Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waaks worden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

annemie
Zeer actief

waaks worden

Ongelezen bericht door annemie »

Na meer dan zeven jaar lijkt Boris een waakhond te worden. Het was me al opgevallen dat hij wat vaker blaft, maar deze avond waren de buurkinderen verstoppertje aan het spelen aan onze voorgevel en was hij aan het grommen. Ik heb de kinderen weggestuurd en toen was het over. Verder heb ik niets gedaan.
Is dit een goede manier van reageren? Als hij blaft, kom ik altijd kijken en zeg dan OK. Ik zit er een beetje mee in omdat we binnenkort verhuizen en hij daar meer uitzicht zal hebben. (nu wonen we op het einde van een doodlopende straat dus er passeren nooit vreemden) Ik heb eigenlijk ook geen idee wat hij doet als hij alleen thuis is.
groetjes!Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Is Boris fysiek helemaal in orde?
Onze hond thuis (vroeger zeg maar) werd ook pas op latere leeftijd 'waaks', hoewel hij wel wat ouder was dan boris...
Hij kon het door 'aftakeling' allemaal niet zo goed meer volgen....
Hij ging daardoor meer en sneller blaffen.

Uitzicht in je nieuwe huis kun je echt beperken als je dat wilt.
Ik heb voor in de keuken (met een groot raam) luxaflex hangen waarvan ik de onderkant dicht maak. Ook is de deur naar het halletje dicht.
Ik wil zo min mogelijk prikkels van buitenaf voor mijn honden als ik er niet bij ben.
annemie
Zeer actief

Bij zijn laatste controle was alles top, maar het zou kunnen dat hij wat minder ziet ofzo, dat is niet gecontroleerd.
We gaan zeker een haag zetten, maar dat kan pas in het voorjaar. Liefst van al wil ik het vooraan helemaal afsluiten met een poort en een hoge draad, maar dat mag waarschijnlijk niet van stedenbouw :roll:
Ik kan wel de rolluiken vooraan dichtdoen.
groetjes!Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

nanni heeft bij haar vorige eigenaren nooit geblaft en was nooit waaks. Toen wij haar 2 maanden hadden, waakte ze gigantisch! Dat is nu nog steeds zo. Ik heb e niet zo veel moeite meer mee.
tuana is ook "waaks" Zij ziet soms wat lopen en zegt woefwoef. Dan springt Nanni erbij en blaft mee :smile2: Dat gebeurd niet vaak hoor.
En als der mensen komen, eist Tuana alle aandacht op en is Nanni een stuk sneller stil :ok:
annemie
Zeer actief

Inge O schreef:een beetje grommen :denken: ? dat kan je toch nog niet onder 'storend waaks' rekenen?
ok, ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op een hond die voor elke akkefietje een uur in de weer blijft, maar is dit niet heel erg op de zaak vooruit lopen?
Misschien wel, maar beter te vroeg dan te laat weten hoe te reageren is mijn idee.
groetjes!Afbeelding
Sam
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sam »

Sam (Grote Zwitser) is erg waaks.. wat heet, als er iemand zonder hond in het bos loopt dan moet hij er tegenaan blaffen (behoorlijk irirtant), hij is nu 2 jaar en het wordt er niet beter op. Laatste ronde 's avonds en er komt een fietser voorbij... die is van hem, waaks zijn is prima maar soms kan het wel een beetje minder! Maar ja hoe regel je dat bij een "erfbewaker"

Groet!

Ernst.
De leukste hond van nederland: http://www.tenpas.net ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”