Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

TTouch methode?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

antoinette
Zeer actief
Contacteer:

TTouch methode?

Ongelezen bericht door antoinette »

Merk dat ik de laatste tijd de grip op 1 van m'n honden aan het verliezen ben. Heb uit de bibliotheek wat boekjes meegenomen waaronder 1 over hondentraining bbv de TTouch methode. Heb het boekje nog niet gelezen maar ben erg benieuwd of er mensen zijn die deze methode toepassen en wat hun ervaringen zijn.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb er nooit mee gewerkt, maar een kennis van mij is gedragstherapeut en die gebruikt het. met zeer goede resultaten moet ik zeggen!

zo ben ik bij een training geweest (ze is ook gehoorzaamheidstrainster) waar een sharpei was die alles aanvloog wat binnen 3 meter bij hem kwam.

rachael heeft de hond apart genomen, zo'n band om hem heen gedaan van achter naar voor en weer terug en hem later terug in de groep genomen en kon gewoon meedraaien. na een aantal weken ging de band steeds minder om hem heen en na een tijd was hij er helemaal af en die hond draaide gewoon mee in de groep.

ik weet er dus niet veel van, maar heb wel gezien dat het iets doet
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

het is een zeer doeltreffende methode, maar je moet er wel eerst veel over leren en oefenen. ben van plan om dit zeker ook te leren. er zijn al veel goede resultaten geboekt bij honden, ook bij paarden.
Jopensam
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jopensam »

Ik heb het boek van linda tellington ook gelezen en het spreekt mij wel aan. Volgend jaar ga ik een cursus Ttouch doen.
Groetjes Melanie,Jessy, Nicci en Jordan
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Onze gedragspeut werkt ook met TTouch.

Wij zijn in februari begonnen met trainen met Rimpel (februari vorig jaar) en zo rond maart/april hebben we bij Rimpel ook zo’n verband aangelegd waar Massam het over heeft.
Het was een gewoon rekverband dat op een speciale manier via de voorpoten – borst – liesen – vast gemaakt wordt op de rug. (vraag me niet meer hoe het precies ging…je vergeet dat weer snel merk ik nu)
Rimpel heeft daar een dikke anderhalve maand/twee maand mee gelopen.
Tijdens het uitlaten, tijdens cursus en als we weggingen.

Sommigen dachten dat hij ALWEEEEER gegrepen was omdat hij dus in verband liep…maar dat was gelukkig niet aan de orde hahahaha!
We hebben bij Rimpel echt verbetering gezien.
Hij ging heel anders lopen (door dat verband liep hij natuurlijk zowiezo anders) maar niet raar…hij liep weer fier rechtop met zijn schouders recht, kop omhoog, staart omhoog…doordat het op bepaald zenuwbanen ligt voelt de hond zich kalmer en beter…dat is het idee erachter als ik het goed heb.

Rimpel is er meewerkend geweest in die tijd en liet het zich allemaal prima aanmeten…maar ondanks dat was het best wat werk hoor…
Je staat 4-5 keer daags met zo’n verband te vouwen en te doen.
Speldjes op allerlei punten vastzetten zodat het niet teveel bewoog. Het tuigje er zo overheen dat het het verband wat op zijn plek hield.
En nog gebeurde het dat we halverwege het uitlaten de boel weer recht moesten trekken…regelmatig…
Of het zat wat raar bij zijn achterpoot en dan zeek ie het hele achterste stuk eronder…

Maar goed..het heeft Rimpel zeker goed gedaan.
Daarnaast hebben we ook een bepaalde massage oefening van hem geleerd…ronddraaiende cirkel achtige beweging.
Waardoor je hond kalmer wordt.
Onze gedragspeut is ook Reiki meester en zodoende hebben we ook bepaalde Reiki opleggingen geleerd.
Je ziet en merkt dat Rimpel er rustiger van wordt en het fijn vindt…
Dus ook al zou je er geen speciale krachten aan toeschrijven…voor je hond is het gewoon plezierig…dus kwaad kan het zeker niet!

Succes ermee!
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

wat doet dat ttouch?
waar kun je het voor gebruiken?
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

little-wolf schreef:wat doet dat ttouch?
waar kun je het voor gebruiken?
http://www.gsd.nl/ hier kun je wat info vinden.
Ik wil het zelf gaan gebruiken om Kobus aan te leren op een ontspannen manier andere honden en mensen te benaderen tijdens het uitlaten. Als ik hem niet tegenhoud rent hij dus als een mongool keihard op andere honden af (borstelend) en ramt ze soms ook echt. Sinds kort merk ik dat hij dit gedrag ook naar mensen aan het uitbreiden is waar hij dan naar springt :devil: Dit ondanks het feit dat ik hem dus al bij me roep als ik iemand zie naderen. Meestal gaat dit goed maar de enkele keer dat het niet lukt hem bij me te roepen vertoond hij dus dit gedrag.
PetraP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door PetraP »

Nog meer mensen die de Ttouch-cursus gedaan hebben? Zo ja, dan ben ik benieuwd naar de ervaringen. Is het echt in 1 workshop aan te leren?
labberdebab
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door labberdebab »

Ook ik heb het boek gelezen en ik moet zeggen het bevalt me wel...Ik heb het nog niet toegepast. Ik ben ook benieuwd of er meer mensen zijn dien de workshop hebben gedaan.
kim bloemen
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kim bloemen »

ik ben van plan om een workshop t egaan doen. het lijkt me erg handig om te gebruiken bij m'n eigen hond, maar ook in m'n trimsalon. hopelijk kan ik gestresst honden op de trimtafel helpen wat te ontspannen. En word mijn hond er zekerder van naar andere honden. ik ben erg nieuwsgierig naar de workshop en hoop dat ik snel tijd heb om daar naartoe te gaan.
groetjes kim
Enya
Zeer actief

Ongelezen bericht door Enya »

Ttouch is onderdeel van mijn opleiding tot veterinair natuurgeneeskundige. Om één en ander op je eigen hond toe te passen, is het inderdaad in één workshop aan te leren. Als je het wat meer professioneel gaat gebruiken, is het handiger om de cursus te gaan volgen. Maar interessant is het zeker :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”