Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

goed goedkoop voer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

goed goedkoop voer

Ongelezen bericht door Floortje »

ik heb een vraagje:
wat zijn goede merken goedkoop voer?

ik kom nl. voor mijn werk elke week bij een mevrouw met een hondje. die vrouw moet rondkomen van een kleine uitkering. zij voert haar hond royal canine en dat is toch 1 van de duurdere merken.

nu lees ik hier op het forum wat verhalen over Cavom en Farmfood, dat dit goede kwaliteit voer is (zelfs beter dan prenium merken), maar goedkoper omdat dure reclame campanges achterwege worden gelaten.

ik voer zelf kvv/barf dus ik ben niet zo thuis in de brokken.

dus zijn Cavom en Farmfood goede alternativen?
welke merken zou ik haar nog meer kunnen adviseren?
haar hond is trouwens een malteserXjack russel en is niet zo'n grote eter (eet zijn bak niet leeg en krijgt 120 gr)
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Cavom, Farmfood, Carocroc (ik geloof dat Carocroc vanaf 23 euro per 15 kilo te verkrijgen is, dus dat is goedkoper dan FF)...

Uuuuh...

Verder ben ik niet zo thuis in de brokken :denken:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Van Royal Canin is de Croq variant een goedkopere lijn, of voert ze die al? En wil ze goedkoper dan deze brok? Bente heeft het er jaren goed op gedaan en Beetle doet het er nog altijd uitstekend op.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Fokker.
Ik vind dat een goede brok voor een goede prijs.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Prins, ook een prima brok voor een goede prijs.
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

Ik zou het liefste compleet over gaan op KVV of BARF, maar als brok vind ik cavom echt ideaal. Sowieso natuurlijk omdat ik vind dat Saar het er echt goed op doet (en die reageert heel snel op rare dingen qua voeding), maar ook omdat het behoorlijk goedkoop is. Saar is van ongeveer hetzelfde formaat en eet echt maar een paar van die brokken (zijn vrij grote brokken) per dag. Ik denk dat ik bijna een jaar zou doen met zo'n enorme zak van 30 euro.... :wink:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Angeniet schreef:Prins, ook een prima brok voor een goede prijs.
is net zo duur als RC :wink:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Floortje,

Ik denk dat Cavom dan een heel goed alternatief is en inderdaad niet zo duur.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Prins, ook een prima brok voor een goede prijs.
is net zo duur als RC
Bij ons scheelt een zak prins van 15 kg toch zo'n 15 euro met een zak royal canin (de dure versie)
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Royal Canin Selection Croc.
Doen mijn honden het prima op.
Ik heb ook Farmfood, Cavom en Eukanuba geprobeerd, maar ze staan nu weer op de selection Croc, tot volle tevredenheid :D
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Floor en Benno deden het altijd erg goed op cavom en het is inderdaad niet duur :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik geef multivit maar dat gaat alleen per 15 kilo, das voor de lams en rijst versie 15 kilo 17,50 euro

Jacqueline
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni staat nu nog op de German Shepherd RC (keer gekocht in aanbieding, 3 kilo voor 5 euro). Ik wil met haar overgaan op Bosch Adult. Tuana staat op Bosch Active. Zak van 15 kilo kost nog geen 40 euro
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

jidde schreef:Nanni staat nu nog op de German Shepherd RC (keer gekocht in aanbieding, 3 kilo voor 5 euro). Ik wil met haar overgaan op Bosch Adult. Tuana staat op Bosch Active. Zak van 15 kilo kost nog geen 40 euro
als je rekent dat cavom 20 kilo ongeveer 30 euro kost vind ik RC vrij duur,
groetjes patries
Groetjes Patries
Afbeelding
DoberLuca
Actief

Ongelezen bericht door DoberLuca »

Ik voor Cavom, kost EUR 29 voor een zak van 20 kg!
Afbeelding
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

patricia schreef:
jidde schreef:Nanni staat nu nog op de German Shepherd RC (keer gekocht in aanbieding, 3 kilo voor 5 euro). Ik wil met haar overgaan op Bosch Adult. Tuana staat op Bosch Active. Zak van 15 kilo kost nog geen 40 euro
groetjes patries
sorry ik bedoelde die bosch 15 kg voor 40 euro
Groetjes Patries
Afbeelding
Letchimi©

Ongelezen bericht door Letchimi© »

ik gebruik prince , ook prima en betaalbaar
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Heb een hele tijd prins geperst en de croq gevoerd, bij de groothandel vandaan. Was voor mij ong 25 euro per zak. In de winkel is het geloof ik 32 euro. Nu voer ik Barca, ook een geperste brok, voor ook ong 25 euro de zak (weet ff niet of het 15 of 20 kg is, geloof 15).

