Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

toppertje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

estelle

toppertje

Ongelezen bericht door estelle »

Dit weekend was ik met Hera, mn DH teef, bij mn ouders logeren.
Hera is met andere honden niet bepaald makkelijk, ze heeft een enorm kort lontje.
Hier in Groningen wandel ik ook veel op plekken waar weinig mensen/honden komen omdat ik geen zin heb in gedonder.

Mn ouders wonen in het westland, dichtbij het strand dus.
Zaterdag was ik met Hera en mn broer naar het bos geweest, wel wat hondjes maar niet veel en je kon ze makkelijk ontwijken en anders ging ze even aan de lijn. Ging allemaal prima.
Zondag leek het me leuk om naar het strand te gaan dus nu mn zusje mee en op naar het strand. Ik had natuurlijk met dat zonnetje wel kunnen weten dat het stervens druk zou zijn en er ontiegelijk veel honden zouden lopen.
We kwamen daar dus aan en tjezus ik schrok me een hoedje :eek: , Durf ik dit aan met Hera.....
Maar goed, Hera had ook al wel gezien dat we bij het strand waren en die zat te gillen van opwinding dus ik vond het ook erg sneu om rechtsom keert te maken weer naar huis (in het bos was het ook stervens druk, daar kwamen we o pde heen weg langs).
Dus dapper de auto geparkeerd, Hera aan de flexlijn en gaan met die banaan.

Zowaar ging het super goed. Eerst liep ze aan de lijn over het strand, er kwamen wat hondjes kijken en mevrouw snuffelde rustig terug, zelfs dr haren stonden niet overeind, nou dat is uniek.
Dus een stukje verderop waar het ietsje rustiger was haar los gedaan, bal gegeven (dan focust ze zich op de bal en is ze rustiger) en gelopen. En oo kdat ging super goed. Er kwam afentoe een hondje kijken maar niks aan de hand. Afentoe merkte ik dat Hera spanning opbouwde en dan was een commando 'DOORLOPEN@!!!' genoeg. Nog door een hele kudde dobermans doorgelopen (denk een dober forum wandeling ofzo), ook niks aan de hand.

Tjonge wat was ik trots na het wandelen zeg, ze gedroeg zich voorbeeldig en je zag sommige mensen ook kijekn zo van 'wat maakt die zich druk zeg, gebeurt toch niks' maar ja dat is dan moeilijk uitleggen.
Ze taaide totaal niet naar de andere honden, zodra ik 'HIER" riep kwam ze gelijk naar me toe.... :cheer:

Het is misschien stom dat ik het hier neer zet maar ik wilde dit even delen.
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Goed hoor! wat voel je je dan lekker he? :ok:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Super!
Zou het kunnen komen door de overzichtelijkheid voor haar op het strand? Of misschien doordat de anderen er niet bij waren? Het is in ieder geval genieten geweest. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
estelle

Inge schreef:Super!
Zou het kunnen komen door de overzichtelijkheid voor haar op het strand? Of misschien doordat de anderen er niet bij waren? Het is in ieder geval genieten geweest. :wink:
Het is voor haar onbekend terrein en dan is ze over het algemeen altijd wel wat gemoedelijker maar dan nog kan ze het dan vaak niet hebben als er een hond komt kijken, zeker niet als zij aan de lijn zit. Nu ging dat perfect.
Als het bekend terrein is voor haar dan is ze echt agressief. Als hier een vreemde hond op het erf staat of op het weiland dan grijpt ze die zonder pardon. Ze kan ook niet bij de opvanghonden e.d.

En idd, ze is helemaal alleen, zonder dr grote broers. Alhoewel dat voor haar meestal ook niet veel uitmaakt.
Het was zeker genieten, je zag mensen wel raar kijken hoor als ik voor de zoveelste keer riep 'Wat ben je toch ook een grote schat hoor' of 'Vrouwtje is zoooo trots op jou!!!' of als ik haar uitbundig beloonde als ze goed reageerde op een hond. :mrgreen:
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Kan me voorstellen dat je hartstikke trots was!!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Natuurlijk ben je dan trots! Wat moet dat een lekker gevoel geweest zijn op de wandeling :ok:
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Goed hoor......... :ok:

Ben je ook in Ockenburg geweest? :wink:
Dico_Ziva
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dico_Ziva »

Wat goed dat ze zich zo voorbeeldig heeft gedragen...! En de Doberwandeling kan kloppen.. 1 keer per maand bij Kijkduin.. Zo ook deze Zondag.. :cheer:
Me.. Myself And My Dobermanns

Afbeelding
estelle

Baily schreef:Goed hoor......... :ok:

Yup bij Ockenburg! Dat gedeelte daar met die heuvels vinden mijn honden prachtig, naar beneden racen en weer omhoog, over de boomstammen heen. :cheer:
estelle

