Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Corrigeren door Dazzle

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Corrigeren door Dazzle

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Nou, ze is thuis.
Ze ging me gelijk opeisen t.o Dazzle, dus dat was gelijk een fikse correcie van Dazzle.
Nikita gromt een beetje en piept vooral...
Nikita blijft bij me in de buurt.. Hoe kan ik nu het beste verder handelen, Dazzle laten corrigeren?
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

moeilijk moeilijk...
Ene kant, als het Nanni was geweest, had ik haar lekker laten gaan. Maar aangezien Dazle al een regelneef is, zou ik het niet accepteren dat hij alles maar bepaald. Misschien kan je ze even apart uitlaten? Eerst Dazle, zodat hij nog nummer 1 is?
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

ze ligt dus half onder mijn stoel, naar Dazzle te grommen... Ik denk omdat ze zich stoer voelt, met mij erbij. Misschien idd slim, om met Dazzle naar buiten te gaan, en Nikita even thuis te laten? (Ze heeft natuurlijk tijdens het halen al alles gedaan)
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Nee, je gaat niet een onzekere pup alleen laten! Heb je resque in huis? Geef ze allebei maar even iets en verder moet je voorkomen dat ze je kan monopoliseren, dus als ze onder je stoel ligt sta je op en ga je ergens anders zitten. Verder ..als je er één corrigeren gaat is het Nikita, want die heeft meer praatjes dan goed voor haar is. Of je moet het straks leuk vinden als Dazzle je niet meer kan benaderen..dat is ze namelijk aan het doen. :wink: Dazzle heeft dus het volste recht in aktie te komen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

volgens mij kan je ze beten allebei mee naar buiten nemen
en een eind met ze gaan lopen en misschien kan je ze ergens lekker los laten dollen of luistert de nieuwe nog niet
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

twinkeltje schreef:volgens mij kan je ze beten allebei mee naar buiten nemen
en een eind met ze gaan lopen en misschien kan je ze ergens lekker los laten dollen of luistert de nieuwe nog niet
Yep, ook een hele goeie tip! :ok: En als ze moe en voldaan zijn weer naar huis!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Nee, je gaat niet een onzekere pup alleen laten! Heb je resque in huis? Geef ze allebei maar even iets en verder moet je voorkomen dat ze je kan monopoliseren, dus als ze onder je stoel ligt sta je op en ga je ergens anders zitten. Verder ..als je er één corrigeren gaat is het Nikita, want die heeft meer praatjes dan goed voor haar is. Of je moet het straks leuk vinden als Dazzle je niet meer kan benaderen..dat is ze namelijk aan het doen. :wink: Dazzle heeft dus het volste recht in aktie te komen.
Ze blijft achter me aan lopen, en Dazzle blijft haar corrigeren... Ook als ze nog niks doet, maar alleen bij me staat... Ze hebben al resque gehad...
twinkeltje
moderator

ja ik denk dat Dazzle buiten meer accepteert dan in zijn eigen huis
gewoon lopen tot ze moe en voldaan zijn
en wie weet is het vandaag een paar vermoeide wandelingen maar met een hond die al een beetje dominant is lijkt me dat het beste idee
dan zijn ze minder gefixeerd op elkaar
Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Denk inderdaad dat een fikse wandeling voor jullie alle drie een goede remedie is! Geef die twee wat tijd om aan elkaar te wennen, 't is pas de eerste dag. Jullie zijn natuurlijk allemaal van slag door de nieuwe situatie en dat is ook niet bevorderlijk en Dazzle zal ook wel merken dat je nu niet jezelf bent! In ieder geval veel succes en hopelijk worden 't snel dikke vriendjes! :ok:
Groetjes, Monique

Afbeelding
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Het is (na een flinke wandeling) alleen maar erger nu... Dazzle vliegt der aan, en ze vecht terug... en menis ook, gericht bijten...
Ik ga het er niet op wagen, en breng haar terug... Ik heb Dazzle 1x zo zien vechten en toen wast menis... Ze is onwijs dominant, en hoor net aan de telefoon dat ze tot 2 maanden in een nest heeft gezeten waar ze voor alles moest vechten... Ik heb er geen goed gevoel bij...maar dan ook helemaal niet... klotezooi...
Bowie
Actief