Voer er weinig van, de honden zetten er flink van aan, met goede stevige drollen.
De grote reuen krijgen hier een onafgestreken bakje, dus met kleine kop erop (bijgeleverd, inhoud ong. een grote koffiemok). De teven die veel energie nodig hebben een afgestreken bak en de andere een kleine cm onder de rand. Dit zijn dus allemaal herders.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
jidde

patricia schreef:
patricia schreef:
groetjes patries
sorry ik bedoelde die bosch 15 kg voor 40 euro
Tussen de 30 en 40 euro. Het ligt eraan welke je neemt. Ik ga voor Nanni adult voeren. dat kost 15 kg. = € 33,75. Tuana krijgt active, dat kost 15 kg. = € 35.75.

Dat vind ik wel meevallen.
Een zak royal canin junior maxi wat Tuana kreeg, koste 42,50 voor 8 kilo :19:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Selena schreef:Heb een hele tijd prins geperst en de croq gevoerd, bij de groothandel vandaan. Was voor mij ong 25 euro per zak. In de winkel is het geloof ik 32 euro. Nu voer ik Barca, ook een geperste brok, voor ook ong 25 euro de zak (weet ff niet of het 15 of 20 kg is, geloof 15).

Voer er weinig van, de honden zetten er flink van aan, met goede stevige drollen.
De grote reuen krijgen hier een onafgestreken bakje, dus met kleine kop erop (bijgeleverd, inhoud ong. een grote koffiemok). De teven die veel energie nodig hebben een afgestreken bak en de andere een kleine cm onder de rand. Dit zijn dus allemaal herders.
Seleen, jullie hadden toch ook moeite om ze op champ op gewicht te houden (sommige dan) lukt dat nu op Barca wel, dan is dat misschien wel wat voor ons (anders houden we t op de RC, daar lukt t wel op, maar voer liever een geperste brok)
en waar haal je de barca (of wordt t thuisgelevert) kan t hier in de buurt nl nergens krijgen/kopen
Selena
Zeer actief

crutz schreef:
Selena schreef:Heb een hele tijd prins geperst en de croq gevoerd, bij de groothandel vandaan. Was voor mij ong 25 euro per zak. In de winkel is het geloof ik 32 euro. Nu voer ik Barca, ook een geperste brok, voor ook ong 25 euro de zak (weet ff niet of het 15 of 20 kg is, geloof 15).

Seleen, jullie hadden toch ook moeite om ze op champ op gewicht te houden (sommige dan) lukt dat nu op Barca wel, dan is dat misschien wel wat voor ons (anders houden we t op de RC, daar lukt t wel op, maar voer liever een geperste brok)
en waar haal je de barca (of wordt t thuisgelevert) kan t hier in de buurt nl nergens krijgen/kopen
Ja op de Champ werden ze allemaal wat mager, zat wel heel veel eiwit in maar te weinig koolydraten. Vooral Spike en Furie, die het meeste arbeid verrichten, waren veels te schraal. Als ze nl. te veel kregen, gingen ze aan de dunne door de hoeveelheid eiwit. Draakie begint nu (pas) volume te krijgen, denk dat het ook komt doordat er te weinig koolydraten in de Champ zat.
Barca komt van de fabriek vandaan, je moet dan een bepaalde hoeveelheid afnemen (wielinkvoeders, zal vast wel een site hebben). Bij ons is er iemand die in 1x een pallet afneemt, en die het dan per zakverkoopt. Weet niet of er bij jou iemand in de buurt is die het doet. Veel mensen doen het bv. met de club bestellen (bij San bv.).

Ik vind het een hele goede brok, vergelijkbaar met de prins. Misschien is deze nog iets vetter, voer er nl. minder van dan van de prins. Als er nou niemand bij jou in de buurt is die het voert, wil ik wel een zak voor je regelen om te proberen. Het is sowieso goedkoper dan de RC en combineert beter met de KVV/Barf.

crutz
Zeer actief
Contacteer:

Selena schreef:
crutz schreef:

Ja op de Champ werden ze allemaal wat mager, zat wel heel veel eiwit in maar te weinig koolydraten. Vooral Spike en Furie, die het meeste arbeid verrichten, waren veels te schraal. Als ze nl. te veel kregen, gingen ze aan de dunne door de hoeveelheid eiwit. Draakie begint nu (pas) volume te krijgen, denk dat het ook komt doordat er te weinig koolydraten in de Champ zat.
Barca komt van de fabriek vandaan, je moet dan een bepaalde hoeveelheid afnemen (wielinkvoeders, zal vast wel een site hebben). Bij ons is er iemand die in 1x een pallet afneemt, en die het dan per zakverkoopt. Weet niet of er bij jou iemand in de buurt is die het doet. Veel mensen doen het bv. met de club bestellen (bij San bv.).

