Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lief

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Lief

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

M'n vriend is deze week 'onder het mes gegaan': er is een ciste weggehaald onder een van z'n kiezen. Hij voelt zich niet zo heel erg fijn (zacht uitgedrukt). Woensdag was Brammie bij hem thuis. 's Ochtends ging het nog wel, maar 's middags voelde m'n vriend zich zo slecht dat hij op de bank is gaan liggen met flinke pijnstillers op.

Ging Bram echt bij hem liggen waken! Hij bleef m'n vriend de hele tijd in de gaten houden, maar bleef rustig liggen of zitten. Hij kroop ook helemaal tegen hem aan, maar ging niet slapen. Is dat lief of wat?

's Middags luisterde hij overigens wel bijzonder slecht tijdens het wandelen. Maar dat hoort volgens mij wel bij het patroon (jij bent niet sterk vandaag, dus waarom zou ik luisteren). Toch?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ahhhhh wat lief :I:

Sommige honden luisteren idd slechter als de baas ziek is 'zo ik zal zelf even de boel regelen hier :pffff: '.

Toen ik vorige winter zo ziek was (6 weken lang :N: ) waren Kaya en Moritz bijzonder lief en rustig. De anders zo drukke Kaya lag timide bij me op de bank en ook Moritz was gewoon 'verdrietig'.
Van slechter luisteren heb ik toen gelukkig niks gemerkt, zou ook niet meevallen met 70 kg hond bij elkaar :mrgreen:

Beterschap voor je vriend :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Hobbes
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Hobbes »

De enige keer dat Hobbes werd gebeten, was dat door een hond waarvan het baasje aan het revalideren was van een hersenbloeding.
Die man vertelde me daarna dat hij pas net weer een beetje kon lopen en zijn hond weer uit kon laten - en dat zijn hond sinds zijn ziekte aggressiever naar andere honden was geworden. Die had dus ook de leiding overgenomen, waarschijnlijk?
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Jeetje, die zal behoorlijke pijnen hebben ( gehad ).

Maar wel lief van Bram dat hij zo rustig was en zich over hem "ontfermde". Hij was nu de man des huizes :pffff: En zo dacht hij er waarschijnlijk buiten ook over :pffff: :wink:
Maartje-Sho
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Sharpei
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maartje-Sho »

Wat lief zeg!! Maar ze voelen het aan hoor! Dieren zijn zo gevoelig daarvoor. Ik heb 2 gehandicapte broers en mijn pony vroeger en onze honden waren dan zo rustig en lief! Daarom zijn dieren zulke prachtige wezens!
Afbeelding

* Djara 30-05-2005 - 05-01-2009
* Sho 09-07-2002 - 03-08-2009
Zoek stok!
Zeer actief

Het aparte is dat dieren merken of er echt iets is of niet. Als ik griepig ben, is Bram lief, maar ben ik chagrijnig, dan is hij onuitstaanbaar. Terwijl ik vind dat ik dan ook wel een beetje begrip heb verdiend :wink: :pffff:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Charlotte*
Zeer actief

Re: Lief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Zoek stok! schreef:'s Middags luisterde hij overigens wel bijzonder slecht tijdens het wandelen. Maar dat hoort volgens mij wel bij het patroon (jij bent niet sterk vandaag, dus waarom zou ik luisteren). Toch?
Ik ben vorige week gevallen en heb daardoor een paar dagen bij mijn pa gelogeerd. Na een dag of twee kon ik zelf met de honden het park in. De tuin van mijn pa grenst aan het park dus ik hoefde ze niet aan te lijnen.
Ik was nog lang niet de oude en liep als een bejaarde die hoognodig naar de wc moest :mrgreen:
En mooi niet dat San en Yil van plan waren te luisteren :mrgreen: Uiteindelijk ben ik maar naar huis gelopen omdat ik ze kwijt was. Na tien minuten stonden twee onschuldige koppies bij de garage deur te wachten. De dagen erna was met name Yildah erg oost indisch doof.

