Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
George
Moderator: moderatorteam
- beppie
- Zeer actief
George
Voor dat ik naar bed gaat wil ik hier noch een vraag stellen.Mijn dochter heeft een x boxer van een jaar of 6 .Het is een schat van een hond tegenover andere honden, hij kan met iedere hond opschieten. ze heeft hem nu een maand of 4 ,hij komt van een oude meneer die naar een verpleegtehuis ging.Tegen mensen is hij ook heel vriendelijk.Tegen mijn dochter en haar vriend ook meestal, maar afentoe zonder aanleiding probeert hij mijn dochter te grijpen. Het is nooit als ze alleen met hem is, altijd als er andere mensen bij zijn.Vanavond waren ze hier op visite met hem ,en de hele avond heel gezellig ,geen probleem. Hij speelt de hele avond met Bep, hij zit afentoe de kat achterna,dus toch wel drukker dan dat hij het thuis gewend is.Een paar keer de honden met zijn tweeen uitgelaten,een paar keer George opgetild dat hij met zijn dikke kont op de bank kon liggen. allemaal geen probleem. Opeens George loopt in de kamer ,mijn dochter roept hem en hij bijt naar haar handen, ze zegt foei dat mag niet,hij springt op haar schoot en gaat tegen haar aan staan grommen, vriend trekt George weg, George snept vriend in zijn handen. Ik roep George en leidt hem af met een stukje worst, dit is al de zoveelste keer dat hij het probeert, hij probeer het alleen bij mijn dochter,waar hij normaal helemaal weg van is Wat kan zij er aan doen?
- starfleet
- Erelid
Re: George
Hij kan weg van je dochter zijn, maar respect heeft hij niet voor haar. Misschien laat ze normaal te veel van hem toe en geeft hem teveel gratis aandacht juist omdat hij zo gek met haar is?beppie schreef:Ik roep George en leidt hem af met een stukje worst, dit is al de zoveelste keer dat hij het probeert, hij probeer het alleen bij mijn dochter,waar hij normaal helemaal weg van is Wat kan zij er aan doen?
Anne
- beppie
- Zeer actief
Hoe hij bij zijn vorige baasje was weten wij niet,zijn vorige baasje is vlak nadat hij naar een verpleeghuis ging overleden.Het enige wat wij van George weten is dat hij altijd vreselijk verwend is.In het begin heeft hij ook heel erg moeten wennen,want mijn dochter heeft ook katten en daar was hij niet zo weg van.Hij gromt en hapt alleen maar naar mijn dochter als er andere bij zijn en als het te druk is voor hem, dus als er visite komt of als hij mee op visite gaat.Ik heb het nu zelf 2 maal gezien,als het te druk wordt gaat hij naar mijn dochter toe ,gaat tegen haar aan duwen en begint te grommen,als zij dan hard foei roept begint hij naar haar te bijten,haar vriend of ik leiden hem dan af met een stukje worst . Even daar na is hij weer heel vrolijk en vriendelijk en gaat hij kwispelstaartend bij mijn dochter staan kroelen.
- beppie
- Zeer actief
-
Baily
Wil hij haar "beschermen als er veel mensen zijn misschien?
Dat hij haar "corrigeert" omdat hij haar weg wil hebben bij anderen in de buurt.
Ik heb met Buck ook een tijd gehad, dat als er andere honden kwamen, of als ik met mensen stond te praten, dat hij tegen mij op ging springen en zacht happen, zo van "loop door".
Dat doet hij nu niet meer want nu zijn de rollen wel duidelijk, maar in het begin probeerde hij zich wel zulke dingen te permiteren. Dan is voor de hond inderdaad niet duidlijk dat je ranghoger bent.
Ik herkende dat bij hem omdat hij het bij mijn andere honden ook doet als ze naar zijn idee te ver weg gaan.
Dus ik denk ook dat je dochter duidelijk met de rangorde aan de slag moet.
Ik zou hem juist wel weg lokken met een worstje, hoewel lokken niet een goed woord is. Ik zou hem bij me roepen en als hij dan komt belonen met een stukje worst. Dus dan beloon je niet het uitvallen maar het hierkomen.
Alleen zou hij dan de link kunnen leggen, dat als hij gromt dat hij geroepen wordt en een worstje krijgt, daar moet je wel voor uitkijken.
Maar ik moet wel zeggen dat ik niet een geweldige kennis heb wat dit betreft maar alleen kan putten uit mijn eigen kleine beetje ervaring.
Dat hij haar "corrigeert" omdat hij haar weg wil hebben bij anderen in de buurt.
Ik heb met Buck ook een tijd gehad, dat als er andere honden kwamen, of als ik met mensen stond te praten, dat hij tegen mij op ging springen en zacht happen, zo van "loop door".
Dat doet hij nu niet meer want nu zijn de rollen wel duidelijk, maar in het begin probeerde hij zich wel zulke dingen te permiteren. Dan is voor de hond inderdaad niet duidlijk dat je ranghoger bent.
Ik herkende dat bij hem omdat hij het bij mijn andere honden ook doet als ze naar zijn idee te ver weg gaan.
Dus ik denk ook dat je dochter duidelijk met de rangorde aan de slag moet.
Ik zou hem juist wel weg lokken met een worstje, hoewel lokken niet een goed woord is. Ik zou hem bij me roepen en als hij dan komt belonen met een stukje worst. Dus dan beloon je niet het uitvallen maar het hierkomen.
Alleen zou hij dan de link kunnen leggen, dat als hij gromt dat hij geroepen wordt en een worstje krijgt, daar moet je wel voor uitkijken.
Maar ik moet wel zeggen dat ik niet een geweldige kennis heb wat dit betreft maar alleen kan putten uit mijn eigen kleine beetje ervaring.
Laatst gewijzigd door Baily op 13 nov 2005 15:46, 2 keer totaal gewijzigd.