Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gillende keukenmeid....

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

rubella
Actief

Gillende keukenmeid....

Ongelezen bericht door rubella »

Ik zit met enige ergernis over mijn hondje Bella. Een heel lief gevoelig hondje, overigens.
Zij is een Turks mixje, lijkt het meest op een tibetaanse terrier x poedel.

Volgens 2 Puli-fokkers heeft ze veel Pulibloed. Dat verklaart wel haar rottige haar, maar niet echt mijn ergernis.
Bella, die ik sinds 2 jaar heb, begon tamelijk snel nadat ze bij mij kwam een beetje te neuriën als ze leuke plekken herkende.
Dus: het park, het bos, het strand en het huis. Dat begon een halve minuut voor dat we aan kwamen rijden. Zachtjes en ingetogen.
Nu weet ze inmiddels precies waar ze is en al rijdend in de auto begint ze minstens 5 minuten van te voren te jodelen en te fluiten. Loeihard. Het klinkt vreselijk hysterisch! Ze zit in de achterbak, achter een net, en ik machteloos achter het stuur....
Foei roepen, zwijg, stil, kop dicht, etc. gaat geheel aan haar voorbij. :boos: Dus dat heb ik maar heel even geprobeerd.

Bij stoplichten kijken mensen naar mijn auto. Eén van mijn buren heeft al eens gemompeld: "ach, stumpertje toch!"
Wat ik tot op heden zonder effect heb gedaan is negeren. Ik sta met mijn rug naar de auto toe en wacht tot ze stil is. Dan pas mag ze eruit. Dat gebeurt uiteindelijk wel, maar duurt te lang naar mijn zin.

Hebben jullie ideeën? :19:
-------------------------------

Groetjes, Wina
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Re: Gillende keukenmeid....

Ongelezen bericht door Carmen »

rubella schreef:Ik zit met enige ergernis over mijn hondje Bella. Een heel lief gevoelig hondje, overigens.

Volgens 2 Puli-fokkers heeft ze veel Pulibloed. Dat verklaart wel haar rottige haar, maar niet echt mijn ergernis.
Bella, die ik sinds 2 jaar heb, begon tamelijk snel nadat ze bij mij kwam een beetje te neuriën als ze leuke plekken herkende.
Dus: het park, het bos, het strand en het huis. Dat begon een halve minuut voor dat we aan kwamen rijden. Zachtjes en ingetogen.
Nu weet ze inmiddels precies waar ze is en al rijdend in de auto begint ze minstens 5 minuten van te voren te jodelen en te fluiten. Loeihard. Het klinkt vreselijk hysterisch! Ze zit in de achterbak, achter een net, en ik machteloos achter het stuur....
Foei roepen, zwijg, stil, kop dicht, etc. gaat geheel aan haar voorbij. :boos: Dus dat heb ik maar heel even geprobeerd.

Bij stoplichten kijken mensen naar mijn auto. Eén van mijn buren heeft al eens gemompeld: "ach, stumpertje toch!"
Wat ik tot op heden zonder effect heb gedaan is negeren. Ik sta met mijn rug naar de auto toe en wacht tot ze stil is. Dan pas mag ze eruit. Dat gebeurt uiteindelijk wel, maar duurt te lang naar mijn zin.

Groetjes, Wina
Omdraaien en linea recta weer naar huis zodra ze begint.
Carmen
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Hier gebeurd hetzelfde. Weliswaar niet zo extreem, maar wel ruim een minuut van te voren.
Ik lach er hard om :smile: Soms is het erg vervelend, maar me hond is blij dan ben ik ook blij :mrgreen:
rubella
Actief

Carmen schreef:
rubella schreef:Ik zit met enige ergernis over mijn hondje Bella. Een heel lief gevoelig hondje, overigens.

