Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herder samen met kitten of volwassen kat?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Als je met een kitten begint moet dat geen probleem zijn lijkt me.
Ik heb vorig jaar een ziek wegwerpkitten gevonden en mee naar huis genomen en na een dag of twee kroop hij bij onze grootste kattenjager in de mand. De jonge hond was ook dolgelukkig, die had er een speelkameraadje bij :ok:
Nooit problemen gehad met het stel. En dan zeggen ze dat jachthonden geen katten om zich heen verdragen :pffff: :mrgreen:
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

mijn herder was buiten een echte kattenjager, maar binnen verzorgde zij de kittens, ze lagen altijd heerlijk tegen haar aan en zij waste de kontjes altijd bij ze, ook als ze net een dag oud waren, ze was er helemaal verliefd op, maar owee als ze buiten een kat zag, dan ging er een knop om.

ik zou ook zeker voor een kitten gaan, zeker kittens die aan honden gewend zijn.

veel succes.

groetjes,
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Hier ook een enge hedder die heel lief is tegen kittens.
DoberLuca
Actief

Ongelezen bericht door DoberLuca »

Ik vind het altijd moeilijk hoor dit soort dingen.

Mijn ouders hadden 3 katten (waarvan 1 superdominante zwarte), en een hond Max, die er als pup bij is gekomen. Nou met die zwarte dominante was het dus vechten, een grijze langhaar die vond Max eng en een kleine zwarte (was echt de laagste in rang van de katten) wat dus gewelidg ging, die sliepen zelfs samen in een stoel. Nou, op een gegeven moment ging ik uit huis en heb die 2 katten meegenomen die niet meer naar binnen kwamen. Toen zijn we verhuisd naar een eensgezinswoning en hebben die kleine zwarte er ook bijgenomen omdat hij aandacht tekort kwam. Inmiddels was Max dood, en hadden ze een dobermannpup, nl. Luca. Niet met katten opgegroeid.
door scheiding van ouders en na tijdje bij mijn moeder gewoond te hebben, moest luca weg. Luca kwam bij ons. Maar wij hadden toen nog maar 2 katten dus. De dominante zwarte en de grijze langhaar. Nou dat ging dus echt finaal verkeerd! Hij wou ze 'opvreten'. Echt, dat was dus geen succes, de hond ging achter de kat aan. en op een gegeven moment is hij zo fel op katten. Dat krijg ik dus ook nooit meer goed.
De katten zijn naar mijn moeder gegaan (we hebben dus 2 katten voor de hond geruild :smile: ).

Maar als ik jou verhaal lees, moet het denk ik wel lukken. Omdat je schrijft dat hij bij een 'stilstaande' kat niet reageert. Maar dan is het beste denk ik een kitten of een 'onderdanige' kat. En niet zo'n kat die graag de baas wil zijn.....

Succes!
Yvonne
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

hier een hele hoop herders en een kat.

Garfield hebben we als kitten gekregen en is met de honden opgevoed, letterlijk met 1 want tegelijkertijd kregen we onze duitse herder...die hebben met zn tweeen heel wat gerollebold.

Garfield is dus absoluut niet bevreesd, maar weet heel goed met welke hond hij niet in de buurt moet komen (heb 1 katten haatster die echt voor de kill gaat).

Zoals jij je hedder beschrijft moet een (niet al te bang uitgevallen) kitten of een kat die honden gewend is kunnen.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
poohbeer
Actief

Ongelezen bericht door poohbeer »

Schijnt dat je ook een siamees kan overwegen. Die schijnen niet zomaar te wijken voor een hond en dan blijft hij dus netjes staan als jouw hond erachteraan zou willen.

Hier 2 katten en een herder. De katten hadden we al, de hond kwam later.
Ze ontwijken elkaar en accepteren elkaar. Geen lekkere knuffelpartijen dus, maar het gaat wel goed.
mister
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog, Amerikaanse stafford
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door mister »

Ik zou ook voor een kitten gaan dat opgegroeid is met een hond.
Nozem (kitten van 10 wk) gaat super met mister. in het begin niet alleen gelaten is toch een verschil van zo'n 70 kg kat verliest het gegarandeerd.
Toen we nozem kregen was mister er als de dood voor, kitten liep gewoon tussen de poten door zo van hé herrie schopper had je wat (brutaal ding) na 4 dagen sliepen ze gezellie tegen elkaar aan en nu 3 weken later zijn ze onafscheidelijk ondanks het gewichts verschil speelt het als een gek met elkaar. Eet, slaapt, drinkt en klooit verdurend samen acht poten op één buik :mrgreen:
Afbeelding
Chantal en een liefdevolle fliebber van Mister
mister
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog, Amerikaanse stafford
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door mister »

over het houden van honden en katten samen. de reden dat ik weer een kat (kitten) erbij heb genomen was dat mijn kat diesel 2 mnd geleden heb moeten laten inslapen. Mister was compleet van de kaart die twee deden ook alles samen en hij heeft echt lopen zoeken waar ze toch was joelen en heeft lopen slopen in huis. had hij nog nooit gedaan nu we nozem hebben joelt en sloopt hij ook niet meer. wat mij betreft kan het voor sommige honden goed zijn een (speel) kameraadje erbij. en voor mister is een kat prima hoeft niet zonodig een andere hond te zijn.
Afbeelding
Chantal en een liefdevolle fliebber van Mister
FOXy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door FOXy »

Ik denk dat het voor een dier altijd minder bedreigend is als je een kitten/pup in huis haalt en bij elkaar zet, dan als je dat met 2 volwassen dieren doet. Daarom hebben wij bewust voor een pup gekozen en niet voor een volwassen hond, onze kater kan op deze manier beter wennen.

Is het niet zo geregeld in de natuur dat baby-diertjes altijd beschermd worden door volwassen dieren? Net als bij mensenbaby's, ze wekken altijd vertederende gevoelens op.......

Maar net als bij mensen zijn er weer veel uitzonderingen. Ik ken genoeg mensen die volw. katten en honden samen zetten en dat gaat altijd goed.

Wat is wijsheid???

In ieder geval kun je ook kijken welke kattenrassen hier geschikt voor zouden zijn, b.v. Heilig Birmaan (heb ik ook). Erg sociale, makkelijke katten..

Succes!
Groetjessssssssss FOXy
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”