Ongelezen bericht door Bowie »

ik vind wel dat je snel opgeeft hoor.... :19:

dit hondje is duidelijk hartstikke bang en onzeker
Laatst gewijzigd door Bowie op 05 nov 2005 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

O shit zeg, wat erg! Dat zou toch wel heel erg jammer zijn! :jank: Maar ja, jij kent Dazzle als beste en als je denkt dat 't hem menis is ... :19: Maar geef 't niet te snel op, hier hebben ze wekenlang op Leklek liggen grauwen en snauwen, maar 't is nooit op een gevecht uit gelopen en nu zijn het dikke vrienden en die twee oudjes zitten weer in de pubertijd door die kleine! Vind 't heel erg voor je! Sterkte!!
Groetjes, Monique

Afbeelding
twinkeltje
moderator

he get nee dat is een vreemd begin ik denk niet dat je dazle een plezier doet met een maatje
als het zelf buiten al mis is
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

zoute-popcorn schreef:Het is (na een flinke wandeling) alleen maar erger nu... Dazzle vliegt der aan, en ze vecht terug... en menis ook, gericht bijten...
Ik ga het er niet op wagen, en breng haar terug... Ik heb Dazzle 1x zo zien vechten en toen wast menis... Ze is onwijs dominant, en hoor net aan de telefoon dat ze tot 2 maanden in een nest heeft gezeten waar ze voor alles moest vechten... Ik heb er geen goed gevoel bij...maar dan ook helemaal niet... klotezooi...
Ik vind eerlijk gezegd dat je bijzonder snel opgeeft.
Tuurlijk vechten ze in het begin even maar als ze 5 maanden is en een teef zal het echt niet meer uit de hand lopen dan een paar zware schreeuwpartijen waarna ze zich wel over moet geven met haar 5 maandjes. Dazzle wil nu zijn punt maken omdat ze dus doorzet.

Ik snap volledig dat je dit helemaal niet trekt maar als je ze samen in een uitlaatveldje met hek gooit en afstand neemt? Wat gebeurd er dan?

Je had Kiki moeten zien toen ze Nelson zag! Die vloog gillend tegen hem aan met al haar tanden ontbloot en dat heeft wel de hele avond geduurd. Niet om aan te zien want Nelson voelde zich zwaar klote door dat trutje en Eline zakte ook de moed in de schoenen. Nu 2 handen op 1 buik.

Is Dazzle zowiezo niet sociaal? Als hij normaal wel sociaal is is hij nu keihard aan het vertellen hoe de zaken in ZIJN huis staan en eigenlijk moet je kijken of er geen bloed is en dan de boel laten gaan tot ze zich onderwerpt. Dan stopt ze met grommen en is het goed. :19:

Een heleboel honden die ik ken hebben de eerste dagen samen gevochten. Bloed is de graadmeter om te bepalen wat de motivatie achter dat vechten zou kunnen zijn :wink:
Afbeelding
twinkeltje
moderator

ik dacht dat Dazzle nooit de makkelijkste is of heb ik een ander voor me
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

zoute-popcorn schreef:Het is (na een flinke wandeling) alleen maar erger nu... Dazzle vliegt der aan, en ze vecht terug... en menis ook, gericht bijten...
Heeee bah dat is echt balen zeg!!!! :jank: Jammer dat het niet klikt!!! Wel denk ik een goede keus van je :ok:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Als ik het me goed herinner kan Dazzle normaal heel goed overweg met andere honden, zelfs in zijn eigen huis.
Misschien kan hij niet goed overweg met een pup of kan dat niet?

Maar: nog niet opgeven hoor! Tis pas dag 1.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Jee, wat rot voor je zeg, en je hebt je er zo verschrikkelijk op verheugd. :wink: Als je je zoiets voorstelt, en andere hond er bij denk je altijd alleen maar aan de leuke dingen. En die zijn er ook hoor na verloop van tijd. meestal wel. :wink:

Maar ze moeten altijd heel erg aan elkaar wennen, dat is normaal. Ik weet niet hoe erg het is met die twee, maar de eerste twee dagen kon het hier ook altijd heftig aan toe gaan als er een hond bij kwam.

