Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kan iemand dit verklaren

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Melanie 74

kan iemand dit verklaren

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Mijn Boerenfoxje heeft een tik, ik kan het niet anders omschrijven.
Zodra mijn vriend (of omgekeerd) thuis komt rent ze gelijk naar de waterbak en lebbert hem helemaal leeg (als ik haar laat gaan).

Met het gevolg dat ik een half uur later buiten staat want mw moet plassen, en niet zo klein beetje.....wat niet verwonderlijk is natuurlijk. :mrgreen:

Ik ben dit nu aan het omtrainen, als ze naar de waterbak sprint dan roep ik STOP en gelijk het commando hier. Ze komt netjes maar ik moet haar tevens het commando blijf geven anders neemt ze weer een sprintje!!!
Pas als hij binnen is en zij begroet is (ik wordt eerst begroet) dan is het over.
Maar goed we hebben het aardig onder controle.
Maar kan iemand het verklaren of moet ik het gewoon zien als een tik, net als wij bv aan ons haar friemelen als we nerveus/opgewonden zijn?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: kan iemand dit verklaren

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Melanie 74 schreef:Mijn Boerenfoxje heeft een tik, ik kan het niet anders omschrijven.
Zodra mijn vriend (of omgekeerd) thuis komt rent ze gelijk naar de waterbak en lebbert hem helemaal leeg (als ik haar laat gaan).

Met het gevolg dat ik een half uur later buiten staat want mw moet plassen, en niet zo klein beetje.....wat niet verwonderlijk is natuurlijk. :mrgreen:

Ik ben dit nu aan het omtrainen, als ze naar de waterbak sprint dan roep ik STOP en gelijk het commando hier. Ze komt netjes maar ik moet haar tevens het commando blijf geven anders neemt ze weer een sprintje!!!
Pas als hij binnen is en zij begroet is (ik wordt eerst begroet) dan is het over.
Maar goed we hebben het aardig onder controle.
Maar kan iemand het verklaren of moet ik het gewoon zien als een tik, net als wij bv aan ons haar friemelen als we nerveus/opgewonden zijn?
Als ik iets nu goed door heb, dan is het wel dat honden heel snel gewoontes aannemen. Ben je een keer gaan lachen toen de hond naar de waterbak sprong of heb je hem geprezen? Al na een paar keer wordt het een gewoonte en is het best moeilijk om het af te leren. Ik probeer me heel bewust te zijn van mogelijke gewoontes die hij opbouwt zodat ik nog kan kiezen of ik het wil.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Melanie 74

Ik heb niet gelachen, het is ontstaan nadat wij zijn verhuisd.
Ik heb ook al geprobeerd de waterbak ergens anders neer te zetten maar dat hielp niet. Tijdens die verhuizing zijn mijn vriend en ik gaan samenwonen, en ze is best idolaat van hem. Misschien hamgt er daar mee samen...

Ze is een hondje met veel "energie", die ze elke dag wel kwijt kan hoor.
Ik loop eigenlijk heel veel met mijn honden, en doe onderweg "spelletjes" met haar zodat ze ook "geestelijk" moe wordt.
Melanie 74

Ik zal daar eens aktief op gaan letten, ik meen te weten dat ze dan normaal drinkt maar ga er nu bewust op letten.

(Wel alvast bedankt voor het meedenken)
Melanie 74

Het idee is goed, helaas is ze geen speeltjesfreak.
Het enige waar ze gek van is is voedsel. Maar mischien kan ik het proberen met een kauwstang die ze dan alleen op dat moment krijgt.

Bedankt!
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Als wij met de honden nar buiten gaan gaat Tosca juist als een idioot drinken. Ik zie het altijd als een vorm van de spanning ontladen.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Melanie 74

Ja dat idee heb ik ook dat ze de spanning ontlaad, het is best een "doenerig typje". Echt Terrier.

Want mijn Tatra blijft altijd rustig liggen tot hij binnen is en wacht rustig tot hij haar begroet. (Ach een Tatra ligt mij ook meer, ben ook gek van Tosca hoor maar voor mij geen Terrier meer, ik vind ze te aktief).
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”