Ik denk ook dat ze dondersgoed aanvoelen of je wel of niet "sterk" bent.

Wens je vriend maar veel sterkte!! Het lijkt me allemaal erg pijnlijk.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Zoek stok! schreef:Het aparte is dat dieren merken of er echt iets is of niet. Als ik griepig ben, is Bram lief, maar ben ik chagrijnig, dan is hij onuitstaanbaar. Terwijl ik vind dat ik dan ook wel een beetje begrip heb verdiend :wink: :pffff:
:mrgreen:

Als ik chagerijnig ben dan is Vegas ook echt Onuitstaanbaar :roll: , hij gaat dan vreselijk klieren en probeert me (indien mogelijk) nóg chagerijniger te krijgen :boos:
Beste houding is dan standje negeren anders zou ik kunnen ontploffen en dat geeft zo'n rotzooi :neenee: :mrgreen:

Als ik ziekerig ben dan is Vegas wel heel lief voor me, dan kruipt hij lekker bij me en houdt zich de hele dag rustig :ok:

Beetje hetzelfde verhaal als Bram dus :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Reini schreef:
Zoek stok! schreef:Het aparte is dat dieren merken of er echt iets is of niet. Als ik griepig ben, is Bram lief, maar ben ik chagrijnig, dan is hij onuitstaanbaar. Terwijl ik vind dat ik dan ook wel een beetje begrip heb verdiend :wink: :pffff:
:mrgreen:

Als ik chagerijnig ben dan is Vegas ook echt Onuitstaanbaar :roll: , hij gaat dan vreselijk klieren en probeert me (indien mogelijk) nóg chagerijniger te krijgen :boos:
Beste houding is dan standje negeren anders zou ik kunnen ontploffen en dat geeft zo'n rotzooi :neenee: :mrgreen:

Als ik ziekerig ben dan is Vegas wel heel lief voor me, dan kruipt hij lekker bij me en houdt zich de hele dag rustig :ok:

Beetje hetzelfde verhaal als Bram dus :wink:
Zie je wel, ze bespreken dit soort dingen echt hoor, die twee! Psst pssst pssst gaat het altijd als wij wandelen :pffff:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Ja klopt honden voelen het perfect aan.
In okt. ging ik met Max naar de dierenwinkel want daar kwam de fotograaf, ik denk dat ik onbewust zenuwachtig was.
Luisterde voor geen meter heb echt voor schandaal gestaan en Max liep vrolijk de winkel uit en midden in de stad, je zag de mensen kijken en zeiden hey bij wie hoor jij.
En ik mij verontschuldigen dat doet hij normaal nooit :boos:
Zoek stok!
Zeer actief

Mirri schreef:Ja klopt honden voelen het perfect aan.
In okt. ging ik met Max naar de dierenwinkel want daar kwam de fotograaf, ik denk dat ik onbewust zenuwachtig was.
Luisterde voor geen meter heb echt voor schandaal gestaan en Max liep vrolijk de winkel uit en midden in de stad, je zag de mensen kijken en zeiden hey bij wie hoor jij.
En ik mij verontschuldigen dat doet hij normaal nooit :boos:
Haha, en dan heb je nog gelijk ook. Zolang jij normaal doet, doet hij het niet! :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

lief hoe bram reageerde.
ik geloof ook wel dat honden veel aanvoelen, ook wat wij niet direkt opmerken.
Puck is erg van het tranen drogen, bij de jongste kinderen dus.
Diesel houdt niet van jonge kinderen dus hij drukt zich dan juist.
Mijn oudste kind kan erg verdrietig zijn en die krijgt juist weer heel veel troost van Diesel. Mijn zoon is een echte binnenvetter..
Diesel maakt zich dan heel erg aanwezig. Op zijn schoot kruipen terwijl hij dat anders nooit doet. Mijn zoon knapt er van op.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”