En de ene hond reageert veel heftiger als de andere.

heb je ook eventjes al het speelgoed opgeborgen, dat is soms ook een oorzaak van conflicten en geen kluifjes enzo in het begin geven is ook wel handig. :wink:

als het echt te erg is en het lukt niet dan zou ik het ook niet doorzetten, maar na zo'n korte tijd kan het eigenlijk ook nog niet goed gaan. kan me wel voorstellen dat je er erg van schrikt.

Sterkte en misschien toch nog eventjes doorzetten. :wink: Je kunt het zelf eht beste inschatten denk ik.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

misschien moet je het toch nog een kans geven, ze zijn nog maar net bij elkaar :denken:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Hoe is het nu? Heb je haar echt terug gebracht? In dat geval: maak je niet te druk he? Het forum valt echt niet als een blok over je heen omdat je het in paniek een beetje vlot hebt opgegeven. Sterkte!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Even het hele verhaal:

De ontmoeting liep gelijk al apart. Dazzle ging geintresseert kijken, en bij neus aan neus, reageerde ze al snauwend. Hij mocht niet ruiken of wat dan ook, toen kwam ze snel bij me staan en probeerde Dazzle van me vandaan te houden. Toen kreeg ze de eerste correctie, een vrij stevige waardoor ze moord en brand gilde. Ik dacht dat het nu duidelijk was, niet dus... ze bleef tegen me aan springen en Dazzle uit de buurt houden, ookal ging ik met mijn gezicht tegen de muur staan, ze bleef plakken. Dazzle corrigeerde haar steeds, en Nikita werd steeds feller ook terug.
Na het wandelen, werd het erger.. Dazzle heeft nog 2x kwispelend haar benaderd, maar ze bleef afstraffen en Dazzle dook er weer op. Na een tijdje werd Dazzle t zat, hij ging rondlopen janken en dan ineens die knop om ofzo, heb dat 1x eerder gezien bij hem, even janken, houd ie op, en dan ist afgelopen en valt hij aan.
Uiteraard heb ik ingegrepen, want de plukken haar zaten in zijn bek. Ik moest hem apart zetten, want hij bleef aanvallen.
Toen heb ik de beslissing gemaakt om haar terug te brengen, dit omdak zeker weet dat Dazzle der wilde vermoorden op het eind.

Ik heb even flink gejankt, en ben terug gegaan. Nu was het voor haar nog net of ze een lange wandeling had gemaakt vandaag en lekker terug ging naar haar baasjes... dacht ik..
En daar hek het nu wel ff moeilijk mee...: Ik gaf haar af, en haar spulletjes, en moest snel naar de bus omdak anders uberhaupt vanavond nie meer thuis zou komen, En ze sprong met me mee naar buiten... en toen ik omkeek, wilde ze niet naar binnen bij ze... :jank:

In ieder geval ga ik het ook niet meer proberen, ook niet met een ander teefje.
Het is trouwens wel zo'n lief ding.... ze poepte in de trein en plaste in de bus, maar zo makkelijk en zo lief zolang met het O.V mee?? ongeloofelijk! En heel baasgericht, ik hoefte maar even aan te dringen en ze durfte zelf over een rooster heen te lopen en de trap op en af. Ze deed alles voor me...

Ik hoop zo dat ze snel... heel snel een goed huisje vind, waar ze kan blijven...

Ik voel me voorlopig even zwaar kut...
Hanneke2
Zeer actief

Wat zal jij je klote voelen. Ik kan me goed voorstellen dat je deze beslissing hebt genomen, het klinkt alsof het gewoon absoluut niet klikte tussen die twee. Combinatie van factoren waarschijnlijk, een pittige teef die jou meteen als baas accepteerde en die helemaal niet bereid was om je meteen al te gaan delen met een andere hond, en een reu die er niet het karakter naar heeft om dan maar effe zijn schouders op te halen als zo'n snotneus moeilijk doet.

Diep ademhalen, weer wat geleerd, en niet het hele plan van een tweede hondje van de baan schuiven hoor! Ergens zit een superlief teefje op een goeie baas en een stoere hondenvriend te wachten, en dat hondje ga je over een tijdje gewoon vinden!