Ik vind het een hele goede brok, vergelijkbaar met de prins. Misschien is deze nog iets vetter, voer er nl. minder van dan van de prins. Als er nou niemand bij jou in de buurt is die het voert, wil ik wel een zak voor je regelen om te proberen. Het is sowieso goedkoper dan de RC en combineert beter met de KVV/Barf.
als je zou willen graag, de Champ is nu toch bijna op (moet er echt belachelijk veel van voeren, 1 zak van 20 kilo voor 2 honden 14 dgn nu...... :roll:
weet niet of t op korte termijn kan (en of je in de buurt komt, heel misschien heb ik iemand die morgen (erg kort dag) langs kan rijden, want die komt (als het goed is) vanuit Elburg naar Rdam (maar misschien dat ie hier al voor zn werk is dus dan gaat t over)

hoor t wel

thanks.....
Selena
Zeer actief

Ga morgen zelf halen, dus een extra zak meenemen is geen probleem. Stuur je een pbtje met tel nr, kijk dan idd ff of diegene het mee kan nemen, anders moeten we ff wat anders regelen.

crutz
Zeer actief
Contacteer:

Selena schreef:Ga morgen zelf halen, dus een extra zak meenemen is geen probleem. Stuur je een pbtje met tel nr, kijk dan idd ff of diegene het mee kan nemen, anders moeten we ff wat anders regelen.
heb je net gebeld, je slaapt denk ik al,
laat t je morgen ochtend ff weten.....
kan je dan ook een maatbekertje ervan voor me meenemen????
Selena
Zeer actief

Was buiten met de honden, ga wel nu naar bed. Maatbeker moet lukken, hoor je morgen.

bordeauxx
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door bordeauxx »

Ik ben ook wel tevreden over Carocroc/Vobracroc
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Wendy,

Way bijzonder dat jij Royal Canin geeft in combinatie met vers vlees.
jidde

Scooby schreef:
Hoi Wendy,

Way bijzonder dat jij Royal Canin geeft in combinatie met vers vlees.
Dat heb je al een keer eerder gezegd :19: Ik geef alleen Nanni nog rc German Shepherd, maar dat is bijna op. Daarna ga ik ook met haar over op Bosch
sanne
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sanne »

marian* schreef:Fokker.
Ik vind dat een goede brok voor een goede prijs.
Helaas bevat het bha en bht Zie bericht van fokker

Geachte mw. van der Graft

Hartelijk dank voor uw interesse in de voeding van Fokker.

Wij gebruiken als anti-oxidanten BHA + BHT (E320 + E321), echter in geringe hoeveelheden.

BHA en BHT zijn anti-oxidanten die de voeding volledig beschermen tegen de zgn. vrije radicalen. Deze zorgen voor het bederven (oxideren) van vetten in de hondenvoeding. Het risico op schade bij de hond door bedorven voedsel is vele malen groter dan bij het vermeende schadelijke gebruik van BHA of BHT.

In het verleden hebben wij diverse natuurlijke anti-oxidanten toegepast o.a. vit. E (toceferol) en vitamine C (acscorbinezuur), of combinaties en cocktails van deze producten. Nadeel hiervan is echter dat deze pas bescherming bieden tegen oxidatie in het dier (na consumptie) . M.a.w. het kwaad kan dan al geschied zijn.

Wij hebben, evenals de consument, geen volledig zicht op het traject dat de voeding aflegt (warmte, opslag) alvorens door de hond te worden gebruikt. Vandaar deze keuze voor veilige voeding.

In tegenstelling tot wat vermeld staat op sommige internetsites worden BHA en BHT gewoon in humane voeding toegepast (dit geldt niet voor ethoxiquine, dat wij echter niet gebruiken). Van belang is dat de hoeveelheden minimaal zijn. Iedere voedingsstof kan echter bij overdosering schadelijke effecten hebben.

Meer informatie over toepassingen en effecten van BHA/BHT en ook over het gebruik in menselijke voeding vindt u op de volgende website van het europese voedingsinstituut Eufic:

http://www.eufic.org/gb/food/pag/food44/food443.htm

Wij rekenen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Heeft u nog aanvullende vragen dan vernemen wij dat graag.

Verder wens ik u en uw hond(en) een goede gezondheid toe.

Met vriendelijke groet,

Fokker diervoeders

Wim Beelen

afd. consumentenzaken.

Sandra
Afbeelding
rewqa
geregistreerd lid

kip rijst carocroc

Ongelezen bericht door rewqa »

carocroc van vibra die is goed qua vitaminen eiwitten en
je kunt kiezen.+-5 soorten. 15 kilo voor 23 euroaan huis gebracht .
een goed alternatief voor eukanubageen kleurstoffen ed .
ik heb ze besteld op internet van dogs-rescue.
r c had ik eerst.

succes
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”