Groetjes, Wina
Carmen
Uhhhhh..... ja, natuurlijk.
Maar dat vind ik nogal wat voor mezelf als ik 30 km gereden heb om bij het strand te komen, weer rechtsomkeert te maken. En voor mijn andere hond, niet te vergeten.
Als ik uit het park kom en ik kom thuis terwijl ze gilt, moet ik dan weer naar het park terug, waar ze weer gaat joelen om weer naar huis terug te gaan...en ga zo maar door?
In ieder geval bedankt voor je reactie!
------------------------
Groetjes, Wina
rubella
Actief

jidde schreef:Hier gebeurd hetzelfde. Weliswaar niet zo extreem, maar wel ruim een minuut van te voren.
Ik lach er hard om :smile: Soms is het erg vervelend, maar me hond is blij dan ben ik ook blij :mrgreen:
Ja, ze is zeker blij! En het is ook niet een levensgroot probleem, maar ik wil toch proberen haar daarin te begrenzen, want ze gaat te heftig uit haar dak!
Het is een beetje een hysterisch typetje. In het asiel in Turkije heeft ze zich een paar maal zo opgewonden/ is angstig geweest dat ze is flauwgevallen!

---------------------

Groetjes, Wina
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

rubella schreef:
Carmen schreef:

Groetjes, Wina
Carmen
Uhhhhh..... ja, natuurlijk.
Maar dat vind ik nogal wat voor mezelf als ik 30 km gereden heb om bij het strand te komen, weer rechtsomkeert te maken. En voor mijn andere hond, niet te vergeten.
Als ik uit het park kom en ik kom thuis terwijl ze gilt, moet ik dan weer naar het park terug, waar ze weer gaat joelen om weer naar huis terug te gaan...en ga zo maar door?
In ieder geval bedankt voor je reactie!
------------------------
Groetjes, Wina
Ik weet toch niet hoever het rijden is voor je :19: Het is wel een effectieve methode....Terugloeien van foei helpt in ieder geval niet...dan denkt ze dat je mee jodelt.
Dit is zelfbelonend gedrag, ze uit haar opwinding en wordt beloond doordat ze toch op de plek van aankomst komt. Dus om dit eruit te krijgen is hard werken of accepteren.
Carmen
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Kiki doet het ook. Puur een stressuiting van alle opwinding. Heen naar het bos gilt ze, terug van het bos naar huis idem,want thuis wacht het lekkere eten. :denken:
Ik sluit me ervoor af en ze doet maar. Ze kan het ook niet helpen, want ze is te opgewonden om zich te beheersen. Als dat het enige vervelende aan je hond is mag je prima in je handjes wrijven! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
rubella
Actief

@ Carmen:

Ik doe het maar even zo, want dat gequote lukt me niet goed!
Het lijkt waarschijnlijk of ik je advies niet waardeer, maar dat is niet zo!

Ik heb me even zitten voorstellen hoe ik dit moet uitvoeren: per auto naar het losloopgebied, bij aankomst gillen, direct terug naar huis, bij aankomst joelen, dus weer naar het losloopgebied waar ze gaat fluiten???
Het is een vicieuze cirkel, verdorie :roll:

Ik denk inderdaad dat ik het maar moet accepteren, want ze is eigenlijk zóó vreselijk blij!

------------- Groetjes, Wina
rubella
Actief

Eline* schreef:Kiki doet het ook. Puur een stressuiting van alle opwinding. Heen naar het bos gilt ze, terug van het bos naar huis idem,want thuis wacht het lekkere eten. :denken:
Ik sluit me ervoor af en ze doet maar. Ze kan het ook niet helpen, want ze is te opgewonden om zich te beheersen. Als dat het enige vervelende aan je hond is mag je prima in je handjes wrijven! :wink:
Gelukkig gilt ze niet de hele rit.
En ja ik mag in mijn handen wrijven. Er zijn natuurlijk nog wel een paar kleine "smetjes".... :roll: waar ik nog wel een adviesje bij kan gebruiken, maar ze is zó lief en gehoorzaam verder en geniet ook echt.
Vooral het laatste jaar nu ze steeds zelfverzekerder wordt.Dat is het belangrijkste! :ok:
------------------------

Groetjes, Wina
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Kiki gilt wel de hele rit! :mrgreen: Als ik lange stukken moet rijden, naar Nijmegen bv, dan wordt ze op een gegeven moment wel wat achterdochtig waar dat verdomde bos nou blijft. Uiteindelijk gaat ze dan wel slapen, ergens bij de waalbrug! :mrgreen:
Ach, wat je zegt, het is puur emotie van blijheid en de daaraan gekoppelde opwinding. Ik kan me er niet aan storen, vooral omdat ik ook , net als jij, heb ondervonden dat ik er niet veel mee kan, behalve haar haar blijheid afpakken door straf en dat is het me niet waard.
Ik doe soms gewoon maar even mee met joelen! :N:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Wat hier geholpen heeft is een bench in de auto waar Marouck inzat, en een doek eroverheen zodat ze alleen achteruit nog iets kon zien.
Marouck jodelde niet maar blafte onophoudelijk in mijn oor. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Abischa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Abischa »