Dico_Ziva schreef:Wat goed dat ze zich zo voorbeeldig heeft gedragen...! En de Doberwandeling kan kloppen.. 1 keer per maand bij Kijkduin.. Zo ook deze Zondag.. :cheer:
Was een prachtig gezicht hoor al die dobers zo bij elkaar.
Ik liep met mijn zusje en we liepen die doberwandeling tegemoed zeg maar, mn zusje vond het maar niks 'oh shit moet je kijken komen allemaal van die gevaarlijke honden aan' en ze ging vervolgens dicht bij mij lopen hahahaha.
Baily

estelle schreef:

Yup bij Ockenburg! Dat gedeelte daar met die heuvels vinden mijn honden prachtig, naar beneden racen en weer omhoog, over de boomstammen heen. :cheer:
Jammer dat ik je niet gezien heb, ik was er Zaterdag ook met mijn honden.

Ja, die heuvels zijn inderdaad geweldig voor ze. Het is ook veel leuker om daar rond te lopen dan over de paden.
estelle

Hoelaat was jij er dan?
Wij liepen er zo rond een uur of 13:00 / 14:00 uur.
Ik heb nog goed gekeken want ik wist dat er daar wel forummers liepen maar ik zag geen 'bekende' honden.
Jammer ja!
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Leuk verhaal, ik kan me voorstellen dat je erg trots was :ok: :ok: :ok: :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Baily

estelle schreef:Hoelaat was jij er dan?
Ik heb nog goed gekeken want ik wist dat er daar wel forummers liepen maar ik zag geen 'bekende' honden.
Jammer ja!
Ik ook denk ik, ik weet het niet meer precies maar meestal ben ik er in ieder geval rond 12.00 uur en dan drie uur daarna, met tussendoor een half uurtje weg om de andere honden op te halen en de eerste groep naar huis te brengen. :mrgreen:

Dus van 12 tot 3 denk ik dat ik er was, met een onderbreking. Kan ook iets later of vroeger geweest zijn.

Zondag's is het druk he, ik loop dan daar niet met Buck, wel met de andere honden. Met Buck ga ik dan ergens anders heen want dat is echt geen doen.
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Dat moet een geweldig gevoel zijn :ok: :ok:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
estelle

Baily schreef:
Jammer ja!
Ik ook denk ik, ik weet het niet meer precies maar meestal ben ik er in ieder geval rond 12.00 uur en dan drie uur daarna, met tussendoor een half uurtje weg om de andere honden op te halen en de eerste groep naar huis te brengen. :mrgreen:

Dus van 12 tot 3 denk ik dat ik er was, met een onderbreking. Kan ook iets later of vroeger geweest zijn.

Zondag's is het druk he, ik loop dan daar niet met Buck, wel met de andere honden. Met Buck ga ik dan ergens anders heen want dat is echt geen doen.
Zonde zeg dat we elkaar dan gemist hebben, had je honden weleens willen ontmoeten.
Voor Hera was het ook wel tamelijk druk hoor maar je kunt wel aardig rustig lopen. Aan he teinde hebben we bij het begin op dat veld nog met een bal gegooid.
Watdehek
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Watdehek »

estelle schreef:
Dico_Ziva schreef:Wat goed dat ze zich zo voorbeeldig heeft gedragen...! En de Doberwandeling kan kloppen.. 1 keer per maand bij Kijkduin.. Zo ook deze Zondag.. :cheer:
Was een prachtig gezicht hoor al die dobers zo bij elkaar.
Ik liep met mijn zusje en we liepen die doberwandeling tegemoed zeg maar, mn zusje vond het maar niks 'oh shit moet je kijken komen allemaal van die gevaarlijke honden aan' en ze ging vervolgens dicht bij mij lopen hahahaha.
Wij waren zondag onderdeel van de Dobermann meute met Fred. Idd iedere keer weer genieten met zo'n kudde Dobers.

4 december is er weer een Dober wandeling op het strand, kun je daar vast rekening mee houden :mrgreen:
Baily

estelle schreef:
Baily schreef:
Jammer ja!

Zonde zeg dat we elkaar dan gemist hebben, had je honden weleens willen ontmoeten.
Voor Hera was het ook wel tamelijk druk hoor maar je kunt wel aardig rustig lopen. Aan he teinde hebben we bij het begin op dat veld nog met een bal gegooid.
Bedoel je dat weiland of het grote veld voor het witte huis. Het hek van het weiland is op bepaalde plaatsen kapot en verder wordt er niks meer mee gedaan dus heel veel mensen gaan inderdaad ook op het weiland met hun hond. Ik ook vaak, omdat je daar geen wandelaars hebt, maar alleen mensen met honden.

