Vegas mag op de bank maar moet wel 'moven' als ik op zijn plek wil zitten. Ik ga altijd als eerste de deur uit en zijn eten krijgt hij eigenlijk altijd tegelijk met ons. Hij is alleen al binnen 30 seconden klaar en gaat dan, na even gecheckt te hebben of hij iets van ons krijgt, wat hij dus niet krijgt, op zijn plaats liggen.
Een tijdje geleden wilde Vegas steeds op mijn been rijden. Uiteraard mag dat niet en met een flinke brul stuurde ik hem dan weg waarna ik hem een tijdje negeerde. Bij mijn vriend probeerde hij het ook en daar mocht het natuurlijk ook niet.
Nu zijn we een tijdje verder en Vegas wil nog steeds op mijn been rijden. Iedere avond probeerd hij het waarop ik hem gelijk weg stuur. Het weg sturen gaat alleen steeds slechter en ik moet hem nu echt van me af duwen waarna ik hem buiten zet om af te koelen. Eerst leefde hij zich daarna altijd uit op eén van de kussens maar die heb ik van de week weg gehaald omdat ik dat eigenlijk niet wil want hij sloopt ze.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=74510
Bij mijn vriend doet hij het niet meer. Ziet Vegas mij als een lagere en probeert hij daarom steeds op me te rijden?
Hij is erg gehoorzaam naar mij en luistert altijd maar dat rijden gaat maar door. Het begint echt een ritueel te worden. Na het eten als ik mijn bord heb opgeruimd komt hij bij me op de bank. Eerst knuffelde we dan steeds even waarna hij wilde gaan rijden. Knuffelen na het eten doe ik al niet meer, ik negeer hem gewoon zodat ik de gewoonte misschien kan doorbreken maar dan blijft de vraag staan of hij dat doet omdat hij mij als lagere ziet?
Is het beter als ik wat strakker met de rangorde omga? Buiten het rijden 's avonds om heb ik geen problemen met hem. Het lijkt echt een gewoonte geworden want ik kan de klok erop gelijk zetten hoe het ritueel gaat verlopen. Kan ik misschien beter na het eten wat anders gaan doen dan op de bank zitten en dan kijken of hij het later alsnog gaat proberen?
Hij barst van de hormomen en volgens mij is dekken het enige waar hij tegenwoordig nog aan denkt