Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
"Ik mot jou niet"
Moderator: moderatorteam
- starfleet
- Erelid
"Ik mot jou niet"
Een tijdje geleden kwamen we een Flatcoat (volle reu) tegen die gelijk met grote vaart grommend op Buffy afstormde en haar grommend belette nog maar een oor te bewegen. Buffy keek weg en hield zich doodstil en laag. Het Yorkie reutje waar ze mee opliep vloog op de Flatcoat aan waarop de eigenaar na veel aansporen de hond aanlijnde en doorliep onderwijl orerend: "Dat moeten ze zelf uitvechten".
Gisteren was Buffy aan het spelen met een vriendje, een flinke Bordercollie reu die ze al vanaf pup kent. Weer komt die Flatcoat eraan en grommend op Buffy af en weer pinnen. De Bordercollie greep de flatcoat en het werd een serieuze knokpartij die de eigenaar van de flatcoat maar niet uit liet vechten.
Ik vind het zo vreemd omdat Buffy nooit ruzie heeft en geen enkele hond ooit agressief op haar gereageerd heeft. De flatcoat kan volgens de eigenaar normaal altijd gewoon met andere honden en hij pikt haar er blijkbaar vanaf grote afstand al uit. Iemand hier wel eens zoiets meegemaakt. Ik vraag me af waar zo'n haat op enorme afstand vandaan komt. vooral omdat de Flatcoat een reu is en Buffy een teef.
Anne
Gisteren was Buffy aan het spelen met een vriendje, een flinke Bordercollie reu die ze al vanaf pup kent. Weer komt die Flatcoat eraan en grommend op Buffy af en weer pinnen. De Bordercollie greep de flatcoat en het werd een serieuze knokpartij die de eigenaar van de flatcoat maar niet uit liet vechten.
Ik vind het zo vreemd omdat Buffy nooit ruzie heeft en geen enkele hond ooit agressief op haar gereageerd heeft. De flatcoat kan volgens de eigenaar normaal altijd gewoon met andere honden en hij pikt haar er blijkbaar vanaf grote afstand al uit. Iemand hier wel eens zoiets meegemaakt. Ik vraag me af waar zo'n haat op enorme afstand vandaan komt. vooral omdat de Flatcoat een reu is en Buffy een teef.
Anne
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Vreemd. Het was toch niet hier? Hier loopt ook een geflipte Flatreu die je hond zonder gedoe gewoon aanvalt en daar loopt ook zo'n marcobiotische geitenwollensokkentrut naast die altijd roept "Laat ze het maar uitvechten".
Overigens, wie weet heeft de flat een slechte revaring gehad met jouw type hond vroeger? Geen idee waarom net jouw hond de pineut is, als dat al zo is.
Overigens, wie weet heeft de flat een slechte revaring gehad met jouw type hond vroeger? Geen idee waarom net jouw hond de pineut is, als dat al zo is.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- starfleet
- Erelid
We gaan eens rondvragen in de wandelgangen, maar ik denk dat de eigenaar pas sinds kort hier woont, anders hadden wij, de bordercollie eigenaar en de eigenaresse van het Yorkie hem al lang moeten zien, ook al omdat niemand echt op hele vaste tijden loopt.Zoek stok! schreef:Ik vraag me direct af of die eigenaar wel de waarheid vertelt, of het niet zo is dat deze hond veel vaker mot heeft.
Anne
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik zeg dat omdat de mevrouw van de Corgi's dat ook zei: dat die honden alleen zo heftig op Bram reageren. Dus ik me maar afvragen wat hij dan doet, juist omdat hij het eigenlijk altijd wel met andere honden kan vinden. Na een aantal weken kwam ik erachter dat die honden dat altijd doen bij een wat kleinere hond die alleen loopt (dus zonder roedelgenoot).starfleet schreef:We gaan eens rondvragen in de wandelgangen, maar ik denk dat de eigenaar pas sinds kort hier woont, anders hadden wij, de bordercollie eigenaar en de eigenaresse van het Yorkie hem al lang moeten zien, ook al omdat niemand echt op hele vaste tijden loopt.Zoek stok! schreef:Ik vraag me direct af of die eigenaar wel de waarheid vertelt, of het niet zo is dat deze hond veel vaker mot heeft.
Anne

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Ja, hier hetzelfde bij de Herder die altijd op Moos en Saar klapt. Volgens die vrouw doet hij dat nooooit. Vreemd genoeg ken ik nog 5 andere mensen die ook een blokje om gaan voor die hond omdat hij op hun honden klapt.Zoek stok! schreef:Ik zeg dat omdat de mevrouw van de Corgi's dat ook zei: dat die honden alleen zo heftig op Bram reageren. Dus ik me maar afvragen wat hij dan doet, juist omdat hij het eigenlijk altijd wel met andere honden kan vinden. Na een aantal weken kwam ik erachter dat die honden dat altijd doen bij een wat kleinere hond die alleen loopt (dus zonder roedelgenoot).starfleet schreef:We gaan eens rondvragen in de wandelgangen, maar ik denk dat de eigenaar pas sinds kort hier woont, anders hadden wij, de bordercollie eigenaar en de eigenaresse van het Yorkie hem al lang moeten zien, ook al omdat niemand echt op hele vaste tijden loopt.Zoek stok! schreef:Ik vraag me direct af of die eigenaar wel de waarheid vertelt, of het niet zo is dat deze hond veel vaker mot heeft.
Anne

