Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trots op het ventje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Trots op het ventje

Ongelezen bericht door Moos »

Geen vraag, maar even en constatering waar ik wel erg blij mee ben.
Ik ben al een tijdje bezig om Moos te leren andere zelfverzekerde reuen te negeren. Niet omdat Moos een gevecht aan zal gaan, dat zal hij nooit doen, maar omdat hij zich ook niet echt onderdanig op zal stellen bij de meeste honden, en ik geen zin heb in hommeles.
Helemaal nu Saar erbij is is het belangrijk geworden om hier aan te werken, omdat Saar vaak niet al te best reageert op hele zelfverzekerde honden (staart laag, en wegschieten als ik pech heb), en ik geen zin heb om helemaal gespitst door het bos of de duinen te lopen.

Ik had Moos al een tijdje zover dat hij af te leiden was van een andere zelfverzekerde reu, maar vaak moest hij toch wel eerst even snuffelen als een andere reu met hoge strakke staart, op de tenen op hem afgelopen kwam. Het scheelt trouwens wel dat Moos zelf zo'n andere reu niet op zal zoeken; hij ging alleen het contact ook niet uit de weg als de andere reu toenadering naar hem toe zocht.

Maar de laatste week gaan we zo goed! Vandaag kwamen we een hele stoere reu tegen; staart zo hoog en strak als maar kan, en helemaal opgefokt onze kant op komen lopen. Ik hoefde alleen maar te zeggen "Moos kom" en hij kwam zonder blikken of blozen met mij mee de andere kant op. Tijdje later kwamen we dezelfde hond weer tegen, en Moos draaide zich om, en keek 'vragend' naar mij. Ik zei dus weer "kom maar", en hij liep weer netjes met me mee.

Dan ben ik zo vreselijk trots op het ventje! :cheer:
Hij kijkt me dan ook aan met zo'n blik van "ja, baas, ik doe wel goed mijn best hoor"
Ik heb hem net thuis nog even flink geknuffeld op de bank; de knappe man. :wink:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ja, mooi is dat, om te zien dat het kwartje valt !
Afbeelding
kabouter
Actief

Ongelezen bericht door kabouter »

Goed zo, Moos :ok:

Kun je eindelijk wat relaxter lopen met die twee.

Groeten Kabouter
Moos
Zeer actief

kabouter schreef:Goed zo, Moos :ok:

Kun je eindelijk wat relaxter lopen met die twee.

Groeten Kabouter
Nou, het was niet zo dat ik eerst vreselijk gespannen liep hoor, maar het loopt prettiger als Moos gewoon naar mij toekomt :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Jaaaa knappe Moossieee :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Fijn Marloes dat het trainen z'n vruchten afwerpt :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Heerlijk voelt dat he?
Moos wordt volwassen, dat gevoel had ik bij Loddie van de week. Eindelijk dan toch.... :wink:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Leuk Marloes! :ok: Wat kan een mens trots zijn als je hond goed luistert hè? :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:goed hoor, moosie :ok: :mrgreen: ! heerlijk gevoel he als je zo trots op ze kan zijn? was ik vandaag ook heel erg op attack, over wie ik laatst nog vertelde dat ze nou al 4 keer op rij in een gevecht is geraakt door een hond die háár aanviel. en toch reageerde ze vandaag op agilityles superontspannen op enkele honden die haar (aangelijnd) van dichtbij heel erg lelijk uitdaagden. bij ééntje stond ze zelfs zo een beetje lodderig te kijken van 'ennn, weet je nog zoiets :idea: :pffff: ??'

schattetackje en schattemoosje :I: .
Wat knap van schattetackje :ok:
Schattenmoosje heeft al heel wat extra knuffels binnen vandaag :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Eline* schreef:Leuk Marloes! :ok: Wat kan een mens trots zijn als je hond goed luistert hè? :wink:
Nou, en dan vooral door die lieve 'begrijpende' blik van hem erbij (nu heeft Moos ook wel een heel arsenaal aan liever-dan-lieve blikken :mrgreen: ).
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Knappe kerel!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Go Moos!

