Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Klein probleempje
Moderator: moderatorteam
-
Reini
- Zeer actief
Klein probleempje
Ik ben dol op kussentjes in mijn huis. Er liggen er een aantal op de bank en wat grotere op de grond. Eens in de zoveel tijd koop ik nieuwe met een ander kleurtje of ander formaat.
Toen Vegas net bij ons was heb ik een, blijkt nu, grote opvoedingsfout gemaakt. Vegas mocht spelen met de kussens in huis...
Hij is nu 7 maanden en scheurt alle kussens kapot. Het is mijn eigen schuld want hij mocht er altijd mee spelen maar nu wil ik het eigenlijk niet meer.
Nu heb ik een idee..
Ik heb wat nieuwe kussens op het oog, als ik die kussens nu binnen neerleg mag Vegas er niet meer mee spelen. Hij mag alleen spelen met de oude kussens.
Als ik dat nou heel consequent vol hou en hem iedere keer als hij een nieuw kussen wil pakken hem een oud exemplaar geef, kan ik het dan nog afleren?
Zou hij de kussens kunnen onderscheiden d.m.v. de geur of is dit niet haalbaar?
Kan ik hem beter niet meer laten spelen met geen eén kussen of snapt hij er dan niks van omdat het de afgelopen 5 maanden wel mocht?
Of moet ik me er gewoon bij neerleggen dat alle kussens verdelgt worden?
Dilemma, dilemma...
Toen Vegas net bij ons was heb ik een, blijkt nu, grote opvoedingsfout gemaakt. Vegas mocht spelen met de kussens in huis...
Hij is nu 7 maanden en scheurt alle kussens kapot. Het is mijn eigen schuld want hij mocht er altijd mee spelen maar nu wil ik het eigenlijk niet meer.
Nu heb ik een idee..
Ik heb wat nieuwe kussens op het oog, als ik die kussens nu binnen neerleg mag Vegas er niet meer mee spelen. Hij mag alleen spelen met de oude kussens.
Als ik dat nou heel consequent vol hou en hem iedere keer als hij een nieuw kussen wil pakken hem een oud exemplaar geef, kan ik het dan nog afleren?
Zou hij de kussens kunnen onderscheiden d.m.v. de geur of is dit niet haalbaar?
Kan ik hem beter niet meer laten spelen met geen eén kussen of snapt hij er dan niks van omdat het de afgelopen 5 maanden wel mocht?
Of moet ik me er gewoon bij neerleggen dat alle kussens verdelgt worden?
Dilemma, dilemma...
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Ik zou hem helemaal niet meer met kussens laten spelen, dus ipv een oud kussen geven zou ik hem iets heel anders geven...een speeltje, een botje of wat dan ook.
Want het verschil tussen een nieuw of een oud kussen zal hij niet zo snel begrijpen.
Heel consequent gaan worden met betrekking tot die kussens en als je weg gaat en Vegas blijft ik de kamer, even de kussens weg leggen.
Want het verschil tussen een nieuw of een oud kussen zal hij niet zo snel begrijpen.
Heel consequent gaan worden met betrekking tot die kussens en als je weg gaat en Vegas blijft ik de kamer, even de kussens weg leggen.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Reini
- Zeer actief
Ik dacht al niet dat ik hem het verschil tussen een oud en een nieuw kussen kon aanleren. Als hij voortaan een kussen wil pakken geef ik hem een speeltje.cloris schreef:Ik zou hem helemaal niet meer met kussens laten spelen, dus ipv een oud kussen geven zou ik hem iets heel anders geven...een speeltje, een botje of wat dan ook.
Ik koop bij de speelgoed winkel wel een paar grote knuffels van kussen formaat
(hij bedrijft er n.l. ook de liefde mee 's avonds

-
miekmiek
Ik zou het idd gewoon gaan verbieden. Zowel de oude als de nieuwe kussens met rust laten, en iets anders aanbieden. Zal in het begin even wennen zijn voor hem, maar hij heeft het vast snel genoeg door. Enige minpuntje is dat hij misschien stiekum wanneer jij niet kijkt een kussen te grazen wil nemen en dat soort dingen zijn moeilijk af te leren.
Succes met je nieuwe kussens.

Succes met je nieuwe kussens.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
-
Reini
- Zeer actief
Als hij alleen thuis is haal ik gewoon alle kussens weg. Dan kan hij ook de fout niet ingaan.miekmiek schreef:Ik zou het idd gewoon gaan verbieden. Zowel de oude als de nieuwe kussens met rust laten, en iets anders aanbieden. Zal in het begin even wennen zijn voor hem, maar hij heeft het vast snel genoeg door. Enige minpuntje is dat hij misschien stiekum wanneer jij niet kijkt een kussen te grazen wil nemen en dat soort dingen zijn moeilijk af te leren.
Succes met je nieuwe kussens.![]()
Het zal zeker even wennen zijn voor hem maar ik haal vanmiddag gewoon even wat nieuwe interessante speeltjes.
Als ik iets nieuws voor hem koop houdt dat meestal twee dagen zijn interesse en dan is de lol eraf (of de kop van het speeltje
Alleen de kussens vind hij altijd leuk dus het zal nog een redelijke strijd worden
Het is echt helemaal mijn eigen schuld want ik zag geen kwaad in baby Vegas die de kussens aanviel en waar ik op veel dingen een vooruitziende blik heb gehad op gebied van 'gij mag deze voorwerpen niet aanraken' heb ik over de kussens onvoldoende nagedacht.

-
Reini
- Zeer actief
Ik gooide maar even wat opties opRenske schreef:Had je gedacht dat Vegas het verschil zou weten tussen een oud en een nieuw kussen?![]()
Ik zou naar de dierenwinkel gaan en een nieuw speeltje eventueel meerdere voor hem kopen. Daar mag hij dan mee spelen en niet met kussens, met kussens zou ik een speelverbod instellen.
Vanaf vandaag (als we weer thuis zijn en ik wat nieuwe speeltjes heb gekocht) mag hij niet meer met de kussens spelen.

- Renske
- Zeer actief
Dan een tip, haal de kussens weg voordat Vegas in huis komt. Ik zou eerst een paar weken "kussenloos" doorbrengen. Daarna de kussens weer terugleggen en vanaf dat moment Vegas verbieden om er mee te spelen.Reini schreef:Ik gooide maar even wat opties opRenske schreef:Had je gedacht dat Vegas het verschil zou weten tussen een oud en een nieuw kussen?![]()
Ik zou naar de dierenwinkel gaan en een nieuw speeltje eventueel meerdere voor hem kopen. Daar mag hij dan mee spelen en niet met kussens, met kussens zou ik een speelverbod instellen.![]()
Vanaf vandaag (als we weer thuis zijn en ik wat nieuwe speeltjes heb gekocht) mag hij niet meer met de kussens spelen.
Als hij zijn hele leven met kussens heeft mogen spelen, lijkt het me erg moeilijk om een jonge hond dit af te leren. Op deze manier kun je een "overgang" inbouwen.
-
Reini
- Zeer actief
Kussens weghalen is ook een goed ideeRenske schreef: Dan een tip, haal de kussens weg voordat Vegas in huis komt. Ik zou eerst een paar weken "kussenloos" doorbrengen. Daarna de kussens weer terugleggen en vanaf dat moment Vegas verbieden om er mee te spelen.
Als hij zijn hele leven met kussens heeft mogen spelen, lijkt het me erg moeilijk om een jonge hond dit af te leren. Op deze manier kun je een "overgang" inbouwen.
Daar had ik nog niet aan gedacht!

- Renske
- Zeer actief