Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

reu of teef erbij?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

florijna
Vaste gebruiker
Contacteer:

reu of teef erbij?

Ongelezen bericht door florijna »

Ik zou graag over een tijdje een derde hond erbij willen. Onze eerste hon d, Yzzy, border collie teefje s nu bijna 11. Onze tweede hond Scuba is nu bijna 1,5, reu, niet gecastreerd. Hij komt weinig aan spelen toe met Yzzy en zou graag een maatje voor hem erbij zoeken!

Gevoelsmatig zou ik graag een teefje erbij willen maar vaak als ik buiten reu-teef combi's tegen kom dan zijn de reuen vaak zo bezitterig en vervelend tegen andere reuen.

Scuba en Yzzy bekijken elkaar buiten nauwelijks maar denk dat komt omdat ze ook nooit samen spelen. Vraag me af of Scuba zich ook vervelend gaat gedragen als hij een teefje bij zich heeft waar hij wel veel mee speelt. Is zoiets te voorspellen, kun je aan het karakter bijv. van te voren zoiets inschatten? Scuba is niet van het type 'Haantje', maar is wel zelfverzekerd.

Heeft iemand hier ervaring mee?
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Hoe ga je het doen als je eventueel een teefje neemt als zij loops wordt? Of laat je een van de 2 helpen?

Wij hebben altijd alleen maar reuen en dat gaat perfect
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
swoeky
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door swoeky »

wij hadden eerst 2 reuen, naderhand kwam er een teef bij en 1 reu werd wel wat moeilijker tegenover andere honden tijdens het spelen in het park. was echt zijn teef, maar hij was ook wel een vaderfiguur voor de honden.

ik vind dat dit best kan. heb er zelf nooit moeilijkheden meegehad. je moet het inderdaad wel in de gaten houden als de teef loops is, maar ja dat spreekt voor zich, kan ik je wel alvast vertellen dat je helemaal simpel word van je reu. heel de tijd achter de teef aanlopen en eraan lopen te likken enzo.

ik zou als ik jou was gewoon alle voor en nadelen naast elkaar zetten. kijk ook naar het karakter van je honden, zijn ze dominant of onderdanig enzo.

ik wens je heel veel succes met de keuze die je gaat maken maar dat komt vast wel helemaal :ok:
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Hier 2 reuen en dat gaat prima, ze hebben nooit geen ruzie :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”