Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vervolg,even paniek gisteren..(14 juli)

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

muze
Vaste gebruiker

vervolg,even paniek gisteren..(14 juli)

Ongelezen bericht door muze »

ik vertelde 14 juli over de aanvaring met die andere reu en onze toller.
Ik moet nu toch toe geven dat er toch wel gevolgen gebleven zijn van die wandeling.
Mijn hond is bang geworden van geluiden die kunnen duiden op een andere hond achter hem met als gevolg dat hij veel achter hem kijkt en met zijn achterwerk naar voor draait als hij denkt dat er een andere hond is. ook zou hij durven uitvallen (niet vechten maar naar voor springen en blaffen)eerder uit schrik denk ik naar honden die ons voorbijsteken (dus van achter hem komen. Hoe kunnen we dat op lossen we proberen hem af te leiden maar het lukt niet echt. We vinden dit zeer jammer omdat het echt een schat van een hond is en ik hoop dat die houding niet escaleerd naar alle honden toe of naar vechten. Hoe moeten we reageren...
muze :19: :19:
muze
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Wat ik zou doen is eerst beginnen met zelf achter hem te lopen, dus m'n vriend met de hond laten lopen. Kijkt hij dan om dan zou ik daar niet op reageren en gewoon doorlopen en eventueel langs hem lopen. Zijn er bij jou in de buurt honden waar hij leuk mee kan spelen en waarbij het wel goed gaat als die voorbij komen? Anders zou je dat kunnen doen. Dus dat de baasjes van dat hondje achter je gaat lopen en gewoon langs je loopt zodat hij weer leert dat het niet eng is als een hondje achter hem loopt.

Succes ermee :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”