Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ouder worden en alleen blijven

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Ouder worden en alleen blijven

Ongelezen bericht door Brigitte »

Nu Magic ouder wordt krijgt hij veel meer moeite om alleen te blijven, hij woont boven mij bij mijn tante en die is best veel thuis. Hij is eigenlijk alleen 1 dag in de week alleen als ze gaat werken (hij wordt dan tussendoor uitgelaten) en dan verder eventjes alleen als ze boodschappen gaat doen of op visite of dergelijk. Maar nu is het zo dat als ze nu weg is hij direct gaat beginnen met huilen en niet zo zachtjes ook.

Mijn tante heeft een aantal katten dus echt alleen is hij niet, de radio staat altijd aan maar toch het janken, piepen en huilen begint en gaat net zolang door tot ze terug is. Ik heb al wat dingen geprobeerd zoals een kong e.d. maar dat werkt niet. Hebben de mensen met een oude(ere) hond dat ook meegemaakt? En wat zou ik nog meer kunnen proberen.
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

De hond van mijn oma ging het ook doen die kon niet eens meer alleen blijven snachts in de woonkamer. Hij werd ouder, dover en hij werd gewoon banger. Zij konden gewoon thuis blijven maar misschien dat die rustigmaakdruppels die helpen bij angst helpen.

groetjes majelle
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Mijn tekkel heeft ook steeds meer moeite met alleen zijn. Dan is ze onrustig, jankt, en ze is doodmoe als ik weer thuiskom.

Daarom heb ik er ook steeds meer moeite mee om haar alleen te laten :denken: ahhhh, 'oud hondje' denk ik dan :19:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”