Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Anders

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Nellalisa
Vaste gebruiker
Contacteer:

Anders

Ongelezen bericht door Nellalisa »

Hallo allemaal,

Ons Markiesje Doeska (teefje van 11 maanden) vertoond de laatste drie weken ander gedrag.

1 als ze buiten andere honden tegen komt( maakt niet uit of het een grote of een kleine hond is) dan is zij erg onderdanig zelfs voor een pup van 8 weken is het dan kruip/sluip en de staart tussen de poten en dan wil ze weg.

Ze is al een keer loops geweest.

Bij de honden in onze familie waar mee ze vaak speelt,(en daar zitte hele groten bij) heeft ze dat gedrag niet :denken: ???

2 S'morgens met het eten van de brokken is er ook een verandering.
Ze wil wel eten en ergens ook weer niet
(net of ze last heeft van haar kiezen).
Dan neemd ze brokjes mee naar het kleed ,legt ze daar neer en gaat weer terug naar haar bak en owe als er een kat in de buurt komt dan krijgen die een snauw (had ze nog nooit gedaan).
Uiteindelijk eet ze wel haar eten op.

Wat kan/moet ik hier aan doen??
Nellalisa.
Afbeelding
Door de geschiedenis heen heeft het talent altijd een eigen weg gekozen. Zo ook in het geval van Willem Schrumpf als schilder/autodidact.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wanneer is je dametje loops geweest?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Nellalisa
Vaste gebruiker
Contacteer:

Eline* schreef:Wanneer is je dametje loops geweest?
Dat is ongeveer een maand geleden
Nelllaisa.
Afbeelding
Door de geschiedenis heen heeft het talent altijd een eigen weg gekozen. Zo ook in het geval van Willem Schrumpf als schilder/autodidact.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Je hebt best kans dat ze nog niet lekker in haar vel zit. Na de loopsheid wordt een teefje vaak schijnzwanger en hormonaal is het dan een zooitje. Dat zie je terug in gedrag. Ik zou er dus nu geen probleem van maken en daag haar niet uit tot conflicten. Ik verwacht dat het straks gewoon weer over gaat. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Nellalisa
Vaste gebruiker
Contacteer:

Eline* schreef:Je hebt best kans dat ze nog niet lekker in haar vel zit. Na de loopsheid wordt een teefje vaak schijnzwanger en hormonaal is het dan een zooitje. Dat zie je terug in gedrag. Ik zou er dus nu geen probleem van maken en daag haar niet uit tot conflicten. Ik verwacht dat het straks gewoon weer over gaat. :wink:

Oke Eline :ok: , Bedankt voor deze wijze raad :ok:

Nellalisa.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Denk inderdaad ook dat ze schijnzwanger is. Het slecht eten klinkt in ieder geval al erg bekend. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Nellalisa
Vaste gebruiker
Contacteer:

Inge schreef:Denk inderdaad ook dat ze schijnzwanger is. Het slecht eten klinkt in ieder geval al erg bekend. :wink:
Ik zij dat ze een maand geleden loops was, maar ik heb dat even nagekeken en dat moet augustus zijn :mrgreen:

Nellalisa.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Re: Anders

Ongelezen bericht door starfleet »

Nellalisa schreef: 2 S'morgens met het eten van de brokken is er ook een verandering.
Dan neemd ze brokjes mee naar het kleed ,legt ze daar neer en gaat weer terug naar haar bak en owe als er een kat in de buurt komt dan krijgen die een snauw (had ze nog nooit gedaan).

Nellalisa.
Buffy vertoonde dit gedrag toen ze nog op brokken en 3 maaltijden zat. De brokken vond ze niet zo lekker en geen erge honger. Het was over toen we haar volledig op vers vlees zetten en ze maar twee keer eten kreeg.
Het lijkt me wat miezemauzen met eten, als ze verder niet te mager is zou ik me er niet druk om maken of anders lekkerder eten geven :mrgreen:

Het gedrag buiten naar andere honden, heeft ze dat echt met alle honden, ook de heel rustige exemplaren?

Anne
Nellalisa
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: Anders

starfleet schreef:
Nellalisa schreef: 2 S'morgens met het eten van de brokken is er ook een verandering.

Nellalisa.
Buffy vertoonde dit gedrag toen ze nog op brokken en 3 maaltijden zat. De brokken vond ze niet zo lekker en geen erge honger. Het was over toen we haar volledig op vers vlees zetten en ze maar twee keer eten kreeg.
Het lijkt me wat miezemauzen met eten, als ze verder niet te mager is zou ik me er niet druk om maken of anders lekkerder eten geven :mrgreen:

Het gedrag buiten naar andere honden, heeft ze dat echt met alle honden, ook de heel rustige exemplaren?

Anne
Dat heeft ze de laatste weken met alle honden die wij buiten tegen komen.
Nellalisa
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik heb ook het idee dat ze schijnzwanger is :wink:
Gaat vanzelf over met wat afleiding, en ook geen aandacht er aan schenken.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”