Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
veranderd een reu door het dekken in gedrag?
Moderator: moderatorteam
- Dibbes
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
veranderd een reu door het dekken in gedrag?
Het lijkt me leuk om daar eens een enquete over te houden. Helaas is het zo dat veel Hollandse herder reuen niet voor dekking beschikbaar worden gesteld, omdat de eigenaren bang zijn dat het gedrag van hun hond veranderd. En dat vind ik jammer, omdat er maar zo weinig goede dekreuen zijn in de toch al kleine populatie. Misschien dat er met een enquete een meer objectief beeld te verkrijgen is.
Speelt dit ook bij andere rassen?
Hebben jullie zin om mij te helpen zo'n enquete in elkaar te draaien?
Speelt dit ook bij andere rassen?
Hebben jullie zin om mij te helpen zo'n enquete in elkaar te draaien?

- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
bij mijn ras de amerikaanse cocker zijn er ook eigenaren bij die het om die rede niet willen. ik heb daar zelf weinig problemen mee.
ze zijn na een keer gedekt te hebben wel sneller gefocust op loopse teven maar echt verandert kan ik niet zeggen. de reuen ruzieen ook niet meer als anders . maar denk dat het gedrag dat een hond na de dekking toont door de eigenaar goed in de hand te houden is.
ze zijn na een keer gedekt te hebben wel sneller gefocust op loopse teven maar echt verandert kan ik niet zeggen. de reuen ruzieen ook niet meer als anders . maar denk dat het gedrag dat een hond na de dekking toont door de eigenaar goed in de hand te houden is.
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
Ik heb dat ook vaak gehoord, dat je een heel andere hond hebt nadien, veel meer sexgericht, 'heeft de smaak te pakken' weet wat het is etc
Ik heb er zelf geen ervaring mee
Een enquete zou wellicht wat meer info kunnen geven, deze info is denk ik ook wel bekend bij mensen die hun reu gebruiken voor dekken (rasverenigingen)
Er moeten wel voldoende respondenten zijn natuurlijk. Vind je die hier wel?
Mij is eerder het advies gegeven na het dekken hem te castreren (als je het eenmalig doet uiteraard) er wordt duidelijk voor gewaarschuwd
Ik heb er zelf geen ervaring mee
Een enquete zou wellicht wat meer info kunnen geven, deze info is denk ik ook wel bekend bij mensen die hun reu gebruiken voor dekken (rasverenigingen)
Er moeten wel voldoende respondenten zijn natuurlijk. Vind je die hier wel?
Mij is eerder het advies gegeven na het dekken hem te castreren (als je het eenmalig doet uiteraard) er wordt duidelijk voor gewaarschuwd
- Dibbes
- Zeer actief
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Dibbes
- Zeer actief
Dank je Jip voor je reactie.
Even een beginnetje maken aan de enquete. Ehm....even een eerste poging
Even een beginnetje maken aan de enquete. Ehm....even een eerste poging
Helpen jullie mee met het bedenken van meer/ betere vragen?[/quote]Ras:
huidige leeftijd:
Leeftijd 1e dekking:
aantal keren gedekt:
volledig mee oneens is 1, volledig mee eens is 5
Na het dekken werd mijn reu dominanter naar andere reuen: 1-2-3-4-5
Na het dekken werd mijn reu dominanter naar andere teven: 1-2-3-4-5
Na het dekken werd mijn reu dominanter naar onszelf: 1-2-3-4-5
Na het dekken werd mijn reu dominanter naar onze andere honden: 1-2-3-4-5
Na het dekken werd mijn reu bovenmatig geïnteresseerd in teven: 1-2-3-4-5
Na het dekken kreeg mijn reu minder interesse in teven: 1-2-3-4-5
Na het dekken begon mijn reu weg te lopen: 1-2-3-4-5

- bantu lohbo
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
deze vraag heb ik dus aan mijn dierenarts gevraagd, volgens hem was het antwoord nee, ze veranderen niet. en als ze wel veranderen, zit dat tussen de oren, van de baas wel te verstaan.
nu heeft de reu van mijn vrindin pas een teef gedekt, en hij is niet veranderd, loopt nog steeds niet weg, dus....
maar ja, ik weet het ook niet. ik ken ook een reu, die heeft nog nooit gedekt, en word helemaal gek als hij ook maar een loops teefje ruikt. die mensen hebben maaar besloten om hem te castereren, en nu is het over.
mijn vorige hond heeft 'het' nooit gedaan,( ah zielig) en keek niet speciaal naar vrouwtjes of zo, maar op zijn oude dag werd hij helemaal gek van een bepaald vrouwtje hier in het dorp. Het grappige was, dat dat vrouwtje ook hoop bejaard was. Hij was wel gecastreerd.
de pup die we nu hebben, willen we wel beschikbaar stellen als dek reu, dus ben eigenlijk wel heel benieuwd naar de uitslag van de test.
succes ermee!!
nu heeft de reu van mijn vrindin pas een teef gedekt, en hij is niet veranderd, loopt nog steeds niet weg, dus....
maar ja, ik weet het ook niet. ik ken ook een reu, die heeft nog nooit gedekt, en word helemaal gek als hij ook maar een loops teefje ruikt. die mensen hebben maaar besloten om hem te castereren, en nu is het over.
mijn vorige hond heeft 'het' nooit gedaan,( ah zielig) en keek niet speciaal naar vrouwtjes of zo, maar op zijn oude dag werd hij helemaal gek van een bepaald vrouwtje hier in het dorp. Het grappige was, dat dat vrouwtje ook hoop bejaard was. Hij was wel gecastreerd.
de pup die we nu hebben, willen we wel beschikbaar stellen als dek reu, dus ben eigenlijk wel heel benieuwd naar de uitslag van de test.
succes ermee!!
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- Dog-out
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr - Aantal honden: 2
Re: veranderd een reu door het dekken in gedrag?
Heb hier nog een kanjer van een Hollandse Herder lopen. Helemaal compleet en altijd zin in een mooi vrouwtje.Dibbes schreef:Helaas is het zo dat veel Hollandse herder reuen niet voor dekking beschikbaar worden gesteld, omdat de eigenaren bang zijn dat het gedrag van hun hond veranderd. En dat vind ik jammer, omdat er maar zo weinig goede dekreuen zijn in de toch al kleine populatie.