Eline* schreef:Kiki gilt wel de hele rit! :mrgreen: Als ik lange stukken moet rijden, naar Nijmegen bv, dan wordt ze op een gegeven moment wel wat achterdochtig waar dat verdomde bos nou blijft. :N:

:smile2: hihihihihi arme hond :pffff:
jidde

Inge schreef:Wat hier geholpen heeft is een bench in de auto waar Marouck inzat, en een doek eroverheen zodat ze alleen achteruit nog iets kon zien.
Marouck jodelde niet maar blafte onophoudelijk in mijn oor. :wink:
Dit heeft bij Nanni ook gewerkt. Nanni jankte ook de hele weg van opwinding. Daarbij jaagt ze op autos in de auto :19:
Tuana gilt altijd van opwinding. Nanni is een stuk rustiger (en ik vond Nanni soms al lastig :smile: )
rubella
Actief

Eline* schreef:Kiki gilt wel de hele rit! :mrgreen: Als ik lange stukken moet rijden, naar Nijmegen bv, dan wordt ze op een gegeven moment wel wat achterdochtig waar dat verdomde bos nou blijft. Uiteindelijk gaat ze dan wel slapen, ergens bij de waalbrug! :mrgreen:
Ach, wat je zegt, het is puur emotie van blijheid en de daaraan gekoppelde opwinding. Ik kan me er niet aan storen, vooral omdat ik ook , net als jij, heb ondervonden dat ik er niet veel mee kan, behalve haar haar blijheid afpakken door straf en dat is het me niet waard.
Ik doe soms gewoon maar even mee met joelen! :N:
Wat een mazzelaar ben ik dan! :wink:
Bella begint pas als ik onze straat in rij, of de parkeerplaats bij het losloopgebied, de oprit bij geliefde vrienden etc.
Dus wat maak ik me druk :19: ? Heb kennelijk een neiging tot perfectie :roll:

Zo'n forum relativeert je problemen wel, hoor :mrgreen: !!

------------------

Groetjes, Wina
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

rubella schreef:Hebben jullie ideeën? :19:
Haar vooral niet met Bram in een auto zetten tenzij voorzien van goede gehoorbescherming.
AfbeeldingAfbeelding
rubella
Actief

gillende keukenmeid...

Hoezo dat?

Bram doet 2e stem? Canon?
Bram legt Bella te zwijgen op...? :80:

Dusse.. hoe dat zo? :denken:

----------------------------

Groetjes, Wina
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Wees blij dat je in een auto zit. Ik zit op een scootmobiel en er zitten een paar honden op de treeplank. Onderweg zitten ze kontinu te loeien en moet je dan eens zien en horen wat voor kommentaar je krijgt :mrgreen: :mrgreen:
En dan zit er dus ook een Basset bij en die kunnen loeien, maar ik heb geen toeter nodig, dus eigenlijk ist wel handig :smile: :smile:
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Zet een blauwe zwaailamp op je auto en je krijgt overal voorrang :mrgreen:

Als ik mijn bus vol honden heb (10 stuks) dan is het soms ook een lawaai va jewelste als ik het bospad oprij.
Meestal begint er eentje met "huilen" en de rest volgt, sommige blaffen, andere piepen en sommige huilen. En dat allemaal tegelijk :smile:
Ik lig meestal in een deuk om de verbaaste koppen van voorbijgangers.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief

Re: gillende keukenmeid...

rubella schreef:Hoezo dat?

