Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zalige boswandeling tot ...
Moderator: moderatorteam
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Zalige boswandeling tot ...
Zondag lekker in het bos, was heerlijk totdat
we een hond tegenkwamen die losliep.
Ditzelfde scenario ben ik al een paar keer tegengekomen.
Hond komt op Luka af, snuffelt en valt aan. Ik had geen kans een andere richting uit te gaan.
Baasje zag ik vanuit mijn ooghoek verbaasd staan kijken, die reageerde
niet eerst. Ik roep nog: meneer, je hond valt aan.
Mijn man gaat tussen de honden en probeert met luide stem de hond weg te jagen. Nog steeds staat dat baasje helemaal de kluts kwijt te kijken.
Hond valt opnieuw aan, man heeft hem een trap verkocht.
Luka janken, maar was niet gewond.
Baasje van de andere hond lijnt eindelijk hond aan en zegt : is het een reu ? Naar teefjes doet hij dat niet. En 10 keer sorry, sorry.
Ik zeg hem, meneer als je weet dat je hond uitvalt naar reuen moet je hem aanlijnen, je kan toch niet vanop 20 meter verder zien of LUka een reu is of niet.
Nu is mijn vraag, hoe komt het dat honden dichterbij komen en onmiddellijk in de aanval gaan.
En hoe gaat het eigenlijk als twee reuen elkaar ontmoeten, word er dan onderling uitgemaakt wie dominant is. Gaat dat altijd met vechten ?
Ik heb nu nog geen enkele reu ontmoet die niet onmiddellijk uitvalt naar Luka, tenzij die twee loslopende die niet eens in zijn buurt komen.
Deze hond was twee keer zo groot als LUka, kruising Border Collie en jachthond of zoiets.
Hond komt op Luka af, snuffelt en valt aan. Ik had geen kans een andere richting uit te gaan.
Mijn man gaat tussen de honden en probeert met luide stem de hond weg te jagen. Nog steeds staat dat baasje helemaal de kluts kwijt te kijken.
Baasje van de andere hond lijnt eindelijk hond aan en zegt : is het een reu ? Naar teefjes doet hij dat niet. En 10 keer sorry, sorry.
Ik zeg hem, meneer als je weet dat je hond uitvalt naar reuen moet je hem aanlijnen, je kan toch niet vanop 20 meter verder zien of LUka een reu is of niet.
Nu is mijn vraag, hoe komt het dat honden dichterbij komen en onmiddellijk in de aanval gaan.
En hoe gaat het eigenlijk als twee reuen elkaar ontmoeten, word er dan onderling uitgemaakt wie dominant is. Gaat dat altijd met vechten ?
Ik heb nu nog geen enkele reu ontmoet die niet onmiddellijk uitvalt naar Luka, tenzij die twee loslopende die niet eens in zijn buurt komen.
Deze hond was twee keer zo groot als LUka, kruising Border Collie en jachthond of zoiets.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
miekmiek
Ik denk dat het toch komt door hele subtiele signalen die de honden afgeven. Echte hondenkenners zullen ze direct herkennen, mij ontgaan ze meestal. Een bepaalde geur, de stand van de oren of staart, het hoeft maar een klein dingetje te zijn.
En of ze vechten om dominatie....tja...ze vechten in ieder geval om te zien wie er het sterkste is.
Die meneer had zijn hond inderdaad beter aan kunnen lijnen, maar toch netjes dat hij in ieder geval zijn excuses heeft aangeboden. Dat zie je ook wel eens anders.
En of ze vechten om dominatie....tja...ze vechten in ieder geval om te zien wie er het sterkste is.
Die meneer had zijn hond inderdaad beter aan kunnen lijnen, maar toch netjes dat hij in ieder geval zijn excuses heeft aangeboden. Dat zie je ook wel eens anders.
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
-
estelle
Re: Zalige boswandeling tot ...
Uitmaken wie er dominanter is tussen 2 reuen hoeft niet altijd gepaard te gaan met knokken. Soms is 'kijken' van een van de reuen al genoeg of een diepe grom of soms alleen al de uitstraling van de hond. Chello, mijn DH reu, heeft bij vreemde honden ook vrijwel niks nodig, ze zien hem en lopen met een boog om hem heen.Mama Sanneke schreef:Zondag lekker in het bos, was heerlijk totdat
Dat uitvallen naar Luka. Ik denk dan toch dat het ook grotendeels aan Luka zelf ligt. Sommige honden spreken gewoon erg slecht de hondentaal waardoor ze niet begrepen worden door een andere hond.
En ja er zijn honden die gewoon aankomen rennen en gelijk beginnen te vechten. Mijn DH teef is er soms zo eentje. Zeker als er een vreemde hond op het erf loopt dan duikt ze er gelijk bovenop. Als het een intacte grote reu is wil het wel goed gaan. Maar verder.....gelijk knokken.
Ook buiten ons erf dudlt ze vrijwel niks van andere honden, als ze bijv. een ontmoeting heeft met een andere hond en deze hond laat even dmv een grommetje weten dat ze op moet zouten dan is het dus ook knokken.
Maar goed, als je dus zo'n hond hebt dan hou je die extra in de gaten naturlijk, tenminste ik wel.
Ik kom ook met Hera in losloopgebieden, op rustige tijden, maar heb haar wel prima onder appel staan en ze komt ook als ik haar roep en helemaal als ik even zwaai met haar bal. Ik waarschuw de andere baasjes ook en mocht hun hond toch komen kijken dan gaat Hera de lucht in.
Maar tot nu toe heb ik nooit problemen gehad met andere honden/ baasjes....iedereen lijnt begripvol zn hond aan of loopt even met een boogje om mij en hera heen.
