Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blaffen om uit te dagen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Illie
nieuw lid

Blaffen om uit te dagen?

Ongelezen bericht door Illie »

Hai,

Heb even een vraagje hier.
Ik heb sinds vrijdag een dalmatiër pup erbij.

Ik heb al een dalmaat van 3 en half. Nu gaat het heel goed. Maar de pup (Sterre) blaft steeds tegen de oudere dalmaat (Purdy).
Ze daagt haar uit om te spelen. Nu is het heerlijk om naar te kijken en ook niet zo heel erg want Sterre is nog maar 8 en halve week dus haar blaf is nog zo lief. Maar over een poosje wordt dat natuurlijk anders.
Dus hoe kan ik dat afleren? Ik negeer het nu maar aangezien het tussen de honden gaat werkt dat niet echt...

Heeft iemand anders misschien een idee :denken: ???

Groetjes,
Ilse.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Nee, je kan er niet veel mee, omdat het interaktie betreft tussen je beide honden. Gefeliciteerd met je pup en als de opwinding met de tijd wat zakt omdat alles gewoner wordt zal ook het blaffen afnemen. ( hoop ik voor je! :mrgreen: )
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: Blaffen om uit te dagen?

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Illie schreef:Hai,

Ik heb al een dalmaat van 3 en half. Nu gaat het heel goed. Maar de pup (Sterre) blaft steeds tegen de oudere dalmaat (Purdy).
Ze daagt haar uit om te spelen. Nu is het heerlijk om naar te kijken en ook niet zo heel erg want Sterre is nog maar 8 en halve week dus haar blaf is nog zo lief. Maar over een poosje wordt dat natuurlijk anders.
Dus hoe kan ik dat afleren? Ik negeer het nu maar aangezien het tussen de honden gaat werkt dat niet echt...

Groetjes,
Ilse.
Hoe reageert Purdy op het geblaf ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Illie
nieuw lid

Re: Blaffen om uit te dagen?

Ongelezen bericht door Illie »

Mama Sanneke schreef:
Illie schreef:Hai,

Groetjes,
Ilse.
Hoe reageert Purdy op het geblaf ?

Vaak niets maar soms neemt ze ook de uitdaging aan en gaat dan met haar spelen....
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Eline* schreef:Nee, je kan er niet veel mee, omdat het interaktie betreft tussen je beide honden. Gefeliciteerd met je pup en als de opwinding met de tijd wat zakt omdat alles gewoner wordt zal ook het blaffen afnemen. ( hoop ik voor je! :mrgreen: )
hahahaha nou hier blijft die "kleine" blaffen!! Al negeert Nanni nog zo hard, ze blijft het doen!
Ach, je leert ermee leven :mrgreen:
josje2003
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door josje2003 »

Ha, hier ook zo'n blaffertje van 17 weken. Buster blaft naar de katten om ze uit te dagen om te spelen. Laten die nu helemaal niet reageren. :denken: Af en toe is het behoorlijk irritant, zeker als het regenachtig is en alles binnen zit. Foei e.d. helpt niet echt. Hij probeert gewoon met ze te spelen alleen snappen die beesten dat niet. Als ik het echt beu word, zet ik hem weleens even in de gang na hem verteld te hebben dat het vrouwtje het nu toch echt beu is. Alsof hij dat snapt. Ik hoop wel. Tegen de katten en om binnen of buiten gelaten te worden is de enige reden waarom hij blaft. Niet uit waaksheid of zo.
Groetjes van Josje en Buster
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”