En bij het water, bij de pomp om het weiland onder te laten lopen, daar zit ik vaak eventjes. Lijkt wel of je alleen op de wereld bent dan, heerlijk gewoon. :wink:
estelle

Baily schreef:
estelle schreef:
Baily schreef:
Jammer ja!

Bedoel je dat weiland of het grote veld voor het witte huis. Het hek van het weiland is op bepaalde plaatsen kapot en verder wordt er niks meer mee gedaan dus heel veel mensen gaan inderdaad ook op het weiland met hun hond. Ik ook vaak, omdat je daar geen wandelaars hebt, maar alleen mensen met honden.

En bij het water, bij de pomp om het weiland onder te laten lopen, daar zit ik vaak eventjes. Lijkt wel of je alleen op de wereld bent dan, heerlijk gewoon. :wink:
Ja dat grote veld voor het witte huis, we zaten voor dat restaurantje op zo'n bankje, heerlijk want het zonnetje scheen.
Ik zag idd wel mensen op dat veld maar ik wist niet of dat toegestaan was dus ik denk 'dat doe ik maar niet'....
Daar liepen voorheen toch altijd koeien ofzo?
Baily

estelle schreef:
Baily schreef:
estelle schreef:
Baily schreef: Ik ook denk ik, ik weet het niet meer precies maar meestal ben ik er in ieder geval rond 12.00 uur en dan drie uur daarna, met tussendoor een half uurtje weg om de andere honden op te halen en de eerste groep naar huis te brengen. :mrgreen:

Ja dat grote veld voor het witte huis, we zaten voor dat restaurantje op zo'n bankje, heerlijk want het zonnetje scheen.
Ik zag idd wel mensen op dat veld maar ik wist niet of dat toegestaan was dus ik denk 'dat doe ik maar niet'....
Daar liepen voorheen toch altijd koeien ofzo?
Ja, hou op, schei uit............... :mrgreen: Toen moest ik Beer er altijd uit halen, die was toen pup. :roll: en luisterde dus niet. Die peerde gelijk dat veld op en ging rollen door de koeienvlaaien en blaffen tegen de koeien. Die gelukkig niet op of om keken. :mrgreen:

Dus gelukkig nu geen koeien meer. :cheer:

Echt toegestaan is het niet om daar nu te lopen, maar meer gedoogd, zeg maar. :mrgreen:

Maar misschien dat ik je volgende keer als je er bent tegen kom, zou wel leuk zijn.
estelle

volgende keer meldt ik het hier even haha
Ik dacht ook nog , zal ik even een oproepje doen hier maar met Hera is dat niet zo'n geslaagd idee, met haar kan ik niet leuk stil staan en kletsen....
Baily

Ha,ha, ja dat verschijnsel van snel doorlopen, dat ken ik. Nou dan neem ik volgende keer Buck mee, dan moet ik ook vaak snel doorlopen......... :mrgreen:
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Baily schreef:
estelle schreef:

Ja, die heuvels zijn inderdaad geweldig voor ze. Het is ook veel leuker om daar rond te lopen dan over de paden.
Ik kom ook vaak in Ockenburg, nu even wat minder maar volgens mij is het bos ook geen officieel losloopgebied of wel? Er zijn velden waar al bordjes zijn geplaatst en waar ze streng bekeuren met vlagen.
Afbeelding
Baily

Sassie schreef:
Baily schreef:
estelle schreef:

Ik kom ook vaak in Ockenburg, nu even wat minder maar volgens mij is het bos ook geen officieel losloopgebied of wel? Er zijn velden waar al bordjes zijn geplaatst en waar ze streng bekeuren met vlagen.
Ja, dat veld waar Estelle het over heeft is sinds afgelopen zomer verboden voor honden. Ik had gehoord dat dat alleen voor het zomerseizoen zou zijn, maar de bordjes zijn er nog steeds. Ze zijn wel een keer weggehaald door bepaalde personen die het er niet mee eens waren, maar ze hebben ze helaas weer neergezet. :wink:

Verder is behalve de speeltuin, die daar dichtbij is, alles officieel losloopgebied. Maar het gebied is overgedragen aan natuurbeheer ofzo. Ik weet niet precies hoe dat heet. Maar ze waren van de zomer al druk bezig om te tellen hoeveel honden er lopen. Dus ik hoop niet dat het gebied verboden wordt voor honden, maar ik vrees wel het ergste.
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Dat zou jammer zijn! Nog minder bos in Den Haag :devil:
Maar bedankt voor de info. Ik heb nl. een keer een kaartje gezien ergens op internet met losloopgebieden in Den Haag en toen was de omgeving Ockenburg rood gemarkeerd en dus ging ik twijfelen. Aan de andere kant kwam mijn oma er al met haar honden dus kon het me niet voorstellen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”