Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Thuis blijven

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Thuis blijven

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bram is nu 8 maanden. Op termijn wil ik graag dat hij 1 dag minder naar de opvang gaat. Hij gaat nu 3 dagen per week en dat kost me per dag 2 uur extra reistijd.

Hij kan prima alleen zijn (we doen dit tot ongeveer 3 uur weleens), maar vaak gebeurt het niet. Hij is dan in de keuken omdat hij nog steeds wat sloperig is (begint wel af te nemen). De keuken is ongeveer 3 bij 4 meter.

Wat ik zou willen, is dat hij op maandag van 8.30 - 12.00 uur alleen is. Dan komt de uitlaatservice (ik heb een super uitlaatservice een straat verder, zij past in de vakantie op het konijn) en wordt hij uitgelaten van 12.00 - 14.00 uur (incl. reistijd). Hij moet daarna alleen zijn tot 18.00 uur.

Vanaf welke leeftijd kan dit volgens jullie? Ik dacht zelf aan nog drie maanden zo doorgaan en dan de uitlaatservice proberen. Natuurlijk moet ik de komende tijd het alleen zijn dan meer gaan trainen.

Jullie snappen al dat ik wellicht weer eens overbezorgd ben, maar ik wil zo graag dat Bram het leuk heeft.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik denk dat als Bram een jaar is dat dat prima moet kunnen. In ieder geval scheelt het denk ik weinig of hij 12 maanden is of 18 maanden.

Als jij 's ochtends voordat je weggaat ook nog even lekker met hem rent (of fietst misschien?), moet dat prima te doen zijn. Als je het alleen zijn nu wat consequenter gaat opbouwen dan :wink:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Als je nu inderdaad begint uit te bouwen met alleen zijn dan denk ik dat het over een maand of 3 wel kan. Bram is dan ongeveer een jaar oud.
Je kunt natuurlijk ook nu al eens proberen hoe hij reageert op de uitlaatservice. Dus brammie een uurtje alleen laten, dan de uitlaatservice laten komen en jij bent thuis als hij terug komt. Kun je meteen met eigen ogen zien of brammie het leuk heeft gehad.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

pooh schreef: Je kunt natuurlijk ook nu al eens proberen hoe hij reageert op de uitlaatservice. Dus brammie een uurtje alleen laten, dan de uitlaatservice laten komen en jij bent thuis als hij terug komt. Kun je meteen met eigen ogen zien of brammie het leuk heeft gehad.
Ja, dat is een goeie, dat ga ik over een maandje eens doen. Het mooie is dat ik natuurlijk zo weer terug kan naar de opvang als het niet werkt. Ik kan zelfs een keer heen en weer van m'n werk 's middags om de overgang wat minder groot te maken.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Rond het jaar moet dat wel kunnen als je opbouwt. Als je lekker van te voren met hem een eind gaat wandelen, zullen de ochtenden sowieso al geen probleem zijn.

Ik zou zelf proberen om in de middag in het begin rond een uur of vier thuis te zijn op die dag en dan per week met een half uurtje uitbouwen en op je vrije dag, wat al gezegd is van te voren de uitlaatservice al eens laten komen om te kijken hoe het gaat. Je kan er ook de webcam opzetten en op je werk af en toe inloggen om te kijken of het gaat en hoe het gaat. De meeste honden gaan gewoon wat liggen pitten als er geen baas in huis is en ze geen verlatingsangst hebben. Buffy doet dat ook. Even een minuutje miepen bij de deur en dan ergens neerploffen.

Tussendoor thuiskomen en weer weggaan, dat zal er vanaf hangen. Buffy reageert daar slecht op en ons hondje vroeger ook. Die kon gemakkelijker 5 uur aan een stuk alleen zijn, dan eerst drie uur, dan even thuiskomen en weer even weg, dan ging ze slopen.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”