Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lief
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Lief
M'n vriend is deze week 'onder het mes gegaan': er is een ciste weggehaald onder een van z'n kiezen. Hij voelt zich niet zo heel erg fijn (zacht uitgedrukt). Woensdag was Brammie bij hem thuis. 's Ochtends ging het nog wel, maar 's middags voelde m'n vriend zich zo slecht dat hij op de bank is gaan liggen met flinke pijnstillers op.
Ging Bram echt bij hem liggen waken! Hij bleef m'n vriend de hele tijd in de gaten houden, maar bleef rustig liggen of zitten. Hij kroop ook helemaal tegen hem aan, maar ging niet slapen. Is dat lief of wat?
's Middags luisterde hij overigens wel bijzonder slecht tijdens het wandelen. Maar dat hoort volgens mij wel bij het patroon (jij bent niet sterk vandaag, dus waarom zou ik luisteren). Toch?
Ging Bram echt bij hem liggen waken! Hij bleef m'n vriend de hele tijd in de gaten houden, maar bleef rustig liggen of zitten. Hij kroop ook helemaal tegen hem aan, maar ging niet slapen. Is dat lief of wat?
's Middags luisterde hij overigens wel bijzonder slecht tijdens het wandelen. Maar dat hoort volgens mij wel bij het patroon (jij bent niet sterk vandaag, dus waarom zou ik luisteren). Toch?

Linda, Izzie en Bram
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ahhhhh wat lief
Sommige honden luisteren idd slechter als de baas ziek is 'zo ik zal zelf even de boel regelen hier
'.
Toen ik vorige winter zo ziek was (6 weken lang :N: ) waren Kaya en Moritz bijzonder lief en rustig. De anders zo drukke Kaya lag timide bij me op de bank en ook Moritz was gewoon 'verdrietig'.
Van slechter luisteren heb ik toen gelukkig niks gemerkt, zou ook niet meevallen met 70 kg hond bij elkaar
Beterschap voor je vriend
Sommige honden luisteren idd slechter als de baas ziek is 'zo ik zal zelf even de boel regelen hier
Toen ik vorige winter zo ziek was (6 weken lang :N: ) waren Kaya en Moritz bijzonder lief en rustig. De anders zo drukke Kaya lag timide bij me op de bank en ook Moritz was gewoon 'verdrietig'.
Van slechter luisteren heb ik toen gelukkig niks gemerkt, zou ook niet meevallen met 70 kg hond bij elkaar
Beterschap voor je vriend
-
Hobbes
- Vaste gebruiker
De enige keer dat Hobbes werd gebeten, was dat door een hond waarvan het baasje aan het revalideren was van een hersenbloeding.
Die man vertelde me daarna dat hij pas net weer een beetje kon lopen en zijn hond weer uit kon laten - en dat zijn hond sinds zijn ziekte aggressiever naar andere honden was geworden. Die had dus ook de leiding overgenomen, waarschijnlijk?
Die man vertelde me daarna dat hij pas net weer een beetje kon lopen en zijn hond weer uit kon laten - en dat zijn hond sinds zijn ziekte aggressiever naar andere honden was geworden. Die had dus ook de leiding overgenomen, waarschijnlijk?
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- Maartje-Sho
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Sharpei
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
Charlotte*
- Zeer actief
Re: Lief
Ik ben vorige week gevallen en heb daardoor een paar dagen bij mijn pa gelogeerd. Na een dag of twee kon ik zelf met de honden het park in. De tuin van mijn pa grenst aan het park dus ik hoefde ze niet aan te lijnen.Zoek stok! schreef:'s Middags luisterde hij overigens wel bijzonder slecht tijdens het wandelen. Maar dat hoort volgens mij wel bij het patroon (jij bent niet sterk vandaag, dus waarom zou ik luisteren). Toch?
Ik was nog lang niet de oude en liep als een bejaarde die hoognodig naar de wc moest
En mooi niet dat San en Yil van plan waren te luisteren
Ik denk ook dat ze dondersgoed aanvoelen of je wel of niet "sterk" bent.
Wens je vriend maar veel sterkte!! Het lijkt me allemaal erg pijnlijk.
-
Reini
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:Het aparte is dat dieren merken of er echt iets is of niet. Als ik griepig ben, is Bram lief, maar ben ik chagrijnig, dan is hij onuitstaanbaar. Terwijl ik vind dat ik dan ook wel een beetje begrip heb verdiend![]()
Als ik chagerijnig ben dan is Vegas ook echt Onuitstaanbaar
Beste houding is dan standje negeren anders zou ik kunnen ontploffen en dat geeft zo'n rotzooi
Als ik ziekerig ben dan is Vegas wel heel lief voor me, dan kruipt hij lekker bij me en houdt zich de hele dag rustig
Beetje hetzelfde verhaal als Bram dus
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Zoek stok!
- Zeer actief
Zie je wel, ze bespreken dit soort dingen echt hoor, die twee! Psst pssst pssst gaat het altijd als wij wandelenReini schreef:Zoek stok! schreef:Het aparte is dat dieren merken of er echt iets is of niet. Als ik griepig ben, is Bram lief, maar ben ik chagrijnig, dan is hij onuitstaanbaar. Terwijl ik vind dat ik dan ook wel een beetje begrip heb verdiend![]()
![]()
Als ik chagerijnig ben dan is Vegas ook echt Onuitstaanbaar, hij gaat dan vreselijk klieren en probeert me (indien mogelijk) nóg chagerijniger te krijgen
![]()
Beste houding is dan standje negeren anders zou ik kunnen ontploffen en dat geeft zo'n rotzooi![]()
![]()
Als ik ziekerig ben dan is Vegas wel heel lief voor me, dan kruipt hij lekker bij me en houdt zich de hele dag rustig
Beetje hetzelfde verhaal als Bram dus