Nogmaals sterkte na deze dodelijk vermoeiende dag!
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:Wat zal jij je klote voelen. Ik kan me goed voorstellen dat je deze beslissing hebt genomen, het klinkt alsof het gewoon absoluut niet klikte tussen die twee. Combinatie van factoren waarschijnlijk, een pittige teef die jou meteen als baas accepteerde en die helemaal niet bereid was om je meteen al te gaan delen met een andere hond, en een reu die er niet het karakter naar heeft om dan maar effe zijn schouders op te halen als zo'n snotneus moeilijk doet.

Diep ademhalen, weer wat geleerd, en niet het hele plan van een tweede hondje van de baan schuiven hoor! Ergens zit een superlief teefje op een goeie baas en een stoere hondenvriend te wachten, en dat hondje ga je over een tijdje gewoon vinden!

Aww lief! Thxx...

Ik voel me niet zozeer klote vanwege "niet een 2de hond erbij", ik wilde voor hem een meid erbij, maar niet zo.
Maar dat koppie... en dat ie bij zijn eigen baasjes niet naar binnen wilde... Dat vind ik eng... de dag is bijna 6 uur o.v geweest, wat nou niet bepaald leuk is voor een pup... Hoe slecht moet ie het daar dan wel niet hebben...
Brr... kword er niet vrolijk van..
Hanneke2
Zeer actief

zoute-popcorn schreef:
Hanneke2 schreef:Wat zal jij je klote voelen. Ik kan me goed voorstellen dat je deze beslissing hebt genomen, het klinkt alsof het gewoon absoluut niet klikte tussen die twee. Combinatie van factoren waarschijnlijk, een pittige teef die jou meteen als baas accepteerde en die helemaal niet bereid was om je meteen al te gaan delen met een andere hond, en een reu die er niet het karakter naar heeft om dan maar effe zijn schouders op te halen als zo'n snotneus moeilijk doet.

Aww lief! Thxx...

Ik voel me niet zozeer klote vanwege "niet een 2de hond erbij", ik wilde voor hem een meid erbij, maar niet zo.
Maar dat koppie... en dat ie bij zijn eigen baasjes niet naar binnen wilde... Dat vind ik eng... de dag is bijna 6 uur o.v geweest, wat nou niet bepaald leuk is voor een pup... Hoe slecht moet ie het daar dan wel niet hebben...
Brr... kword er niet vrolijk van..
Nee, ga daar nou niet wakker van liggen! Dat ze jou meteen helemaal geweldig vond wil helemaal niet zeggen dat ze het slecht heeft! Jack had het zijn hele leven nog nooit zo goed gehad als in de opvang bij Anita, hij was er compleet happy, maar toch liep hij zonder om te kijken met ons mee toen we hem gingen halen, terwijl Anita en Patrick een traantje wegpinkten.

Honden zijn opportunisten, en als ze opeens van 1 persoon allemaal positieve aandacht en koekies krijgen is dat toch wel heel verleidelijk. Jij bent daar binnen gestapt zoals wij bij Anita binnen stapten: alle aandacht naar die ene hond, en een beetje windhondachtige denkt dan van YES! :mrgreen:

In haar eigen gezin is Nikita 'gewoon', bij jou was ze 'speciaal', en honden vinden dat wel wat. Maar Nikita ligt nu weer gewoon lekker te slapen na een enerverende dag, die ligt echt niet te treuren. En als ik zo lees wat een leuk hondje het is, komt er binnenkort vast wel iemand anders voor haar om haar een goed nieuw thuis te bieden.
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

Vind 't echt heel erg sneu voor je! Wat een enerverende dag moet je achter de rug hebben. Ook jammer voor Dazzle en Nikita natuurlijk. Voor die laatste zal er wel snel een nieuw baasje opduiken en voor Dazzle zal er ooit nog wel een lieve teef komen (dat tweepersoonsbed moet toch gevuld worden :wink: ). Maak er nog een leuk weekend van samen met Dazzle! :ok:
Groetjes, Monique

Afbeelding
Dazzle
Actief

Ongelezen bericht door Dazzle »

