Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spelen met reu, clickertraining.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Spelen met reu, clickertraining.

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Ik ben al een hele tijd met de clicker aan het trainen met Dazzle. Ik zat net op het hondenveld (daar ga ik meestal heen om te trainen, als er geen andere honden zijn.) Ik was een beetje klaar voor vandaag en Dazzle was wat aan het rondsnuffelen. Een kennis was mee (Om te laten zien hoe clicker training werkt, voor zijn hond) en we zaten wat te praten, toen er een teckel het veld binnen kwam. Ik besloot maar even af te wachten.
(Dazzle speelt vrij ruw met reuen)
Het bleek een reu maar Dazzle speelde leuk, en ik heb hem inmiddels geleerd, dat als hij tijdens spelen af en toe bij me komt, hij een click krijgt. En zodoende deed hij dit dus, waardoor het spelen niet ruw werd, vanwege de pauze's. Ook kon ik em tijdens doodmomenten tijdens het spel, weer bij me roepen voor een click. Het ging erg goed! Ben helemaal trots op hem.
Hij heeft sinds de clicker, best veel geleerd: Sta, blijf, volgen (vast en los) aan de lijn negeren van andere honden, aan de voet.
Hij is wat sullig met leren, een commando opvolgen en een koekje geven duurde te lang voor hem, dus had maar weinig resultaat, door de directe click gaat het veel beter! :mrgreen: Ik ben blij!
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

super :ok:
Afbeelding
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door diana25 »

altijd leuk als je resultaat zie van alle trainings inspanningen :ok: