Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat krijgen we nou?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Wat krijgen we nou?

Ongelezen bericht door pooh »

Ameno heeft ons aardig beziggehouden om met haar te oefenen dat ze niet tegen ons opspringt. Dat werkte niet helemaal dus hebben we haar een commando geleerd waarop ze wel mag springen. Dat ging prima...
Ging inderdaad want vandaag toen ik thuis kwam werd ik omvergesprongen door een uiterst vrolijke Ameno :oeps:
Terwijl ik op mijn gat zat in de gang werd ik vrolijk afgelebberd door mevrouw. Eenmaal opgestaan ben ik eerst de boodschappen van de vloer gaan schrapen en heb deze ingeruimd verder heb ik even geen aandacht aan Ameno besteed.
Ik wist verder ook niet goed wat ik moest doen eerlijk gezegd. Negeren leek me het beste. Straffen zag ik zo snel niet zitten omdat ik het natuurlijk wel belangrijk vind dat ze inderdaad blij is als ik of man Thuur binnen komen.

Was dit een incident of betekent dit dat weer wat vaker moeten oefenen op het niet opspringen? Man Thuur is nog niet thuis, dus ik ben aan het wachten of hij ook dalijk op zijn gat in gang ligt :mrgreen:
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

:mrgreen: Ik heb geen raad of advies,maar dit is zo herkenbaar :smile:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Wij hebben het met Quasar ook af en toe nog hoor. Springen tegen ons doet hij niet maar wel af en toe tegen andere. Wat ik altijd gedaan heb is me gewoon omdraaien, dat werkte bij hem heel goed. Bij bezoek heeft dat dus geen zin want dat vind hij veel te leuk en probeert hij het daarna gewoon nog een keer. Zodra er nu iemand binnenkomt moet hij eerst gaan zitten krijgt hij een koekje en dag mag hij rustig gaan kijken.
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Ik moet er toch niet aan denken dat Quasar een paar keer per dag tegen me opspringt :N: Hij gaat gewoon rustig zitten voor je tot hij geaaid wordt en dus geen sprong de lucht in :wink:
Afbeelding
pooh
Zeer actief

Martijn schreef:Springen bij begroeting doet een hond omdat dat het meest voor de hand liggende gedrag is en je hem geen alternatief hebt aangeleerd.

Het enige dat de hond wil is aandacht en het bevestigingen van de sociale band. Hoe wil je dat ze dat gaat doen?
We hebben haar geleerd om gewoon te gaan zitten zodat we haar dan knuffelen en iets lekkers geven. Daarnaast hebben we aan het springen een commando gekoppelt. Wat ze ook braaf alleen maar deed als je het commando riep.
Zijn er andere manieren waarop ze haar aandacht kan vragen die ik haar als alternatief kan bieden? Ik bedoel op een manier waarop het voor haar ook duidelijk is dat ze enthousiast mag zijn. Ik kan best begrijpen dat het voor een hond lullig voelt als je moet gaan zitten als het baasje thuis komt, lijkt me ook niets aan.
mister
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog, Amerikaanse stafford
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door mister »

mister had er ook een handje van heb hem comando laag aangeleerd
elke keer als hij er aan kwam rennen handen laag en in één hand had ik een koekje riep dan laag hij pakte het koekje zij dan nog een keer laag en dan werd hij begroet. begon hij dan de te springen was zij ik nee heeft een paar weken geduurd voor hij het snapte maar gaat nu goed.
gelukkig want hij is nu 70 kg als dat tegen je opspringt :blauwoog:
Afbeelding
Chantal en een liefdevolle fliebber van Mister
pooh
Zeer actief

Bedankt voor de tips. Ik ga haar maar eens negeren bij binnenkomst (zie haar nu al over banken rennen :mrgreen: ) en in de tussentijd ga ik het "draai je om" commando oefenen met haar.
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

:denken:
Ik vind het juist zo heerlijk!!
Kom ik thuis uit mijn werk en dan twee van die beren die dolblij tegen me aan springen en me helemaal aflebberen :love:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Sam
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sam »

ja maar met beren van 63 Kg wordt het toch wat minder, Sam probeert het bij ons niet meer maar bezoek wat niet al te vaak langs komt is toch wel erg interessant. Ons advies is; totaal negeren, totdat meneer ligt en dan pas aandacht geven.

Groet!

Ernst.
De leukste hond van nederland: http://www.tenpas.net ;-)
Marja
Zeer actief

Sam schreef:ja maar met beren van 63 Kg wordt het toch wat minder, Sam probeert het bij ons niet meer maar bezoek wat niet al te vaak langs komt is toch wel erg interessant. Ons advies is; totaal negeren, totdat meneer ligt en dan pas aandacht geven.

Groet!

Ernst.
63 maar :mrgreen:
Die van mij wegen meer hoor :wink:
Afbeelding
Lavandula
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Lavandula »

mag ik er een vraag tussendoor gooien?
hoe doen jullie het als je hond ook op straat aan de lijn tegen andere op wilt springen..
mijn hnod doet dit namelijk, hij wilt erg graag tegen iedereen en alles aanspringen, en dit gaat niet echt zachtjes, bij mij doet hij het niet meer, maar bij anderen krijg ik het er niet uit... wie heeft voor mij de goude tip?? :wink:
Sam
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sam »

Lavandula schreef:... wie heeft voor mij de goude tip?? :wink:
Lavandula,

Goudentip wil ik het niet noemen maar Sam heeft dat in het begin ook gedaan waarbij hij door mij fors gecorrigeerd werd aan de slipketting, dit heeft redelijk goed geholpen. Nu heeft hij er 's avonds nog wel eens een handje van als het donker is en iemand te dichtbij komt (beschermen). Hier blijkt de halti goed te werken alleen mag je natuurlijk nooit corrigeren middels een halti. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groet!

Ernst.
De leukste hond van nederland: http://www.tenpas.net ;-)
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Lavandula schreef:mag ik er een vraag tussendoor gooien?
hoe doen jullie het als je hond ook op straat aan de lijn tegen andere op wilt springen..
mijn hnod doet dit namelijk, hij wilt erg graag tegen iedereen en alles aanspringen, en dit gaat niet echt zachtjes, bij mij doet hij het niet meer, maar bij anderen krijg ik het er niet uit... wie heeft voor mij de goude tip?? :wink:
Gewoon doorlopen! Tuana had dat als pupzijnde ook. Gelukkig werd ze al snel een enge hedder, dus liepen de mensen er ook straal voorbij.

Tuana is ook zo een lellebel en springt altijd op schoot als je thuiskomt :mrgreen: Ze sprint, ze zit, ze jodelt :smile: Ze doet dat het liefst allemaal tegelijk!
ik vind het heeeeeerlijk zo een hond!! Bij mijn pa probeert ze het zelden, daar gaat ze zitten (wel van der ene op de andere bil :mrgreen: Mevrouw ongeduld). Bij ons komt ze ook af en toe spontaan op schoot. ze is gewoon gek op mensen! Heerlijk toch, zo een hond :cheer:
Marja
Zeer actief

Lavandula schreef:mag ik er een vraag tussendoor gooien?
Het commando LAAG! aanleren:)
Ik pakte ze stevig vast en plante ze op dde grond met al hun poten, en riep dan LAAG!
(veel mensen roepen voor de vorm laag! terwijl de honden niet weten wat dat betekent!)

En het gaat vaak vanzelf over als het ergste speelse er een beetje afraakt :wink:
Afbeelding
Lavandula
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Lavandula »

bedankt, ik moet dus toch streng blijven, max heeft ook een slipketting om en ik corrigeer hem altijd, maar toch blijft hij het doen, als ik hem corrigeer zeg ik idd het commando laag, die kent ie donders goed maar hij is nou eenmaal een (beetje) koppig..
maar max ziet er nogal schattig uit (hoor ik erg vaak op straat) dus hij heeft een hoog aai en knuffel gehalte.. maar ik blijf dan maar toch corrigeren, hij zal het dan idd vanzelf wel leren :)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”