Kan je hier ook niet evn komen trainen Marloes? Ik moet weer druk aan de slag, want die van mij hebben flink bananen in hun oren momenteel. Duidelijk te merken dat ze een tijd lang weinig aandacht gehad hebben en ze lekker konden doen waar ze zin in hadden. Maar miekmiek is back en nu moet er weer geluisterd worden...zucht....dat wordt weer sjouwen met frolicjes. :wink:
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef:Go Moos!

Kan je hier ook niet evn komen trainen Marloes? Ik moet weer druk aan de slag, want die van mij hebben flink bananen in hun oren momenteel. Duidelijk te merken dat ze een tijd lang weinig aandacht gehad hebben en ze lekker konden doen waar ze zin in hadden. Maar miekmiek is back en nu moet er weer geluisterd worden...zucht....dat wordt weer sjouwen met frolicjes. :wink:
hahaha, ja hoor, ik wil best langs komen (als je niet zo verdraaide ver weg zou wonen :boos: ).

Die frolicjes zullen de honden vast niet erg vinden :mrgreen:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Nee, die gaan er wel in. En ik denk dat ik ze binnen een week weer redelijk onder controle heb hoor. Het kwartje valt meestal wat sneller zodra ik die touwtjes weer wat strakker trek.

Het is inderdaad jammer dat we zo ver weg wonen van elkaar, ik had graag wat vaker samen gewandeld en uiteraard graag oppas geweest van saar en moos!
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef:Nee, die gaan er wel in. En ik denk dat ik ze binnen een week weer redelijk onder controle heb hoor. Het kwartje valt meestal wat sneller zodra ik die touwtjes weer wat strakker trek.

Het is inderdaad jammer dat we zo ver weg wonen van elkaar, ik had graag wat vaker samen gewandeld en uiteraard graag oppas geweest van saar en moos!
Ja, zo werkt dat hier ook inderdaad; even weer heel streng zijn werpt wel zijn vruchten af :wink:

Ik vind het ook heel jammer dat we zo'n end uit elkaar wonen; had mij ook heel leuk geleken om wat vaker te wandelen, en uiteraard had ik ook graag op Tommie en Femke gepast, en uiteraard ook op Martijn :wink:

Maar helaas, dat zit er allemaal niet in :(:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Heel leuk om te lezen Marloes! :ok:
Ik vind het sowieso zó leuk om te lezen hoe jij met je hondjes omgaat, je hebt voor mij-als- beginnend-honden-baasje wel een voorbeeldfunctie! :ok:
Moos
Zeer actief

pepim schreef:Heel leuk om te lezen Marloes! :ok:
Ik vind het sowieso zó leuk om te lezen hoe jij met je hondjes omgaat, je hebt voor mij-als- beginnend-honden-baasje wel een voorbeeldfunctie! :ok:
Nou, nou, dank je hoor. Het is nou toch weer balen dat we die bloossmiley niet meer hebben. :oeps:

Maar ik zou maar oppassen, want mijn honden bedelen, springen bij wildvreemden op schoot, en eentje schrikt er al van een vallend takje :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Moos op 03 dec 2005 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Moos schreef:
pepim schreef:Heel leuk om te lezen Marloes! :ok:
Nou, nou, dank je hoor. Het is nou toch weer balen dat we die bloossmiley niet meer hebben. :oeps:

Maar ik zou maar oppassen, want mijn honden bedelen, springen bij wildvreemden op schoot, en eentje schrikt er al van een vallend takje :mrgreen:
Ja tis wel goed, maar ok ik kan zelf ook niet met complimenten omgaan, dat zal het wel zijn. :mrgreen:
Moos
Zeer actief

pepim schreef:
Ja tis wel goed, maar ok ik kan zelf ook niet met complimenten omgaan, dat zal het wel zijn. :mrgreen:
Ik heb zo'n vermoeden dat wij stiekem nogal op elkaar lijken :wink:
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Hey wat leuk Marloes wat kun je dan trots zijn he op je hond :ok:
pepim
Zeer actief

