Hera is met andere honden niet bepaald makkelijk, ze heeft een enorm kort lontje.
Hier in Groningen wandel ik ook veel op plekken waar weinig mensen/honden komen omdat ik geen zin heb in gedonder.
Mn ouders wonen in het westland, dichtbij het strand dus.
Zaterdag was ik met Hera en mn broer naar het bos geweest, wel wat hondjes maar niet veel en je kon ze makkelijk ontwijken en anders ging ze even aan de lijn. Ging allemaal prima.
Zondag leek het me leuk om naar het strand te gaan dus nu mn zusje mee en op naar het strand. Ik had natuurlijk met dat zonnetje wel kunnen weten dat het stervens druk zou zijn en er ontiegelijk veel honden zouden lopen.
We kwamen daar dus aan en tjezus ik schrok me een hoedje
Maar goed, Hera had ook al wel gezien dat we bij het strand waren en die zat te gillen van opwinding dus ik vond het ook erg sneu om rechtsom keert te maken weer naar huis (in het bos was het ook stervens druk, daar kwamen we o pde heen weg langs).
Dus dapper de auto geparkeerd, Hera aan de flexlijn en gaan met die banaan.
Zowaar ging het super goed. Eerst liep ze aan de lijn over het strand, er kwamen wat hondjes kijken en mevrouw snuffelde rustig terug, zelfs dr haren stonden niet overeind, nou dat is uniek.
Dus een stukje verderop waar het ietsje rustiger was haar los gedaan, bal gegeven (dan focust ze zich op de bal en is ze rustiger) en gelopen. En oo kdat ging super goed. Er kwam afentoe een hondje kijken maar niks aan de hand. Afentoe merkte ik dat Hera spanning opbouwde en dan was een commando 'DOORLOPEN@!!!' genoeg. Nog door een hele kudde dobermans doorgelopen (denk een dober forum wandeling ofzo), ook niks aan de hand.
Tjonge wat was ik trots na het wandelen zeg, ze gedroeg zich voorbeeldig en je zag sommige mensen ook kijekn zo van 'wat maakt die zich druk zeg, gebeurt toch niks' maar ja dat is dan moeilijk uitleggen.
Ze taaide totaal niet naar de andere honden, zodra ik 'HIER" riep kwam ze gelijk naar me toe....
Het is misschien stom dat ik het hier neer zet maar ik wilde dit even delen.