Wel vervelend voor Luka hoor, heeft ze verder niks?
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Re: Zalige boswandeling tot ...
Nee, heb onmiddellijk gecontroleert, je ziet dat niet zo goed met die krulletjes. Gelukkig had ie niks, was maar wat blij dat men man erbij was.estelle schreef:Uitmaken wie er dominanter is tussen 2 reuen hoeft niet altijd gepaard te gaan met knokken. Soms is 'kijken' van een van de reuen al genoeg of een diepe grom of soms alleen al de uitstraling van de hond. Chello, mijn DH reu, heeft bij vreemde honden ook vrijwel niks nodig, ze zien hem en lopen met een boog om hem heen.Mama Sanneke schreef:Zondag lekker in het bos, was heerlijk totdat
Dat uitvallen naar Luka. Ik denk dan toch dat het ook grotendeels aan Luka zelf ligt. Sommige honden spreken gewoon erg slecht de hondentaal waardoor ze niet begrepen worden door een andere hond.
En ja er zijn honden die gewoon aankomen rennen en gelijk beginnen te vechten. Mijn DH teef is er soms zo eentje. Zeker als er een vreemde hond op het erf loopt dan duikt ze er gelijk bovenop. Als het een intacte grote reu is wil het wel goed gaan. Maar verder.....gelijk knokken.
Ook buiten ons erf dudlt ze vrijwel niks van andere honden, als ze bijv. een ontmoeting heeft met een andere hond en deze hond laat even dmv een grommetje weten dat ze op moet zouten dan is het dus ook knokken.
Maar goed, als je dus zo'n hond hebt dan hou je die extra in de gaten naturlijk, tenminste ik wel.
Ik kom ook met Hera in losloopgebieden, op rustige tijden, maar heb haar wel prima onder appel staan en ze komt ook als ik haar roep en helemaal als ik even zwaai met haar bal. Ik waarschuw de andere baasjes ook en mocht hun hond toch komen kijken dan gaat Hera de lucht in.![]()
Maar tot nu toe heb ik nooit problemen gehad met andere honden/ baasjes....iedereen lijnt begripvol zn hond aan of loopt even met een boogje om mij en hera heen.
Wel vervelend voor Luka hoor, heeft ze verder niks?
Hij was er wel van onder de indruk maar we zijn gewoon verder gewandelt.
Ik denk ook dat Luka de hondentaal niet begrijpt, meestal gromt ie als
er een hond passeert, dat doet ie sinds de jachthond in het donker hem besprongen heeft, deze hond had hij niet zien aankomen, hij zat met zijn snuffert in de blaadjes.
Dus veel kans om te reageren had hij niet.
Ik vind het vooral jammer dat hij niet es een positieve reactie krijgt,
de hond van mijn zus (collie) trekt zich geen jota van de rondhaarhangende Luka aan, en naar Angie van de buren is hij ook ontzettend lief, dat zijn beiden teven.
Maar wat mij nog steeds verbaasd is dat toen zijn rasgenoot hem passeerde en aan hem kwam ruiken hij nog niet eens omkeek.
Kom ik dan weer dat Franse Buldogje tegen dat ineens tegen zijn neus stond geplakt dan begint hij te grommen.
Ik vind het zo moeilijk om in te schatten als er een loslopende hond komt aangewandelt of gerent of dat nu een positieve of negatieve ervaring gaat worden. Tot hiertoe zijn het allen bijna negatieve.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
estelle
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Aan wat zie je dat dan Estelle.estelle schreef:Dat is ook erg moeilijk te 'zien'.
Ik heb er nooit problemen mee, heb altijd gelijk in de smiezen of iets goed of niet goed zal gaan maar goed dat moet je leren; een andere hond lezen.
Ik zie de hond wel aankomen, maar kan niet uit zijn houding uitmaken
of het goed gaat lopen of niet.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
estelle
Ja dat vind ik dus moeilijk te omschrijven.Mama Sanneke schreef:Aan wat zie je dat dan Estelle.estelle schreef:Dat is ook erg moeilijk te 'zien'.
Ik heb er nooit problemen mee, heb altijd gelijk in de smiezen of iets goed of niet goed zal gaan maar goed dat moet je leren; een andere hond lezen.
Natuurlijk de houding van de andere hond; de staart, de oren, de blik in de ogen. Dus hoge staart, oren naar voren, kop bijv. op proberen te leggen bij een van mijn honden....dat soort dingen...dan is het dus doorlopen want dat pikken mijn honden niet.
Als een hond te zelfverzekerd aan komt lopen hou ik het ook goed in de gaten.
Komt een hond netjes kennis maken; dus staart normaal laag, rustig tempo e.d. dan gaat dat over het algemeen prima en kan ik rustig met de baasjes van zo'n hond een stukje oplopen.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Bedankt Estelle, ik zal es wat meer letten op hoe honden zich gedragen.estelle schreef:Ja dat vind ik dus moeilijk te omschrijven.Mama Sanneke schreef:Aan wat zie je dat dan Estelle.estelle schreef:Dat is ook erg moeilijk te 'zien'.
Natuurlijk de houding van de andere hond; de staart, de oren, de blik in de ogen. Dus hoge staart, oren naar voren, kop bijv. op proberen te leggen bij een van mijn honden....dat soort dingen...dan is het dus doorlopen want dat pikken mijn honden niet.
Als een hond te zelfverzekerd aan komt lopen hou ik het ook goed in de gaten.
Komt een hond netjes kennis maken; dus staart normaal laag, rustig tempo e.d. dan gaat dat over het algemeen prima en kan ik rustig met de baasjes van zo'n hond een stukje oplopen.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf