Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alleen thuis
Moderator: moderatorteam
- FOXy
- Vaste gebruiker
Alleen thuis
Aangezien ik zoveel wardevolle info krijg hier, heb ik (alweer) een vraag:
ik probeer via benchtraining mijn pup van 9 weken leren om alleen thuis te blijven. In de info die ik van internet haalde, staat dat je dat in stappen moet doen.
Stap 1, hij moet spelen in de bench en het leuk vinden daar...
das gelukt...
Stap 2, hij moet slapen in de bench.....want pas als hij ind bench slaapt kun je verder met stap 3: deur af en toe dicht en dan kamer uitlopen..
dat lukt dus niet........hij slaapt er niet, waarschijnlijk omdat hij 's nachts mee mag op bed.
Mijn vraag: kan ik hem ook leren alleen thuis te blijven zonder de bench te gebruiken? of kan ik stap 2 overslaan???
ik probeer via benchtraining mijn pup van 9 weken leren om alleen thuis te blijven. In de info die ik van internet haalde, staat dat je dat in stappen moet doen.
das gelukt...
Stap 2, hij moet slapen in de bench.....want pas als hij ind bench slaapt kun je verder met stap 3: deur af en toe dicht en dan kamer uitlopen..
dat lukt dus niet........hij slaapt er niet, waarschijnlijk omdat hij 's nachts mee mag op bed.
Mijn vraag: kan ik hem ook leren alleen thuis te blijven zonder de bench te gebruiken? of kan ik stap 2 overslaan???
Groetjessssssssss FOXy
- mandy23
- Actief
Als wij weg gingen ging Arie onze boerenfox in de gang. Ik haalde alles eruit en zette zijn mand en wat speeltjes erbij. Dat is eigenlijk helemaal geen probleem geweest en als wij stieken keken lag hij heerlijk te slapen.
Ik weet niet hoe lang hij alleen moet blijven maar ook dat moet je opbouwen. Arie is nu 5 maanden en blijft nu in de huiskamer omdat hij helemaal niets sloopt. We blijven dan max. een uur weg en dat gaat goed.
Dus je hoeft geen bench te gebruiken hoor. Als je maar zorgt dat je alle waardevolle spullen weg haald.
En denk eraan dat je pup nog maar 9 weken is en niet zomaar een tijd alleen kan blijven. Daar zul je echt aan moeten werken voor dat gaat.
Ik weet niet hoe lang hij alleen moet blijven maar ook dat moet je opbouwen. Arie is nu 5 maanden en blijft nu in de huiskamer omdat hij helemaal niets sloopt. We blijven dan max. een uur weg en dat gaat goed.
Dus je hoeft geen bench te gebruiken hoor. Als je maar zorgt dat je alle waardevolle spullen weg haald.
En denk eraan dat je pup nog maar 9 weken is en niet zomaar een tijd alleen kan blijven. Daar zul je echt aan moeten werken voor dat gaat.
Here I am, what are your other 2 wishes?!
- FOXy
- Vaste gebruiker
Hoi,
ja ik weet dat het langzaam zal gaan maar ik wil het wel graag goed doen. Uiteindelijk zal Vinnie ongeveer 3 uurtjes alleen moeten kunnen blijven.
Tot nu toe is hij helemaal op mij gefixeerd maar volgende week heb ik avonddiensten dus zal hij het met man en zoon moeten doen, lijkt me wel goed voor hem
Ben nu dus op zoek naar een paar goede tips hoe ik dit aan moet pakken,stap voor stap, want de puppycursus begint pas 7 januari...
ja ik weet dat het langzaam zal gaan maar ik wil het wel graag goed doen. Uiteindelijk zal Vinnie ongeveer 3 uurtjes alleen moeten kunnen blijven.
Tot nu toe is hij helemaal op mij gefixeerd maar volgende week heb ik avonddiensten dus zal hij het met man en zoon moeten doen, lijkt me wel goed voor hem
Ben nu dus op zoek naar een paar goede tips hoe ik dit aan moet pakken,stap voor stap, want de puppycursus begint pas 7 januari...
Groetjessssssssss FOXy
-
nance
- Erelid
- FOXy
- Vaste gebruiker
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Alleen thuis
Eerst nog effe wachten tot hij wat groter gegroeid is, en dan zou ik die bench gewoon lekker overslaan, want je maakt het nodeloos ingewikkeld. Als hij veilig is als hij los door de huiskamer wandelt (stekkers uit het stopcontact, geen felle of juist hele bange katten in huis, breekbare dingen wegzetten), kan je over een tijdje het alleen zijn gaan trainen zonder dat die bench eraan te pas hoeft te komen. Hel kleine stapjes, voordeur uit, achterdeur weer naar binnen, dan vijf minuten wegblijven, op die manier. En bij voorkeur weggaan als hij zijn ogen amper meer open kan houden van de slaap en jou even niet zo interessant vindt.FOXy schreef:Aangezien ik zoveel wardevolle info krijg hier, heb ik (alweer) een vraag:
das gelukt...
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- kezmaster
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
In het begin is het alleen laten idd erg lastig. Rocky hangt ook heel erg aan mij en hij merkt precies wanneer ik ff weg ga; al is het maar naar boven.
Soms blijft hij helemaal alleen thuis in zijn bench. In het begin piept heel even maar dan is het stil... Ook hier geldt dat je heel veel geduld moet hebben.
Soms blijft hij helemaal alleen thuis in zijn bench. In het begin piept heel even maar dan is het stil... Ook hier geldt dat je heel veel geduld moet hebben.