Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dat beest is zoooo slim...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Dat beest is zoooo slim...

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ben woensdag voor het eerst naar puppycursus geweest met mn mormeltje... Ik kwam gewoon eens kijken en het was me gezegd dat ik niet mee zou mogen doen, dus had ik Jamey gewoon van te voren (uur ervoor ongeveer) gevoerd... Mocht ik dus ineens wel meedoen toen ik daar was... sja... Ze was dus niet heel erg te motiveren met voertjes, en aangezien ze ook al een lange wandeling (voor haar doen) had gehad was ze ook redelijk vlot moe...

Maar goed... ik gister voor het eerst getraind... 2 keer 5 minuten... Met de commando's let op, kom maar (meelopen, zonder dat het gelijk het commando volg is) en zit... (zit overigens niet in de cursus geleerd, maar echt alle andere pups (alle 4 :P ) konden het al, daar ben ik dus gister echt mee begonnen...)

Vandaag weer bezig... 1e training... Na even wat herinnering aan gister, zit alleen op stemcommando, zonder hulp aan tekens of wat dan ook... Let op hetzelfde... Kom maar deed ze gister in huis al perfect, buiten ook, zolang ze niet aan de lijn was :19:

2e training: ik denk, ik zal wel even een stapje terug moeten doen met zit... maar ik geef commando en echt *plop* mevrouw zit... ben gewoon zwaar onder de indruk... ze heeft dus echt in 3 sessies van 5 minuten (waarin ik dus niet eens met alleen maar 'zit' bezig ben) dat al op enkel stemcommando geleerd... :cheer: :cheer:

Dan vraag ik me toch af waarom meelopen aan de lijn dan zooooooooo moeilijk is :19: :boos:
Laatst gewijzigd door Jacksel op 04 nov 2005 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

:eek: van dat wandelen neem ik terug... Frolicjes zijn een supermethode :mrgreen: (frolicjes die in een stuk of 10 stukkies zijn gehakt dus... heb een hele wandeling met 1 frolicje gedaan :smile:

Enne... ook buiten doet ze zit keurig netjes op comando :cheer: ... maar ze doet het alleen als ik een voertje in mn hand heb :denken:
Afbeelding
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

een héél slim hondje dus!!! :mrgreen:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Heerlijk dat je zo enthousiast bent. Vooral blijven! Ook wanneer je straks merkt dat je gefrustreerd met je frolicjes staat te zwaaien en je hondje stug iets anders gaat doen. :mrgreen: Gewoon doorblijven gaan!

Deze periode is erg fijn; je pup zal werkelijk alles voor je doen om jou happy te maken, geniet ervan! :cheer:

En zo erg wordt het niet hoor, wil je niet bang maken ofzo. :wink:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Leuk dat het zo goed gaat. Houd er wel rekening mee dat er ook dagen komen dat het minder gaat, dan ook enthousiast blijven!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik geloof dat het niet altijd positief is...

Ze springt vanaf dat ze hier is al tegen de bank op... Als we haar wegduwen doet ze het vaker, als we haar negeren springt ze een of 2 keer en stopt dan... maar helemaal niet springen komt niet in dr op...

Mijn idee was, nu ze toch zit kent... zodra ze opspringt het commando zit geven en belonen...

Wat doet mevrouw dus (uit zichzelf, na 2 keer)... Ze springt tegen de bank op, gaat zitten en kijkt mij heel verwijtend aan waar de beloning nou is... :denken: :19:

Wat moet je nou met zo'n beest he :roll:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”