Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gefocust

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

jidde

gefocust

Ongelezen bericht door jidde »

Weer eens een vraag over Scooby.
Scooby is altijd erg gefocust. Eerst was het de parkiet, waar ze de hele dag voor zat. die heb ik op de keukentafel gezet, waar ze niet bij kan. In de hoop dat ze niet meer gefocust zou zijn.

Maar ze heeft wat nieuws :19: Ze ligt nu de hele tijd voor het raam en blaft bij het minste en geringste.
Ik denk dat het in haar karakter zit om zo geobserdeert te zijn voor iets, hoe kan ik dat i goede banen lijnen? Dus haar ergens gek van maken, wat niet als irritant beschouwd kan worden?

Verveling lijkt mij eerlijk gezegd stug, want zodra ik terug kom met wandelen (vanmiddag 45 min incl zwemmen) rende ze meteen naar de vogel om daarvoor te gaan zitten.

Hoe kan ik haar goed bezig houden? Soms verstop ik koekjes door het huis, vind ze super. Maar na 10 min hou ik het voor gezien, en zij wil gerust verder :19: Kng is binnen 1 min leeg :roll:

Iemand tips?
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hm, ik weet niet wie Scooby is of hoe oud ze is, maar ze klinkt als een werkhond. Die heeft niet genoeg aan een paar spelletjes van een paar minuten. Die wil elke dag een paar uur inspanning, lichamelijk en geestelijk. Samen naar training gaan, van wat dan ook. Als ze oud genoeg is, lekker naast de fiets. En ter afwisseling een uur lopen met bal en of stok spelen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
jidde

Scooby is een gestereliseerde duitse herderteef van 4 jaar.
Ik kan helaas niet superveel lopen, ik zit met mijn teen die nog steeds zeer doet. Ze is wel gek op ballen, alleen luistert ze niet bijster goed. :roll: Dus los laten en ballen gooien doe ik niet, madam komt niet.
Wel doe ik veel in huis spelen met der nieuwe speeltjes, dat vind ze het einde :cheer:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Kan je wel fietsen met die voet? Want dat zou al een aardige oplossing kunnen zijn, als ze goed haar energie kwijt kan. Wel opbouwen natuurlijk, he? :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
jidde

Moet ik eerst kijken of er hier ergens een fiets staat :mrgreen:
Ik pas tot en met zaterdag op Scooby, dus tegen de tijd dat ik het opgebouwd heb, ben ik weg :smile:
Wel wil ik graag advies aan de eigenaren geven erover, zodat Scoob in huis wat makkelijker wordt
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”