Linda, Izzie en Bram
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Ja klopt honden voelen het perfect aan.
In okt. ging ik met Max naar de dierenwinkel want daar kwam de fotograaf, ik denk dat ik onbewust zenuwachtig was.
Luisterde voor geen meter heb echt voor schandaal gestaan en Max liep vrolijk de winkel uit en midden in de stad, je zag de mensen kijken en zeiden hey bij wie hoor jij.
En ik mij verontschuldigen dat doet hij normaal nooit
In okt. ging ik met Max naar de dierenwinkel want daar kwam de fotograaf, ik denk dat ik onbewust zenuwachtig was.
Luisterde voor geen meter heb echt voor schandaal gestaan en Max liep vrolijk de winkel uit en midden in de stad, je zag de mensen kijken en zeiden hey bij wie hoor jij.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Haha, en dan heb je nog gelijk ook. Zolang jij normaal doet, doet hij het niet!Mirri schreef:Ja klopt honden voelen het perfect aan.

Linda, Izzie en Bram
-
Daan
lief hoe bram reageerde.
ik geloof ook wel dat honden veel aanvoelen, ook wat wij niet direkt opmerken.
Puck is erg van het tranen drogen, bij de jongste kinderen dus.
Diesel houdt niet van jonge kinderen dus hij drukt zich dan juist.
Mijn oudste kind kan erg verdrietig zijn en die krijgt juist weer heel veel troost van Diesel. Mijn zoon is een echte binnenvetter..
Diesel maakt zich dan heel erg aanwezig. Op zijn schoot kruipen terwijl hij dat anders nooit doet. Mijn zoon knapt er van op.
ik geloof ook wel dat honden veel aanvoelen, ook wat wij niet direkt opmerken.
Puck is erg van het tranen drogen, bij de jongste kinderen dus.
Diesel houdt niet van jonge kinderen dus hij drukt zich dan juist.
Mijn oudste kind kan erg verdrietig zijn en die krijgt juist weer heel veel troost van Diesel. Mijn zoon is een echte binnenvetter..
Diesel maakt zich dan heel erg aanwezig. Op zijn schoot kruipen terwijl hij dat anders nooit doet. Mijn zoon knapt er van op.