Moos schreef: Ik heb zo'n vermoeden dat wij stiekem nogal op elkaar lijken :wink:
Daar heb je best kans van ... alleen ben ik wat ouder, heb 3 puberkids enne waar is die bloossmiley? :19: :wink:
Moos
Zeer actief

pepim schreef:
Moos schreef: Ik heb zo'n vermoeden dat wij stiekem nogal op elkaar lijken :wink:
Daar heb je best kans van ... alleen ben ik wat ouder, heb 3 puberkids enne waar is die bloossmiley? :19: :wink:
Die bloossmiley is een tijd terug opeens verdwenen. En we willen hem terug! :boos: :mrgreen:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Moos schreef:
pepim schreef:
Die bloossmiley is een tijd terug opeens verdwenen. En we willen hem terug! :boos: :mrgreen:
Deze bijvoorbeeldAfbeelding :mrgreen:
Moos
Zeer actief

pepim schreef:
Moos schreef:
pepim schreef:
hahaha, die ken ik niet. Die is ook goed :mrgreen: :wink:

Ze hadden er hier eentje, gewoon een niet-bewegend-blozen-hoofdje (of zoiets), maar die is verdwenen.
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Moos schreef:
pepim schreef:
Moos schreef:
pepim schreef: Daar heb je best kans van ... alleen ben ik wat ouder, heb 3 puberkids enne waar is die bloossmiley? :19: :wink:

Ze hadden er hier eentje, gewoon een niet-bewegend-blozen-hoofdje (of zoiets), maar die is verdwenen.
Tis toch wel nodig hoor, zo'n bloosding :wink:
Moos
Zeer actief

pepim schreef:
Moos schreef:
pepim schreef:
Moos schreef: Die bloossmiley is een tijd terug opeens verdwenen. En we willen hem terug! :boos: :mrgreen:

Tis toch wel nodig hoor, zo'n bloosding :wink:
Dat vind ik nou ook! :pffff:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

:mrgreen:

Maar Marloes, ik vind je een geweldig hondenbaasje, dus zo doorgaan, dan kijk ik verder van je af :wink:!
Moos
Zeer actief

pepim schreef::mrgreen:

Maar Marloes, ik vind je een geweldig hondenbaasje, dus zo doorgaan, dan kijk ik verder van je af :wink:!
Jaja, hou naar maar op! :wink:

Nee hoor, ik voel me gevleid, maar ze mezelf nu absoluut niet echt zo. Maar ik vind het leuk om te lezen dat je er schijnbaar wat aan hebt :wink:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Bljkbaar! :mrgreen: :pffff:
Moos
Zeer actief

pepim schreef:Bljkbaar! :mrgreen: :pffff:
:mrgreen:
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Leuk! Mijn hondje luistert nu ook erg goed naar mij als een reu aankomt lopen daarvoor was wel een flinke aanvalservaring nodig
Nu snapt ie dat het ook gevaarlijk is

Hoe houd je je hondjes zo mooi wit?

Ik was vanmiddag even de stad in, sjouw dan een end van waar de auto staat naar het centrum, daar waren wegwerkzaamheden en mijnheer had zijn poten wel héél zwart
Thuisgekomen rook ik OLIE :eek: bah
gewassen dus met flink veel blauw shampoo maar het is nog niet stralend wit
Is ook wel goed, donderdag gaat ie naar de kapper en daar wordt ie niet gewassen, ik heb een erg goede kapper maar een beetje prijzig, dus wassen doe ik zelf, zo gebeurd
anders is het € 60 vind ik een beetje veel :jank:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”