Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoeveelheden
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Hoeveelheden
Ik lees weleens hoeveel KVV honden krijgen en elke keer valt het me weer op dat dat ik Bram veel meer geef. Hij krijgt vier dagen in de week Duck (ik ga overstappen naar Carnibest), drie maal daags 150 gram, dus 450 gram per dag.
De overige drie dagen krijgt hij drie maal daags twee handjes Cavom met twee keer per dag circa 50 gram vers rundvlees er doorheen.
Tussendoor krijgt hij een paar stukjes Rodi worst, een paar stukjes kaas en van die hele kleine 'botjes' als beloning.
En toch is hij verre van dik. Kan dat ineens omslaan of verschilt het gewoon erg per hond hoeveel eten ze nodig hebben?
De overige drie dagen krijgt hij drie maal daags twee handjes Cavom met twee keer per dag circa 50 gram vers rundvlees er doorheen.
Tussendoor krijgt hij een paar stukjes Rodi worst, een paar stukjes kaas en van die hele kleine 'botjes' als beloning.
En toch is hij verre van dik. Kan dat ineens omslaan of verschilt het gewoon erg per hond hoeveel eten ze nodig hebben?

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Bram is natuurlijk ten eerste nog in de groei en ten tweede ontzettend actief
Het scheelt ook heel erg of je een hond hebt als Bram die de hele dag wakker en bezig is, of een hond die afgezien van de wandelingen de hele dag ligt te pitten.
Ik vind het wel meevallen hoor wat jij geeft. Bram is bijna 2 keer zo zwaar als Moos. Moos krijgt 150 gram per dag. Dat keer 2 is 300 gram. En Bram is dus niet gecastreerd, veeeeel actiever dan Moos en ook nog in de groei.

Het scheelt ook heel erg of je een hond hebt als Bram die de hele dag wakker en bezig is, of een hond die afgezien van de wandelingen de hele dag ligt te pitten.
Ik vind het wel meevallen hoor wat jij geeft. Bram is bijna 2 keer zo zwaar als Moos. Moos krijgt 150 gram per dag. Dat keer 2 is 300 gram. En Bram is dus niet gecastreerd, veeeeel actiever dan Moos en ook nog in de groei.

- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Hoeveelheden
Saar (vijf kilo) krijgt een keer per dag een handje cavom en verder geen tussendoortjes. Máár... zij is veel minder actief dan Bram, al vijf jaar oud en bovendien behoorlijk slank vanwege haar rug. Niet mager maar gespierd en slank. Geef ik haar meer dan kan ik haar rollen.Zoek stok! schreef:
Zolang Bram niet te dik wordt lijkt me niets aan de hand

- Zoek stok!
- Zeer actief
Okay, gelukkig. Ik zag elke keer die hoeveelheden langskomen en vroeg me af of ik niet bergen te veel geef
En inderdaad, Bram is natuurlijk overactief. Daarom zei de fokker ook dat ik nog best drie keer per dag kan voeren. Overigens wil ik dat wel over een maand gaan terugbrengen naar twee keer per dag.
Hij eet inmiddels veel regelmatiger. Tot circa twee weken geleden waren er dagen dat hij bijna niks at en dagen dat hij alles weer inhaalde (dat kreeg hij dan ook gewoon van mij). Inmiddels eet hij meestal z'n bakje leeg. Hij wordt echt een grote hond

En inderdaad, Bram is natuurlijk overactief. Daarom zei de fokker ook dat ik nog best drie keer per dag kan voeren. Overigens wil ik dat wel over een maand gaan terugbrengen naar twee keer per dag.
Hij eet inmiddels veel regelmatiger. Tot circa twee weken geleden waren er dagen dat hij bijna niks at en dagen dat hij alles weer inhaalde (dat kreeg hij dan ook gewoon van mij). Inmiddels eet hij meestal z'n bakje leeg. Hij wordt echt een grote hond