Ik ben ook gisteren mijn nieuwe hond wezen halen. Een flinke dame van 76 cm. Ik heb al 2 kleine hondjes, eentje van 28 cm en eentje van 43 cm. Lenti moet helemaal niks van Flor (mijn nieuwe hond) hebben. Zolang Flor stil ligt gaat het nog, maar zodra Flor een beetje op verkenning gaat houd Lenti haar argwanend in de gaten. Ik zit ook vol met vragen en twijfels en inmiddels sta ik stijf van de zenuwen. Ik heb vannacht dan ook geen oog dicht gedaan. Alles is weer nieuw en Flor en ik moeten natuurlijk nog aan elkaar wennen en elkaar leren kennen. Of ik hier goed aan gedaan heb? Vast wel, maar dat duurt gewoon een tijdje voordat alles weer lekker draait en iedereen zijn plekje weer gevonden heeft. Flor is een grote lieve scheet en ik zal er alles aan doen om ervoor te zorgen dat het weer een tevreden, vrolijk roedeltje wordt hier. Maar dat heeft wel zijn tijd nodig.
Het is jammer dat Nikita en Dazzle geen eerlijke kans gehad hebben. Ik kan me je paniek heel goed voorstellen, maar het is ook een periode waar jullie gewoon even doorheen moeten.
Als het aan Lenti lag, dan vloog ze Flor ook aan. Maar Lenti mag dat niet van mij en dat weet ze. Ik ben nog altijd degene die uitmaakt wat er hier in huis gebeurt. Het liefst zit Flor ook constant bij me en achter me, maar ik negeer haar dan bewust. Ik ben er in eerste instantie voor Lenti en mijn Dazzle, en dan pas voor Flor. Er is nog zoveel wat ik niet weet van Flor en het heeft tijd nodig voor ik daar achter ben.
Dit verhaaltje is zeer beslist geen verwijt aan jou, maar meer een hart onder de riem dat je niet de enige bent met twijfels, en dat dat in het begin heel normaal is :wink:
Ik kan me ook nog heel goed herinneren toen Lenti erbij kwam hier. Een straathondje uit Roemenië die nog helemaal niks kon en ook niet zindelijk was. Ook toen had ik vreselijke twijfels en vroeg me dagelijks af waar ik aan begonnen was. Lenti was vreselijke bezitterig. Als ze een kluif had mocht er niks of niemand bij haar in de buurt komen, en als ze aan het eten was al helemaal niet. Aangezien ik ook 3 jonge kinderen heb zat ik die eerste weken regelmatig met mijn handen in mijn haar en vol met twijfels over mijn beslissing om Lenti te adopteren. Lenti is hier inmiddels alweer 2 jaar. Van baknijd e.d. is absoluut geen sprake meer. De leiderschap van Dazzle accepteerd ze nu zonder problemen. Ze zit vrijwel nooit meer aan de riem en wijkt geen meter bij me vandaan buiten. Ik hoef ze ook nooit te roepen, ze weet precies wanneer ze bij mij in de buurt moet blijven. Ook dit heeft maanden geduurd voor ze zover was, maar nu zou ik me geen fijnere hond kunnen wensen. Ik ben dan ook hoopvol dat het met Flor over een paar maanden precies eender gaat.

Hier nog een foto van Flor, moe van alle indrukken en vlak achter mijn computerstoel
Afbeelding

