Ik heb een vraagje en misschien kunnen mij helpen om mijn vraag te beantwoorden.
Zoals ik al verteld heb krijgen we er een nieuwe hond bij.
Het wordt een bordercollie puppie.
Wat me opvalt is dat Sparky wel eens raar kan doen tegen over andere puppies.
Laatst was er een bordercollie puppie bij ons in de straat.Die is zo leuk dat ik naar het baasje toe liep om een gesprek te beginnen.
Sparky was aan de lijn en de pup ook.Ze snuffelde een beetje.Maar toen ik de pup een aaitje wou geven deed sparky een beetje happen naar de pup.
Sparky vond er waarschijnlijk niet zo leuk.
IK wist ook niet goed hoe ik hierop moest reageren.
Sparky is voor de rest een super lieve hond die nog geen vlieg kwaad doet.
Vandaag ging ik weer wandelen en kwam toevallig weer iemand tegen met een puppie.
DE pup vond Sparky wel erg leuk,maar anders om niet.
Ik heb de pup niet aangehaald.Wel hebben ze even aan elkaar gesnuffeld.Sparky vond het waarschijnlijk niet leuk en wilde weer grommen en bijten.
NU KOMT MIJN VRAAG
Wat moet ik hier tegen doen?.Straks doet sparky ook zo tegen onze nieuwe pup.
Wie heeft tips voor mij
groetjes monique
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
straks als wij er een pup bij krijgen.
Moderator: moderatorteam
-
monique en sparky
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
monique en sparky
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Het is niet vreemd hoor dat je hond pupjes op straat niet leuk vindt hoor. Iedereen denkt vaak dat alle honden van puppies houden maar dat is zeker niet zo.
Als je er zelf een hondje bij krijgt zorg dan dat je niet teveel met je puppie gaat lopen kroelen en doen, laat je pup rustig bijkomen en je oude hond krijgt alle aandacht. Hij moet niet het idee hebben dat hij achtergesteld gaat worden, hij moet echt het middelpunt zijn.
Laat ze niet alleen samen in het begin en je zult zien dat komt allemaal wel goed
Carmen
Als je er zelf een hondje bij krijgt zorg dan dat je niet teveel met je puppie gaat lopen kroelen en doen, laat je pup rustig bijkomen en je oude hond krijgt alle aandacht. Hij moet niet het idee hebben dat hij achtergesteld gaat worden, hij moet echt het middelpunt zijn.
Laat ze niet alleen samen in het begin en je zult zien dat komt allemaal wel goed
Carmen
Laatst gewijzigd door Carmen op 29 nov 2005 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Strandloper
- Vaste gebruiker
Inderdaad. Je moet aan alles laten merken dat Sparky nr 1 is. Dus Sparky als eerste de riem om en als eerste (na jou uiteraard) door de deur, als eerste een koekje geven en eten ook. Als je ze begroet, dan Sparky als eerste. Als ik met de pup uit ging dan kreeg de oudste een koekje als ik weg ging en ook als ik terug kwam. We werden hierdoor altijd blij ontvangen! Daarnaast natuurlijk ook veel dingen met de oudste alleen ondernemen. Geef de oudste privileges. Mag Sparky op bed? Laat de pup dan voorlopig in de bench naast het bed enz enz. Speel met Sparky alleen, met de pup alleen en ook samen. Wees vooral duidelijk en consequent en dan moet het goed gaan. Veel plezier!
Groeten Cees