel meer van die ingeslopen dingetjes.
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik krijg ook altijd een kusje als ie eten heeft gehad 's morgens
volgens mij bedankt ie me gewoon :ok: :denken: :mrgreen:

voor die goede zorg
en dat ik weer bij hem ben :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”