Laatst gewijzigd door Zoek stok! op 05 nov 2005 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Maakt volgens mij niet uit hoor dat je veel meer geeft dan de aangegeven hoeveelheden. Voeren doe je op het oog, en als bram niet tonnetje rond is doe je het dus goed.
Ameno eet ook veel meer dan de aangegeven hoeveelheden. Ze weegt ongeveer 28 kg kg dus voor kvv zoals Carnibest of Duck betekent dat dat ze ongeveer 600 gram zou mogen krijgen. Ze krijgt 1 kg kvv per dag en soms nog wat meer en ze is eigenlijk aan de magere kant. Tussendoortjes krijgt ze ook gewoon overigens.
Ameno eet ook veel meer dan de aangegeven hoeveelheden. Ze weegt ongeveer 28 kg kg dus voor kvv zoals Carnibest of Duck betekent dat dat ze ongeveer 600 gram zou mogen krijgen. Ze krijgt 1 kg kvv per dag en soms nog wat meer en ze is eigenlijk aan de magere kant. Tussendoortjes krijgt ze ook gewoon overigens.
- starfleet
- Erelid
Dat verschilt per hond (net als bij mensen) en Bram groeit natuurlijk ook nog. Buffy krijgt 200 gram Rodi per dag en is beslist niet mager dat weet je :N: Wel is het een heel erg rustige hond qua aard. Ze wandelt wel een uur of 2,5 per dag maar is niet heel erg van het springerige urenlang en in huis is ze super relaxed.
Anne
Anne
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Ik dacht ik quote je even voordat deze zin verloren gaatZoek stok! schreef:Whaha, ik las terug en heb ik het net aangepast. Maar ja, te laat natuurlijk.Moos schreef:Dan valt hij wel afZoek stok! schreef: Daarom zei de fokker ook dat ik nog best drie dagen in de week kan voeren.![]()
En als Moos zo actief was als Bram zou hij ook meer nodig hebben

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja, Buffy was een van die honden waar ik van schrok qua hoeveelheid. Bram krijgt dus meer dan 2x zoveel!starfleet schreef:Dat verschilt per hond (net als bij mensen) en Bram groeit natuurlijk ook nog. Buffy krijgt 200 gram Rodi per dag en is beslist niet mager dat weet je :N: Wel is het een heel erg rustige hond qua aard. Ze wandelt wel een uur of 2,5 per dag maar is niet heel erg van het springerige urenlang en in huis is ze super relaxed.
Anne

Linda, Izzie en Bram
- starfleet
- Erelid
Ik schrok er ook van toen het me van alle kanten aangeraden werd om maar 150 gram te geven i.p.v. de 300 gram die ik gaf en waarvan ik dacht dat het al heel weinig was, maar ze hadden wel gelijk. Met 200 gram en beperkt wat beloninkjes blijft Buffy nu op gewicht, maar om nog verder af te vallen (wat eigenlijk zou moeten) zou ze naar 150 gram moeten en dat is wat de meeste slanke Kooikers krijgen qua vers vlees als ze eenmaal volwassen zijn. De meeste Kooikers zijn te dik, dat zie ik ook op de wandelingen.Zoek stok! schreef:
Ja, Buffy was een van die honden waar ik van schrok qua hoeveelheid. Bram krijgt dus meer dan 2x zoveel!
Ik houd haar nu op 200 gram en we streven naar gewicht handhaven ook na het uitzwaren, dan is het ongeveer in proportie, echt heel slank zal ze nooit worden, net de vrouwtjes, het zit gewoon in de familie

Anne
Nanni krijgt 100 gram brokken en 250 gram vlees. Ik dacht dat ze rond de 32 kilo woog en dat ze giga was aangekomen, bleek ze nogsteeds 28,8 kilo te wegen :N: Nanni zit er dik uit, maar ik krijg dat er echt niet meer af. Ze krijgt weinig tussendoor en ook minder eten. Haar eetlust is gelukkig ook wat minder geworden.
tuana krijgt 500 gram Carnibest op dit moment. Der brokken laat ze sinds ze loops is staan. Laatste 2 dagen heeft ze nog een schep brokken op. Ik gok dat dat 150 gram is. Ze is best magertjes. Ik hoop dat ze na de loopsheid weer meer gaat eten (zal vast wel)
tuana krijgt 500 gram Carnibest op dit moment. Der brokken laat ze sinds ze loops is staan. Laatste 2 dagen heeft ze nog een schep brokken op. Ik gok dat dat 150 gram is. Ze is best magertjes. Ik hoop dat ze na de loopsheid weer meer gaat eten (zal vast wel)
- gz
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
- Barbara
- Vaste gebruiker
Hallostarfleet schreef:Dat verschilt per hond (net als bij mensen) en Bram groeit natuurlijk ook nog. Buffy krijgt 200 gram Rodi per dag en is beslist niet mager dat weet je :N: Wel is het een heel erg rustige hond qua aard. Ze wandelt wel een uur of 2,5 per dag maar is niet heel erg van het springerige urenlang en in huis is ze super relaxed.
Anne
zo een heb ik er ook een. Balou krijgt 400 gram kvv carnibest of rodi of smuldier. Veel minder dan hij eigenlijk mag hebben. Tussendoor ook bijna niks alleen 2 mergkoekjes per dag en een paar Frolic voor de beloning En nog is hij nog niet zo geweldig afgevallen hoor. Er moet nog wat van af. Maar ja, we nemen er gewoon de tijd voor. Ik ga niet nog meer minderen.
groetjes Carla
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat is dus maar 50 gram meer dan de hondjes van Marloes krijgen. En ze zijn wel meer dan twee keer zo zwaar. Maar goed, blijkbaar is de ene hond de andere niet. Zolang Bram zo slank blijft, geef ik gewoon 450 gram per dag.starfleet schreef: maar om nog verder af te vallen (wat eigenlijk zou moeten) zou ze naar 150 gram moeten en dat is wat de meeste slanke Kooikers krijgen qua vers vlees als ze eenmaal volwassen zijn. De meeste Kooikers zijn te dik, dat zie ik ook op de wandelingen.

