Sinds een paar weken vindt Belle het niet leuk meer als er andere honden bij mij (of bij mijn koekjes?) in de buurt komen. Ze snauwt ze dan weg. Ze doet dit alleen als ze naast me zit, ligt of staat. Als ze zelf rondloopt en er komt een andere hond bij me maakt het haar niets uit.
Hoe kan ik hier het best op reageren?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
jaloers gedrag?
Moderator: moderatorteam
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
jaloers gedrag?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- Zoie
- Zeer actief
Spok is ook stik jaloers, of bewaakt zijn koekjes, ik weet het niet. Ik geef er niet aan toe, uitzonderingen daar gelaten, maar maak er verder ook geen groot punt van. Hoogstens maan ik hem tot kalmte, maar daar blijft het dan ook bij.
Als ik met Luna loop negeer ik andere honden compleet. Luna is ook stik jaloers, maar wat moeilijker met andere honden, dus om geen gedonder te krijgen volg ik bij haar deze taktiek.
Dus wat mij betreft is het een beetje een kwestie van aanvoelen wat bij een bepaalde hond de verstandigste taktiek is.
Als ik met Luna loop negeer ik andere honden compleet. Luna is ook stik jaloers, maar wat moeilijker met andere honden, dus om geen gedonder te krijgen volg ik bij haar deze taktiek.
Dus wat mij betreft is het een beetje een kwestie van aanvoelen wat bij een bepaalde hond de verstandigste taktiek is.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
het ligt eraan hoe ver het gaat.. ik heb ook een paar van die honden, die vinden het niet fijn als ik ander honden aanhaal of als andere honden bij mij komen.. opzich begrijpelijk en mag het ook tot op zekere hoogte dus... als ik een andere hond wil aanhalen, dan moet ik dat gewoon kunnen doen, mijn hond hoeft niet voor mij te bepalen wat wel of niet kan, tuurlijk hou ik wel rekening met mijn honden en zal ze dus of erbij betrekken of vertellen dat het oke is...en dan moeten ze het ook accepteren...
het is opzich dus een natuurlijk reactie... ze doet wat ze moet doen.. ze bewaakt haar plek, haar territorium, en daar val jij ook onder ( of de koekjes
) maar... ze zal en kan ook leren dat wanneer jij zegt nee , of het is oke of wat dan ook, het ook oke is... boos worden of straffen werkt niet, dat wekt alleen maar haar achterdocht en frustratie op....
het is opzich dus een natuurlijk reactie... ze doet wat ze moet doen.. ze bewaakt haar plek, haar territorium, en daar val jij ook onder ( of de koekjes
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zoals jij het beschrijft gebeurd het buiten en los je het dus op door zelf te gaan bewegen. Kiki is ook bezitterig en inderdaad; als ik geen vaste plek heb doet ze dat niet, zit ik op de bank ergens of zo, dan grauwt ze wel andere honden weg.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Belle
- Zeer actief
Nee, dat leek mij ook niet de oplossing, want dan worden andere honden alleen maar nog meer gezien als slecht nieuws.yamie schreef:boos worden of straffen werkt niet, dat wekt alleen maar haar achterdocht en frustratie op....
- Belle
- Zeer actief
Belle doet het inderdaad ook alleen maar als ik zelf ergens zit. Als ik gewoon loop mogen alle honden bij me komen en doet het haar ook niets als ik die honden aanhaal of koekjes geef.Eline* schreef:Zoals jij het beschrijft gebeurd het buiten en los je het dus op door zelf te gaan bewegen. Kiki is ook bezitterig en inderdaad; als ik geen vaste plek heb doet ze dat niet, zit ik op de bank ergens of zo, dan grauwt ze wel andere honden weg.
Dus gewoon opstaan en een stukje weglopen, zodat ik haar de steun van de baas ontzeg?