ps. ik woon ook in Hellevoetsluis. Mocht je ooit weer een poging wagen voor een 2de hond erbij, dan wil ik je met alle plezier daarbij helpen :wink:
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Dazzle schreef:Ik ben ook gisteren mijn nieuwe hond wezen halen. Een flinke dame van 76 cm. Ik heb al 2 kleine hondjes, eentje van 28 cm en eentje van 43 cm. Lenti moet helemaal niks van Flor (mijn nieuwe hond) hebben. Zolang Flor stil ligt gaat het nog, maar zodra Flor een beetje op verkenning gaat houd Lenti haar argwanend in de gaten. Ik zit ook vol met vragen en twijfels en inmiddels sta ik stijf van de zenuwen. Ik heb vannacht dan ook geen oog dicht gedaan. Alles is weer nieuw en Flor en ik moeten natuurlijk nog aan elkaar wennen en elkaar leren kennen. Of ik hier goed aan gedaan heb? Vast wel, maar dat duurt gewoon een tijdje voordat alles weer lekker draait en iedereen zijn plekje weer gevonden heeft. Flor is een grote lieve scheet en ik zal er alles aan doen om ervoor te zorgen dat het weer een tevreden, vrolijk roedeltje wordt hier. Maar dat heeft wel zijn tijd nodig.
Het is jammer dat Nikita en Dazzle geen eerlijke kans gehad hebben. Ik kan me je paniek heel goed voorstellen, maar het is ook een periode waar jullie gewoon even doorheen moeten.
Als het aan Lenti lag, dan vloog ze Flor ook aan. Maar Lenti mag dat niet van mij en dat weet ze. Ik ben nog altijd degene die uitmaakt wat er hier in huis gebeurt. Het liefst zit Flor ook constant bij me en achter me, maar ik negeer haar dan bewust. Ik ben er in eerste instantie voor Lenti en mijn Dazzle, en dan pas voor Flor. Er is nog zoveel wat ik niet weet van Flor en het heeft tijd nodig voor ik daar achter ben.
Dit verhaaltje is zeer beslist geen verwijt aan jou, maar meer een hart onder de riem dat je niet de enige bent met twijfels, en dat dat in het begin heel normaal is :wink:
Ik kan me ook nog heel goed herinneren toen Lenti erbij kwam hier. Een straathondje uit Roemenië die nog helemaal niks kon en ook niet zindelijk was. Ook toen had ik vreselijke twijfels en vroeg me dagelijks af waar ik aan begonnen was. Lenti was vreselijke bezitterig. Als ze een kluif had mocht er niks of niemand bij haar in de buurt komen, en als ze aan het eten was al helemaal niet. Aangezien ik ook 3 jonge kinderen heb zat ik die eerste weken regelmatig met mijn handen in mijn haar en vol met twijfels over mijn beslissing om Lenti te adopteren. Lenti is hier inmiddels alweer 2 jaar. Van baknijd e.d. is absoluut geen sprake meer. De leiderschap van Dazzle accepteerd ze nu zonder problemen. Ze zit vrijwel nooit meer aan de riem en wijkt geen meter bij me vandaan buiten. Ik hoef ze ook nooit te roepen, ze weet precies wanneer ze bij mij in de buurt moet blijven. Ook dit heeft maanden geduurd voor ze zover was, maar nu zou ik me geen fijnere hond kunnen wensen. Ik ben dan ook hoopvol dat het met Flor over een paar maanden precies eender gaat.

Hier nog een foto van Flor, moe van alle indrukken en vlak achter mijn computerstoel
Afbeelding

ps. ik woon ook in Hellevoetsluis. Mocht je ooit weer een poging wagen voor een 2de hond erbij, dan wil ik je met alle plezier daarbij helpen :wink:
off-topic:
Wat leuk dat je ook een hond hebt die Dazzle heet, en ook nog eens in Hellevoetsluis woont!

On topic:
Achteraf denk ik dat ik te veel hooi op mijn vork heb genomen. Ik wist niet meer wat ik moest doen, Dazzle werd (na dat janken) helemaal gek, en ook niet meer kalm worden. Ik ben gewoon fout geweest door een drukke pup te kiezen en geen oudere stabiele teef, wat Eline dus ook al zei in een ander topic.
Ik had de droom dat ze sávonds al lekker samen in de mand zouden liggen, veels te positief dus. Ik heb Dazzle nog nooit zo agressief gezien, ja behalve 1x eerder met een reu die dominant was. Ik had maar een paar daagjes vrij genomen, waarin ik de pup nooit goed had kunnen indroduceren, als het al beter was gegaan...
Maar goed, dat is achteraf.. Ik voel me gewoon stom dat ik dit niet heb ingeschat.
Voorlopig hou ik het maar zo...
Misschien heb jij een teef, waar Dazzle eens mee kan spelen, dat jij eens kijkt of hij "normaal" doet met teefjes? Ik dacht het te weten, maar ik twijfel nu overal aan...