- DoberLuca
- Actief
Vreemd ja! Misschien heeft die flatcoat een slechte ervvaring met jou type hond, dat hij daardoor al bij voorbaat begint te grommen?? Ik weet het ook niet, reu en teef gaat eigenlijk toch altijd goed!
Gisteren kwam ik toevallig ook een vrouw tegen met een ridgeback teef en een bruine beetje jolige labrador.
Luca bleef een beetje afwachtend staan en eerst komt die labradro eraan, niks aan de hand en die ridgeback dus ook grommend op luca af (vanaf 2 meter afstand). Luca janken en wegrennen. Ben haar dus ook 1x eerder tegengekomen en toen heeft deze hond exact hetzelfde gedaan. Luca is een reu en die ridgeback een teef..... Zal haar de volgende keer toch is vragen waarom die hond dat doet. Is in feite precies hetzelfde gedrag. Had bij deze vrouw alleen wel de indruk dat ze er zelf ook van schrok....
Kan ook zijn dat luca's houding beetje bangig was, en dat ze daarom zo deed (loopt hier ook een vrouw met een leonberger en luca vind die hond vreselijk eng en rent dus half door de bosjes en piepend om die hond heen waarna die hond dus ook grommend achter luca aanrent).
Kan het zijn dat jouw hond misschien beetje bangig is voor hem?? Misschien is die flatcoat wel super dominant. Wij kunnen niet altijd alles zien wat er onderling tussen honden gebeurd.
Het is wel balen voor je, als jij nu die hond tegenkomt denk je al van HELP!!!
Gisteren kwam ik toevallig ook een vrouw tegen met een ridgeback teef en een bruine beetje jolige labrador.
Luca bleef een beetje afwachtend staan en eerst komt die labradro eraan, niks aan de hand en die ridgeback dus ook grommend op luca af (vanaf 2 meter afstand). Luca janken en wegrennen. Ben haar dus ook 1x eerder tegengekomen en toen heeft deze hond exact hetzelfde gedaan. Luca is een reu en die ridgeback een teef..... Zal haar de volgende keer toch is vragen waarom die hond dat doet. Is in feite precies hetzelfde gedrag. Had bij deze vrouw alleen wel de indruk dat ze er zelf ook van schrok....
Kan ook zijn dat luca's houding beetje bangig was, en dat ze daarom zo deed (loopt hier ook een vrouw met een leonberger en luca vind die hond vreselijk eng en rent dus half door de bosjes en piepend om die hond heen waarna die hond dus ook grommend achter luca aanrent).
Kan het zijn dat jouw hond misschien beetje bangig is voor hem?? Misschien is die flatcoat wel super dominant. Wij kunnen niet altijd alles zien wat er onderling tussen honden gebeurd.
Het is wel balen voor je, als jij nu die hond tegenkomt denk je al van HELP!!!

- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nou ik heb het dan andersom, Baloe heeft de pik op een hond hier. Zij zat ooit eens te scheiten,
komt die hond eraan en buldozert zo over haar heen. :N: Sindsdien heeft ze een ontzettende hekel aan die hond en als ik hem aan zie komen moet ik haar ook echt bij me roepen en goed onder appel zetten anders gaat ze hem atacken.
Dus best stom want het was maar een heel klein voorvalletje. baas van die hond snapt er ook niks van, ik doe niet eens een poging om uit te leggen van het scheit incident want dan verklaart hij me vast voor gek
Dus best stom want het was maar een heel klein voorvalletje. baas van die hond snapt er ook niks van, ik doe niet eens een poging om uit te leggen van het scheit incident want dan verklaart hij me vast voor gek
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
- starfleet
- Erelid
Ze had hem eerder nog nooit gezien, hij deed gelijk zo vanaf afstand . Ze is nooit bang van Flatcoats of Labradors.DoberLuca schreef: Kan het zijn dat jouw hond misschien beetje bangig is voor hem?? Misschien is die flatcoat wel super dominant. Wij kunnen niet altijd alles zien wat er onderling tussen honden gebeurd.
Anne
-
Baily
clausipaus schreef:Nou ik heb het dan andersom, Baloe heeft de pik op een hond hier. Zij zat ooit eens te scheiten,komt die hond eraan en buldozert zo over haar heen. :N: Sindsdien heeft ze een ontzettende hekel aan die hond en als ik hem aan zie komen moet ik haar ook echt bij me roepen en goed onder appel zetten anders gaat ze hem atacken.
![]()
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Ik heb ook eens een geintje met een flatcoat gehad met mijn weilen Labrador. Die lab van mij was een heel socialen makkelijke hond en vocht zelden of nooit, eigenlijk ontweek hij liever dan dat hij de confrontatie aan ging. We kwamen die flatcoat tegen en ze snuflden wat daarna liepen ze door. Ik was al best een eindje weg en ineens vanuit het niets schoot die flat boven op mijn lab en gaf hem een beet en peerde er gelijk weer vandoor met een stukje jas van mijn hond. Gewoon een heel gat in zijn body. Ik snapte er geen biet van en kon me echt niet bedenken wat nou de aanleiding was geweest. Zou het dan aan het ras liggen?
met dank aan Twinkel
- starfleet
- Erelid