Bram doet 2e stem? Canon?
Bram legt Bella te zwijgen op...? :80:

Dusse.. hoe dat zo? :denken:

----------------------------

Groetjes, Wina
Dat: "tenzij voorzien van goede gehoorbescherming" had het duidelijk moeten maken. Bram tettert ook de hele weg, en hij springt ook nog eens gezellig heen en weer.
AfbeeldingAfbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

nance schreef:Wees blij dat je in een auto zit. Ik zit op een scootmobiel en er zitten een paar honden op de treeplank. Onderweg zitten ze kontinu te loeien en moet je dan eens zien en horen wat voor kommentaar je krijgt :mrgreen: :mrgreen:
En dan zit er dus ook een Basset bij en die kunnen loeien, maar ik heb geen toeter nodig, dus eigenlijk ist wel handig :smile: :smile:
:smile: ik dacht dat ik het erg had met Balou in de auto, die piept gilt en blaft ook de hele tijd, gelukkig is dat maar tien minuten voor we er zijn............ :mrgreen:
rubella
Actief

gillende keukenmeid

nance schreef:Wees blij dat je in een auto zit. Ik zit op een scootmobiel en er zitten een paar honden op de treeplank. Onderweg zitten ze kontinu te loeien en moet je dan eens zien en horen wat voor kommentaar je krijgt :mrgreen: :mrgreen:

Dan mag ik dus inderdaad erg blij zijn!
Bella loeit niet alleen, maar heeft een heel scala van geluiden: zoemen, hoge tonen maken zoals een sopraan, gillen, fluitende geluiden, afgewisseld door een paar blafjes....... :mrgreen: :mrgreen:

Een begaafd hondje, toch? :smile:

---------------------

Groetjes, Wina
rubella
Actief

gillende keukenmeid

Sandro schreef:Zet een blauwe zwaailamp op je auto en je krijgt overal voorrang :mrgreen:

Als ik mijn bus vol honden heb (10 stuks) dan is het soms ook een lawaai va jewelste als ik het bospad oprij.
Meestal begint er eentje met "huilen" en de rest volgt, sommige blaffen, andere piepen en sommige huilen. En dat allemaal tegelijk :smile:
Ik lig meestal in een deuk om de verbaaste koppen van voorbijgangers.
Tja, Sandro, dat is in Amsterdam wel gemakkelijk, een blauw zwaailicht!
Wat ik het lastige vind aan Bella's gejoel, is dat mensen in auto's bij stoplichten achter mij, bijna op mijn bumper komen zitten om te kijken wat er gebeurt in dat achterbakje......!
Aan de andere kant als ze stil is, wordt er vaak gezwaaid naar de honden, zie ik dan in de achteruitkijkspiegel :cheer:
Daar lig ik dan weer van in een deuk en ik zwaai maar terug als vertegenwoordiger van de honden :mrgreen:

------------Groetjes, Wina
rubella
Actief

gillende keukenmeid

Martijn schreef:Jouw hond hoeft niet een half uur van tevoren al te weten waar de rit naartoe gaat.
Als je tegen je kinderen hebt gezegd dat je nu naar de efteling gaat rijden zitten ze ook niet rustig op de achterbank.

Verder ga je nooit terug zitten roepen tegen een hond die zelf lawaai maakt. Dat werkt domweg niet en de hond zal er alleen maar meer opgewonden van worden.

Als je hond het gewend is kan een reisbench in de auto uitkomst bieden. Ze kan dan niet naar buiten kijken en als je haar dan veel vaker meeneemt in de auto dan met het wandelen alleen wordt ze vanzelf minder enthousiast omdat het vaker niet het bos is dan wel.

En ook een beetje tolerant zijn over positieve opwinding hoor. Ze is gewoon blij,..dat is toch leuk?
Ik vertel mijn echt niet waar we naar toe gaan hoor! Ik ga zelfs niet op vaste tijden wandelen. Vaak ga ik eerst een boodschap doen, en wordt er voor de deur van de supermarkt echt géén gedoe gemaakt door Bella.
Dat is uitsluitend vlak voor aankomst op de plek waar er iets prettigs gebeurd....!
Terugloeien tegen een opgewonden hond is uitermate dom. Helaas ben ik dat soms. :denken: Maar ik ben er al gauw mee opgehouden, zoals ik in mijn bericht meldde. :pffff:
Ik denk dat een reisbench op zich een goed idee zou zijn, om allerlei prikkels wat te beperken. Echter, ik rijd in een Smart. De hondjes zitten dus achter de - hoge- stoelen, in het achterbakje en hebben uitsluitend zicht via de achterruit. Een reisbench past daar eenvoudig niet in.
Wordt aan gewerkt bij een andere auto t.z.t. :ok:
En zoals ik eerder al zei: het helpt om te horen dat andere honden dat ook doen, en soms nog veel heftiger.
Dat relativeert het vermeende probleem. Niet alles hoeft te worden "opgelost".
En reken maar dat ik geniet van het plezier van het kleine mormeltje! :ok:

--------------Groetjes, Wina
jidde

Misschien kunnen alle honden eens een studio induiken en een kerstsingel opnemen?? ik bied 2 jengelde honden aan :smile: 1 die piept, de ander blaft :mrgreen:
bram en thijs
Zeer actief

jidde schreef:Misschien kunnen alle honden eens een studio induiken en een kerstsingel opnemen?? ik bied 2 jengelde honden aan :smile: 1 die piept, de ander blaft :mrgreen:
En Thijs kreunt. Dit gaat een wereldhit worden.
AfbeeldingAfbeelding
jidde

En op de achtergrond de auto, want ze blaffen natuurlijk alleen als ze in de auto zitten :mrgreen:
rubella
Actief

gillende keukenmeid

[quote="jidde"]En op de achtergrond de auto, want ze blaffen natuurlijk alleen als ze in de auto zitten :mrgreen:[/quote

:mrgreen: :mrgreen:

---------------groetjes, Wina
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Re: gillende keukenmeid

Ongelezen bericht door Inge »

rubella schreef:

Dan mag ik dus inderdaad erg blij zijn!
Bella loeit niet alleen, maar heeft een heel scala van geluiden: zoemen, hoge tonen maken zoals een sopraan, gillen, fluitende geluiden, afgewisseld door een paar blafjes....... :mrgreen: :mrgreen:

Een begaafd hondje, toch? :smile:

---------------------

Groetjes, Wina
Hahaha...je had Biène de eerste week moeten meemaken.
Die zat achter in de autokennel heel hard te gillen en te piepen.
Als ik bij het stoplicht stond zag je mensen echt rondkijken naar waar dat geluid vandaan kwam. :roll:
De oplossing bleek in haar geval simpel, vetbedje extra in de kennel, ineens was ze stil.
Na een week was dat vetbedje ook niet meer nodig. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
sacajawea
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sacajawea »

randy doet het vanaf dat die de echte training heeft gekregen { ipo } maar begint bij de laatste bocht, { ik had toen een gesloten auto } maar hij wist feilloos waar we heen gingen, of dat ik nu naar schaarbergen reed of richting nieuwegein, { niet op gezetten tijden he } dus honden hebben een heel goed kompas in hun hoofd

nu heb ik een open auto en het is een stuk minder { bijna niet dus } :19:

dus of een bench nou werkt of beter een open auto of gesloten :19: :19:

die kerstsingel vind ik wel een leuk idee, ringo kan heel zacht heel lang doordringend piepen, maar dat doet die alleen weer thuis {auto is die stil en rustig } :wink:

of een auto in de opname studio zetten, en dan elke keer een paar honden om en om er in leggen en zo gaan mixen :idea:
Afbeelding

mensen blaffen, honden communiceren

groetjes van RANDY-RUNO-RINGO
Sacajawea
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Rimpel doet het ook :mrgreen:

Het viel me pas op iedere keer als we naar de cursus gaan.
De hele 30 km gaat prima...
Totdat ik de laatste bocht inrij...dan begint ie heel opgewonden door de auto te daveren en te piepen...
Blij dus :mrgreen:
Bij het bos doet hij het ook...dat ruikt ie zodra we er langs rijden denk ik.

Wat betreft die kerstsingle..
Ik weet niet of jullie Sharpei's wel eens hebben gehoord...maar die maken me toch een rare geluiden..
Ik dacht eerst dat Rimpel de enigste was, totdat ik op de sharpei vriendendag kwam en alle rimpelkoppen zulke geluiden maakten.
Op de curus doet hij het ook weleens en iedereen kijkt dan van :eek:
waar komt dat nou weg?????

Rimpel kan namelijk iets van Chinees of zo.. :smile:
Het lijkt op jodelen,, maar dan dieper en echt met klanken...
Het is net of ie in het chinees zit te jodelen :mrgreen:
En hij kan ook 'mopperen'...grmpfffff hhhmmmmfffppppp huuuummmmmm hmmmmmmppppppp :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”