Off-topic: Kom jij wel eens bij het hondenveld hiero? (Bij de flats einde rijsstraatweg) Is een aanrader! ;-)
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb vanacht eens liggen denken... Ik wilde er graag een teefje bij voor Dazzle, als speelmaatje enzo. Maar misschien zou Dazzle veel beter af zijn met mij alleen.. Ik bedoel, misschien wil ie het wel helemaal niet? Dan zet ik misschien onze band op het spel, omdat er een teefje bijkomt.
Hij is jaloers.
Gisterenavond, nadat ik Kita teruggebracht had, kwam ik thuis en Dazzle was vreselijk blij dat er geen Kita achter de deur stond. Ik moest nog even de hond van een kennis uitlaten, dus ik ging nog even.
En hij ging zitten piepen achter de deur toen ik wegging, dat heeft hij nooit meer gedaan. Hij is er erg onzeker door geworden lijkt wel... En aangezien hij voor alles gaat voor mij, twijfel ik ofie nie gewoon beter af is alleen.
Aan de andere kant, is het misschien juist wel goed, dat ie kan optrekken aan een soortgenoot, en minder naar mij trekt. Ik bedoel, omdat ie vreselijk aan me plakt, alsof ik zijn soortgenoot ben. En misschien is dat juist het probleem, dat ie mij teveel ziet, als zijn teef ofzo... en daarom mij niet wil delen..

En even tussen haakjes... naar advies luister ik nu wel... heb geleerd...
Dazzle
Actief

Ongelezen bericht door Dazzle »

Tja, een hond erbij. Ik wil niet één hond, ik wil er tenminste 3 en als het alleen van mij zou afhangen, dan misschien nog wel meer ook.
Maar in tegenstelling tot jou heb ik absoluut geen positieve beelden van de eerste tijd. De eerste paar weken zijn een aanslag op mijn zenuwen, en als het allemaal eenmaal een beetje gewend is, dan komt wel dat beeld van een vrolijk, tevreden roedeltje. Misschien is het ook wel beter voor jou en voor Dazzle om het voorlopig alleen bij Dazzle te laten. Volgens mij heb je hem ook nog niet zo lang? Leer hem eerst goed kennen, goed luisteren enz. en dat weet je precies wat je aan hem hebt. En dan pas weet je of het verstandig is om aan een tweede hond te beginnen. Je weet dan gewoon beter hoe je eigen hond op ten duur zal reageren. Maar alle begin is moeilijk. Er zijn best honden waar het allemaal gelijk geweldig tussen gaat, maar er zijn er veel meer waar het de eerste tijd gewoon niet zo lekker loopt.

Ik kom nooit bij dat uitlaatveldje, ik woon aan de andere kant van Hellevoetsluis, naast het kooisteebos. Daar ben ik wel dagelijks te vinden. Ook mijn teefjes vinden andere honden niet leuk, als ze er eenmaal aan gewend zijn wel maar dat duurt effies :wink:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

zoute-popcorn schreef: Aan de andere kant, is het misschien juist wel goed, dat ie kan optrekken aan een soortgenoot, en minder naar mij trekt. Ik bedoel, omdat ie vreselijk aan me plakt, alsof ik zijn soortgenoot ben. En misschien is dat juist het probleem, dat ie mij teveel ziet, als zijn teef ofzo... en daarom mij niet wil delen..

En even tussen haakjes... naar advies luister ik nu wel... heb geleerd...
Zo vanaf de zijlijn denk ik dat het allemaal te snel is gegaan. Het was ontzettend lastig dat de nieuwe hond zo'n eind weg woonde. Anders had je van te voren al eens kennis kunnen laten maken op neutraal terrein. En daarnaast ook de leeftijd niet helemaal lekker denk ik. Een jonge pup of een oudere stabiele teef was wellicht beter gegaan, maar zo'n halve puber is een stuk lastiger.

Ook was het gemakkelijker geweest als je (tijdelijk) een andere volwassene in huis had gehad zodat je niet zo in de stress had hoeven schieten, niet met twee honden aan de riem hoeven te wandelen voor het eerst etc.

Ik kan me voorstellen dat het zo geen doen was en dat je geschrokken bent toen Dazzle niet tot bedaren was te brengen en wat jezlef dan aan onzekerheid uitstraalt ook na zo'n gereis mety het openbaar vervoer, , dat heeft een hond prima door. Rotervaring hoor, hopelijk kan je het een beetje van je afzetten.
Anne
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”