Linda, Izzie en Bram
- cane corso
- Zeer actief
Met vers voer is het zo dat je 2% van het lichaamsgewicht per dag moet geven.
Hier eet Alonso een kilo Bibi en 250 gr fytomix op per dag.
Spiky eet ongeveer 750 gr en tussendoor geef ik ze af en toe een koekje.
En Linda het is beter als je je versvlees apart van je brokken geeft hoor, dit verteerd niet goed samen.
Doe ook na het vers vlees het water voor een tijdje weg halen zodat het maagzuur sterker blijft om het vlees te doen verteren.
Dus dat is mijn tip en voor de rest weet je zelf hoe Bram het doet toch?
En Linda het is beter als je je versvlees apart van je brokken geeft hoor, dit verteerd niet goed samen.
Doe ook na het vers vlees het water voor een tijdje weg halen zodat het maagzuur sterker blijft om het vlees te doen verteren.

Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.

- Zoek stok!
- Zeer actief
KVV geef ik apart van brokken. Die stukjes vlees zijn om Bram aan te zetten om de brokken te eten. Maar dat ook niet meer doen? Of mag hij dan bijv. 's ochtends brokken en 's avonds het vlees?cane corso schreef:Met vers voer is het zo dat je 2% van het lichaamsgewicht per dag moet geven.
Misschien ga ik wel helemaal over op KVV. Die brokken waren handig voor de opvang, maar straks ga ik toch naar 2 keer per dag voeren.

Linda, Izzie en Bram
-
- geregistreerd lid
Geef Moby nog niet de helft van wat jij voert geef rond de 50 gram Nutro brokken en 's avonds een plak Energique van een onsZoek stok! schreef:Ja, Buffy was een van die honden waar ik van schrok qua hoeveelheid. Bram krijgt dus meer dan 2x zoveel!starfleet schreef:Dat verschilt per hond (net als bij mensen) en Bram groeit natuurlijk ook nog. Buffy krijgt 200 gram Rodi per dag en is beslist niet mager dat weet je :N: Wel is het een heel erg rustige hond qua aard. Ze wandelt wel een uur of 2,5 per dag maar is niet heel erg van het springerige urenlang en in huis is ze super relaxed.
Anne

-
- Zeer actief
Het verschilt heel erg per hond.
Yildah krijgt minder dan aanbevolen en Sandro veel meer.
Sandro kreeg eerder precies de aanbevolen hoeveelheid en bleef mooi slank. Nu moet hij echt meer eten anders wordt hij te mager.
Hij mag (volgens de verpakking) maximaal 750 gram per dag, maar hij zit nu al op ruim 900 gram.
Yildah krijgt minder dan aanbevolen en Sandro veel meer.
Sandro kreeg eerder precies de aanbevolen hoeveelheid en bleef mooi slank. Nu moet hij echt meer eten anders wordt hij te mager.
Hij mag (volgens de verpakking) maximaal 750 gram per dag, maar hij zit nu al op ruim 900 gram.
- dana
- Actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire terrier
[url=https://postimages.org/][img]https://i.postimg.cc/G3v5wT6r/0-DC461-C9-1418-4-AB4-9-A08-1832-CC7-D6462.jpg[/img][/url] - Aantal honden: 1
hoeveelheden
Ook mijn hondjes eten meer dan de 2 procent van hun lichaamsgewicht.
Zoë mijn cavalier weegt 7 kilo en eet 200 gram per dag.
Dana mijn shih tzu weegt 5.5 kilo en eet 150 gram per dag.
Geef ik ze minder worden ze echt mager.
Ook krijgen ze nog wat te snoepen per dag en regelmatig fytomix of een beetje groentenmix of overgebleven groente en yoghurt.
Voeren op het oog is toch de beste manier want elke hond is anders
.
Zoë mijn cavalier weegt 7 kilo en eet 200 gram per dag.
Dana mijn shih tzu weegt 5.5 kilo en eet 150 gram per dag.
Geef ik ze minder worden ze echt mager.
Ook krijgen ze nog wat te snoepen per dag en regelmatig fytomix of een beetje groentenmix of overgebleven groente en yoghurt.
Voeren op het oog is toch de beste manier want elke hond is anders

Groetjes van Esther
high five van Dana en Zoë